ضرب المثل چینی: راهنمای محققان برای کاهش ابتلا به سرطان کبد

یکی از دلایل اصلی افزایش سرطان کبد به دلیل بیماری است که به کبد چرب معروف است. و این تقریباً همان چیزی است که نام آن نشان می دهد – تجمع چربی در کبد.

در حالی که تمایل داریم درباره سرطان ریه ، سینه و روده بزرگ چیزهای زیادی بشنویم ، اما سرطان کبد نادیده گرفته می شود. با این حال ، مرگ و میر ناشی از این سرطان در حال افزایش است.

در واقع ، طبق اطلاعات مرکز کنترل بیماریهای آمریکا، فقط از سال 2000 تا 2016 ، مرگ و میر ناشی از ابتلا به سرطان کبد در ایالات متحده 43 درصد در مردان و 40 درصد در زنان افزایش یافته است. این امر سرطان کبد را از رتبه خود به عنوان نهمین عامل اصلی مرگ ناشی از سرطان در آمریکا به رتبه شش رساند!
اما خبرهای خوبی هم هست…

به گزارش دکتر داروساز، محققان یک راه ساده برای سالم نگه داشتن کبد و کاهش چشمگیر خطر ابتلا به سرطان کبد پیدا کرده اند – و الهام بخش آنها یک ضرب المثل چینی باستان است …

کبد چقدر چرب است؟

یکی از دلایل اصلی افزایش سرطان کبد به دلیل بیماری است که به کبد چرب معروف است. و این تقریباً همان چیزی است که نام آن نشان می دهد – تجمع چربی در کبد.
میزان کبد چرب به طور قابل توجهی در سراسر جهان و به ویژه در ایالات متحده در حال افزایش است. این امر به دلیل دریافت کالری اضافی است که منجر به تولیدچربی بیش از حد توان تجزیه توسط کبد می شود. افرادی که چاق هستند یا مبتلا به دیابت و تری گلیسیرید بالا هستند در خطر بالاتر ابتلا به کبد چرب هستند.

مسئله این است که وقتی چربی در کبد شما جمع می شود ، احتمال اینکه در آنجا تبدیل به یک تومور شود بسیار بیشتر است.

این امر باعث شد تا یک تیم تحقیقاتی بین المللی این سوال را مطرح کنند: آیا خوردن کمتر غذا می تواند سرطان کبد ناشی از کبد چرب را سرکوب کند؟

آیا این کار میزان چربی در این اندام حیاتی را کاهش می دهد – و آیا این به معنای کاهش خطر سرطان است؟ و برای دیدن پیشرفت ها چه مقدار غذای کمتر باید خورده شود؟

برای سرکوب سرطان کبد کمتر غذا بخورید

پیش از این ، این تیم تحقیقاتی توانسته بود نشان دهد که داشتن رژیم غذایی بسیار غنی از کلسترول ، چربی های اشباع و چربی های ترانس باعث افزایش تومورهای کبدی می شود.

این بار آنها می خواستند راه دیگری را طی کنند و حقیقت یک ضرب المثل قدیمی چینی را ثابت کنند که می گوید: “برای داشتن یک زندگی طولانی و سالم ، تا 70 درصد ظرفیت معده بخورید. نتیجتا شما سالم زندگی خواهید کرد ، و ممکن است به طول عمر زیاد منجر شود. ”

بنابراین ، آنها موش ها را تحت رژیم غذایی قرار دادند.

در طی یک دوره 15 ماهه ، بعضی از موش های آنها به طور معمول غذا می خوردند ، در حالی که برای برخی دیگر 30٪ از غذای آنها کاسته شد – تا هدف “70 درصد ظرفیت” را از ضرب المثل برآورده کنند.
و نتایج …
این تیم توانست نشان دهد که کاهش 30 درصدی دریافت غذا یا غذا خوردن تا زمانی که فقط 70 درصد سیر شوید در کاهش احتمال ابتلا به سرطان کبد از کبد چرب موثر است.
در حقیقت ، آنها دریافتند که بروز تومورهای کبدی مرتبط با کبد چرب در طی کمی بیش از یک سال از 41 درصد به 8 درصد کاهش می یابد ، فقط با کاهش مقدار غذای مصرفی.

چرا محدودیت رژیم غذایی موثر است

به گفته محققان ، هنگامی که کالری دریافتی خود را کاهش می دهید ، به چندین دلیل کمتر دچار سرطان می شوید از جمله اینکه:

  • تکثیر سلولی را که باعث می شود سرطان وحشی شود ، سرکوب می کند.
  • استرس اکسیداتیو را که به سلول ها آسیب می رساند کاهش می دهد.
  • التهاب مرتبط با سرطان و سایر بیماری های مزمن را کاهش می دهد.
  • پیری را که محیط سلول را تغییر می دهد کاهش می دهد.
  • با سیگنالینگ انسولین که باعث پیشرفت سرطان می شود مبارزه می کند.
  • اتوفاژی را افزایش می دهد تا بدن شما بتواند سلول های آسیب دیده را پاک کند و احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر