نشست محرمانه آمریکا، امارات و رژیم اسرائیل درباره آینده غزه

مقامات رژیم اسرائیل، آمریکا، و امارات برای بررسی «طرح‌های پس از پایان جنگ غزه» در ابوظبی نشست محرمانه تشکیل دادند.

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی از دیدار محرمانه مقامات آمریکایی، صهیونیستی و اماراتی در ابوظبی با محوریت تحولات غزه خبر دادند.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری «واللا» رژیم صهیونیستی گزارش داد که پنج‌شنبه گذشته دیدار محرمانه‌ای بین مقامات آمریکایی، اسرائیلی و اماراتی در ابوظبی برگزار شد.

در این دیدار، وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی، وزیر امور خارجه امارات و مشاور «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا حضور داشتند و طرح مربوط به مرحله پسا جنگ غزه بررسی شد.

این رسانه صهیونیستی به نقل از یک منبع گزارش داد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به ایفای نقش ابوظبی در نوار غزه پس از جنگ تمایل دارد و می‌خواهد که امارات نظامیان خود را به غزه اعزام کرده و علاوه بر سرمایه‌گذاری در امر بازسازی نوار غزه، در برنامه‌های آموزشی در غزه نیز با هدف آنچه «ریشه‌کنی افراطی‌گری» در میان فلسطینیان خوانده شد، ایفای نقش کند.

از سوی دیگر روزنامه لبنانی «الاخبار» به نقل از منابع مصری نوشت که مخالفت نتانیاهو با سه خواسته، مانع دستیابی به توافق آتش بس در نوار غزه شده است.

این روزنامه افزود: این سه خواسته عبارتند از عقب نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از دو محور «فیلادلفیا» (نوار مرزی غزه با مصر) و «نتساریم» (محوری که شمال و جنوب نوارغزه را از هم جدا کرده است)، بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال نوار غزه و خروج تدریجی رژیم صهیونیستی از سراسر این منطقه است.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از 9 ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، این جنگ که با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر2023 (15 مهر 1402) به راه افتاد، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه نیز امروز سه شنبه اعلام کرد که از هفتم اکتبر 2023 و همزمان با عملیات طوفان الاقصی تاکنون 39 هزارو 90 نفر در غزه شهید و 90 هزار و 147 نفر دیگر مجروح شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر