واکنش هالیوود به کناره‌گیری جو بایدن ؛ از رابرت دنیرو تا جورج کلونی

بسیاری از سلبریتی‌های هالیوود به کناره‌گیری جو بایدن از رقابت ریاست جمهوری واکنش نشان دادند و این اقدام او را ستودند.

کافه سینما نوشت: «رابرت دنیرو»، «لیزو»، «جیمی لی کرتیس» و بسیاری دیگر از سلبریتی‌های هالیوود به کناره‌گیری «جو بایدن» از رقابت ریاست جمهوری واکنش نشان دادند و این اقدام او را ستودند.

دنیرو برنده اسکار از «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور بایدن برای رقابت با «دونالد ترامپ» در انتخابات ماه نوامبر حمایت کرده و می‌نویسد: «جو بایدن در اقدامی که نشان از سیاست هوشمندانه و میهن‌پرستی متواضعانه است، کنار کشید تا راه رئیس جمهور شدن را برای دمکرات دیگری باز کند... چرا که برای کشور ما هیچ چیزی مهمتر از شکست دادن دونالد ترامپ پای صندوق رأی نیست.»

«باربارا استرایسند» ستاره دیگری است که کناره‌گیری بایدن 81 ساله از این رقابت را ستایش کرده و در شکبه اجتماعی ایکس می‌نویسد در تاریخ از او به عنوان رئیس جمهوری یاد خواهد شد که «دستاوردهای قابل‌توجهی» در چهار سال ریاست جمهوری داشته: «باید از او به خاطر محافظت از دمکراسی سپاسگزار باشیم.»

«شر» از کناره‌گیری بایدن «آزرده» شده اما وقت آن رسیده که دمکرات‌ها به روش‌های دیگری برای پیروزی فکر کنند: «حتی رأی‌دهی ناهمگن.»

«مارک همیل» بازیگر «جنگ ستارگان» (Star Wars) و «کتی گریفین» کمدین که پیش‌تر تصویری از خود با سر بریده ترامپ را منتشر کرده بود از این تصمیم بایدن استقبال کرده‌اند. گریفین می‌نویسد: «بیایید تاریخ‌سازی کنیم! بالأخره.»

«جیمی لی کرتیس» بازیگر «هالووین» (Halloween) از هریس حمایت می‌کند و می‌نویسد: «او معتمد و آزموده شده و حامی بی‌باک حقوق زنان و رنگین‌پوستان است و پیامش امید و اتحاد برای آمریکا در زمانه تفرقه‌ای بزرگ است.»

«جان استوارت» کمدین که پیش‌تر از مقاومت بایدن در برابر کناره‌گیری انتقاد کرده بود به ارسال یک کلمه بسنده کرده است: «اسطوره.»

«لیزو» خواننده آمریکایی می‌گوید: «واقعاً در دوران بی‌سابقه‌ای زندگی می‌کنیم.»

«اسپایک لی» کارگردان برنده اسکار تصویری از هریس به اشتراک گذاشته و می‌نویسد:‌ «یک بار دیگر خواهری برای نجات می‌آید.»

«مارک رافلو» بازیگر نقش «هالک» در «دنیای سینمایی مارول» می‌نویسد: «نه به ترامپ/[جی.دی.] ونس. نه به سلطه جناح راست مسیحی بر کشور. مسیحیت هیچ اشکالی ندارد؛ فقط نباید بر کشوری حکمرانی کند که از آزادی ادیان متولد شده.»

«جرج کلونی»، «دیمون لیندلوف»، «استیون کینگ»، «آرون سورکین» و بسیاری دیگر از سلبریتی‌های هالیوود پیش‌تر خواستار کناره‌گیری بایدن به دلیل کهولت سن شده بودند. «مایکل داگلاس» که در ابتدا از بایدن حمایت می‌کرد پس از مشاهده مناظره او با ترامپ در مصاحبه اخیرش گفت «عمیقاً نگران» شده است.

سورکین که با انتشار مقاله‌ای در «نیویورک تایمز» خواسته بود «میت رامنی» جمهوری‌خواه نامزد حزب دمکرات شود، پس از کناره‌گیری بایدن نوشت: «همه‌اش را پس می‌گیرم. هریس برای آمریکا!»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر