کامالا هریس؛ هر آنچه می‌خواهید دربارۀ او بدانید

معاون رییس‌جمهوری ایالات متحده، پس از خروج جو بایدن از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴، کمپینی را برای نامزدی از سوی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری به راه انداخته که می‌تواند او را به اولین زن سیاه‌پوست و اولین آسیایی- آمریکایی تبدیل کند که در انتخابات یک حزب بزرگ سیاسی را رهبری می‌کند

به گزارش عصر ایران به نقل از Gulf News، کامالا هریس، معاون رییس‌جمهوری ایالات متحده، پس از خروج جو بایدن از رقابت‌های انتخاباتی 2024، کمپینی را برای نامزدی از سوی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری به راه انداخته که می‌تواند او را به اولین زن سیاه‌پوست و اولین آسیایی- آمریکایی تبدیل کند که در انتخابات یک حزب بزرگ سیاسی را رهبری می‌کند.

هریس در موقعیتی قطبی قرار داشت زیرا این حزب وعده داد که یک "فرآیند شفاف و منظم" برای جایگزینی بایدن 81 ساله، که یک شنبه به دلیل نگرانی‌های دموکرات‌ها در مورد سن و توانایی خود برای شکست دادن دونالد ترامپ جمهوری خواه در ماه نوامبر کنار کشید، در دستور کار داشته باشد.
هریس - که رنگین‌پوست و اصالتا از جنوب آسیاست، تنها زن معاون رییس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده بوده و به نظر می‌رسد هریس هیچ رقیب جدی نداشته باشد.

کامالا هریس کیست؟

او در اوکلند، کالیفرنیا، از پدر و مادری مهاجر -  مادری هندی تبار و پدری جامائیکایی- متولد شد. والدینش زمانی که او پنج ساله بود از هم جدا شدند و او  عمدتا در دامان مادر مجرد هندو به نام شیامالا گوپالان هریس، محقق سرطان و فعال حقوق مدنی بزرگ شد. 

کامالا با میراث هندی خود بزرگ شد و در بازدید از هند به مادرش پیوست، اما هریس گفته  مادرش فرهنگ سیاه پوستی اوکلند را پذیرفت و دو دخترش - کامالا و خواهر کوچکترش مایا – را براساس آن بزرگ کرد.

 سال‌های اولیه زندگی حرفه‌ای او شامل یک دوره کوتاه در کانادا بود. زمانی که گوپالان هریس به تدریس در دانشگاه مک گیل مشغول شد، هریس و خواهر کوچکترش مایا با او به کانادا رفته به مدت پنج سال در مونترال به تحصیل پرداختند.

 سوابق کاری و تحصیلی هریس


 هریس در دانشگاه هوارد در واشنگتن دی سی تحصیل کرد و در آنجا مدرک کارشناسی خود را گرفت. او سپس رشته حقوق را در دانشگاه کالیفرنیا، کالج حقوقی هاستینگز دنبال کرد و در آنجا مدرک دکترای حقوقی (J.D.) خود را گرفت.

هریس قبل از اینکه در سال 2004 به عنوان دادستان منطقه سانفرانسیسکو انتخاب شود، کار خود را در دفتر دادستان منطقه آلامدا آغاز کرد. او اولین زن، اولین آمریکایی آفریقایی تبار و اولین آمریکایی جنوب آسیایی بود که این سمت را به دست آورد.


در سال 2010، هریس به عنوان دادستان کل کالیفرنیا انتخاب شد و اولین زن و اولین آمریکایی اما تباری غیر آمریکایی بود که این مقام را بر عهده گرفت. او در سال 2014 دوباره به این سمت انتخاب شد.

هریس در سال 2016 به عنوان سناتور ایالات متحده از کالیفرنیا انتخاب شد و دومین زن آفریقایی آمریکایی و اولین سناتور آمریکایی جنوب آسیا در تاریخ ایالات متحده شد.

در سال 2020، او معاون رئیس جمهور ایالات متحده شد و به عنوان اولین زن، اولین زن آفریقایی آمریکایی و اولین زن آسیایی آمریکایی که این مقام را بر عهده گرفت، تاریخ را ثبت کرد.

دیدگاه‌های سیاسی کامالا هریس
  
کامالا هریس به خاطر حمایت از حقوق مدنی، اصلاحات عدالت کیفری و اصلاحات مهاجرتی شناخته شده است. او همچنین حامی جدی اصلاحات در حوزه مراقبت‌های بهداشتی، از جمله گسترش بیمه مدیکر و حمایت از حقوق باروری بوده است.

هریس با داگلاس امهوف ازدواج کرده است و همچنین نامادری دو فرزند امهوف از ازدواج قبلی او است.

حرفه سیاسی کامالا هریس با چندین اولین قدمت تاریخی مشخص شده است و او را به یک چهره مهم در سیاست آمریکا، به ویژه برای زنان و اقلیت ها تبدیل کرده است. از طرف دیگر هریس همچنان یک فعال در مورد مسائل عدالت، برابری و فرصت است.

هریس می گوید  او همیشه با هویت خود راحت بوده است و به سادگی خود را "آمریکایی" توصیف می کند.

او در سال 2019 به واشنگتن پست گفت سیاست مداران نباید به دلیل رنگ یا پس زمینه خود در به حاشیه بروند.


سوابق هریس در اجرای قانون بعداً برای کمپین‌های سیاسی او برای سنا و کاخ سفید هم به عنوان یک موهبت و هم بار سنگینی تبدیل شد.


از جمله سیاست‌های بحث‌برانگیزتر او، برنامه فرار از مدرسه بود که او از آن حمایت می‌کرد، که به والدین اجازه می‌داد در صورتی که فرزندانشان روزهای تحصیلی زیادی را از دست می‌دادند، متهم به تخلف شوند. هریس بعداً گفت که از "عواقب ناخواسته" این برنامه متأسف است.


او در سال 2019 مقاله ای برای مجله Elle در مورد تجربه نامادری شدن نوشت و نامی را معرفی کرد که پس از آن بر بسیاری از تیترهای بعدی تسلط پیدا کرد.


وی نوشت: وقتی من و داگ با هم ازدواج کردیم، کول، الا و من توافق کردیم که اصطلاح «مادر ناتنی» را دوست نداریم. در عوض آنها نام "مومالا" را به وجود آوردند.


در گزارشی از بی بی سی آمده است که آنها به عنوان مظهر خانواده مدرن آمریکایی مخلوط به تصویر کشیده شدند.


هریس به‌عنوان سناتور به‌خاطر شیوه بازجویی‌های دادستانی‌اش در جلسات استماع با مقامات و نامزدهای دولت ترامپ، از جمله جف سشنز، دادستان کل و برت کاوانا، قاضی آینده دیوان عالی شهرت داشت.

 وقتی هریس بایدن را به باد انتقاد گرفت

سه سال بعد، در ژانویه 2019، او وارد انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری دموکرات شد.  هریس یکی از ده‌ها دموکرات از جمله بایدن بود که به دنبال نامزدی حزب در سال 2020 بود. یکی از بدترین لحظات مناظره هریس و بایدن در آن زمان اتفاق افتاد که هریس او را به دلیل مخالفتش در دهه 1970 با حکم دادگاه در مورد اتوبوس دانش‌آموزان مدارس مورد انتقاد قرار داد. بر مبنای دستور دادگاه، در طرح سرویس اتوبوس مدارس، دانش آموزان سیاهپوست به مدارس با اکثریت سفیدپوست و دانش آموزان سفیدپوست به مدارس با اکثریت سیاهپوست برده می شدند.

این انتقاد هریس که قبل از مرگ بو بایدن پسر جو بایدن، در سال 2015 با او دوست صمیمی بود، برای جو بایدن غافلگیرکننده بود. این کار برخی از متحدان (هریس) را خشمگین کرد.

کمپین هریس در کمتر از یک سال به کار خود پایان داد و این بایدن بود که با نام بردن از او به عنوان معاون اول خود، هریس 59 ساله را به کانون توجه ملی بازگرداند.

 بایدن در ایمیلی به هوادارانش گفت: تصمیم گرفته‌ام که کامالا هریس بهترین کسی است که به من کمک می‌کند این مبارزه با ترامپ و مایک پنس انجام دهم و بعد از ژانویه 2021 این کشور را رهبری کنم.

کامالاهریس

نظرسنجی‌ها در مورد هریس چه می‌گویند؟

در آخرین نظرسنجی ملی NBC News که بیش از یک هفته پس از عملکرد تاسف بار بایدن در مناظره و قبل از سوء قصد به ترامپ انجام شد، هم رئیس جمهور بایدن و هم هریس با اختلاف 2 امتیازی از ترامپ در میان رای دهندگان ثبت نام شده از او فاصله داشتند. 

به طور مشابه، یک نظرسنجی ملی پس از مناظره بایدن و ترامپ در فاکس نیوز نشان داد که ترامپ در میان رای دهندگان ثبت نام شده با یک امتیاز در برابر بایدن (ترامپ 49 درصد، بایدن 48 درصد) و هریس (ترامپ 49 درصد، هریس 48 درصد) پیشی گرفته است.

اما نظرسنجی‌های دیگر نشان می‌دهند که هریس با 1 یا 2 امتیاز کمی بهتر از بایدن عمل می‌کند – هرچند که هنوز از ترامپ عقب است.


نظرسنجی ملی CBS News/YouGov از رای دهندگان احتمالی که پس از ترور انجام شد، نشان داد که ترامپ با 5 امتیاز در میان رای دهندگان احتمالی، 52 درصد به 47 درصد، از بایدن جلوتر است. این نظرسنجی نشان داد هریس با 3 امتیاز، 51 درصد به 48 درصد عقب‌تر است.

و در نظرسنجی‌های نیویورک تایمز/ کالج سینا در پنسیلوانیا و ویرجینیا، هریس 2 امتیاز بیشتر از بایدن در میان رای دهندگان احتمالی این دو ایالت داشت./ برگردان از گلف نیوز: محمد حسن گودرزی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر