پاریس در بحبوحه نگرانی‌های مربوط به داعش خراسان برای المپیک آماده می‌شود

در حالی که پاریس آماده میزبانی از المپیک تابستانی ۲۰۲۴ می‌شود، امنیت همچنان در صدر اولویت‌ها قرار دارد و مقامات اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای مقابله با تهدیدات احتمالی گروه داعش خراسان انجام می‌دهند.

وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که سرویس‌های امنیتی این کشور در تلاش برای محافظت از المپیک برابر تهدید شاخه خوراسان گروه داعش (ISIS-K)، جوامع مهاجر از جمهوری‌های آسیای مرکزی را مورد تحقیق و بررسی قرار داده‌اند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، ژرالد دارمانین در مصاحبه با روزنامه «پاریزین» فرانسه که امروز (سه‌شنبه) منتشر شد، با بیان اینکه داعش خراسان بدون شک خطرناک‌ترین جریان [تروریستی] است، افزود که با این حال مقامات هیچ تهدید مشخصی برای بازی‌های المپیک در پاریس شناسایی نکرده‌اند.

در همین حال، خبرگزاری «رویترز» هفته گذشته گزارش داد که سرویس‌های امنیتی فرانسه مشغول رسیدگی به یک نقطه ضعف اطلاعاتی و ایجاد روابط عمیق‌تر با مردم تاجیک، آسیای مرکزی و سایر افراد از جمهوری‌های شوروی سابق ساکن در فرانسه هستند.

وزیر کشور فرانسه با تایید گزارش رویترز، اعلام کرد که برای مقابله با تهدید داعش خراسان، سرویس‌های امنیتی این کشور تمامی افراد مرتبط با 10 ملیت اتحاد جماهیر شوروی سابق را به طور ویژه بررسی کرده‌اند.

وی همچنین برخی از تدابیر امنیتی که مقامات فرانسه برای آماده‌سازی آیین افتتاحیه المپیک در روز جمعه در کنار رودخانه «سن» اتخاذ کرده اند را شرح داد.

دارمانین اظهار داشت: تمام زیرزمین‌ ساختمان‌ها در امتداد رودخانه «سن» در مسیر مراسم را بررسی کردیم، دخمه‌ها نیز بررسی شدند. هزاران دریچه با جوشکاری بسته شد.

وزیر کشور فرانسه افزود: آیین افتتاحیه به شرطی که طوفان بزرگی وجود نداشته باشد، طبق برنامه انجام می‌شود.

وی همچنین پیش‌بینی کرد که 2 تا سه میلیارد نفر در سراسر جهان مراسم افتتاحیه المپیک 2024 در پاریس را مشاهده کنند.

دارمانین پیشتر نیز اعلام کرده بود که سرویس‌های امنیتی فرانسه بیش از چهار هزار درخواست برای حضور در پاریس و بازی‌های المپیک را رد کرده‌اند تا نگرانی‌ها بابت حملات سایبری و مسائل جاسوسی به حداقل برسد.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه نیز روز گذشته (دوشنبه) در جریان بازدید از دهکده المپیک گفت که پاریس آماده میزبانی از بازی‌های المپیک 2024 است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر