پزشک یهودی آمریکایی از جنایاتی که در غزه به چشم خود دیده، می گوید

تعداد کودکان دچار سوختگی که دیدم بیشتر از آن چیزی بود که در کل زندگی ام دیده بودم. من فقط در هفته اول حضور در غزه کودکان تکه پاره بیشتری دیده ام.

عصر ایران - یونیسف غزه را خطرناک ترین مکان در جهان برای یک کودک می داند. سرزمین فلسطین از 7 اکتبر سال گذشته میلادی، زمانی که حمله ای غافلگیرانه به رهبری حماس به رژیم صهیونیستی انجام شد، توسط این رژیم مورد حمله قرار گرفته است.

به گفته وزارت بهداشت حماس، رژیم صهیونیستی حمله متقابلی را آغاز کرد که به مرگ بیش از 38 هزار فلسطینی – عددی که شامل غیرنظامیان و شبه نظامیان می شود – منجر شد. از این تعداد، گفته می شود که بیش از 14 هزار نفر کودک بودند. یونیسف می گوید تعداد کشته شدگان احتمالا بسیار بیشتر است.

همچنین، یونیسف گزارش می دهد که صدها هزار کودک به مراقبت های پزشکی نیاز دارند.

کودکان غزه

اما رژیم صهیونیستی بیشتر بیمارستان های غزه را ویران کرده است. این اقدام با بهانه ذخیره سلاح توسط حماس در بیمارستان ها و پنهان شدن نیروهای آن زیر ساختمان آنها انجام شده است. این واقعیتی است که هزاران کودک را به دام انداخته و از دریافت کمک ناامید کرده است.

طارق هیلات، رئیس برنامه درمان در خارج از کشور برای صندوق امداد کودکان فلسطین، روزانه پیام هایی را برای کمک دریافت می کند. تا به امروز تیم هیلات بیش از 200 کودک را از غزه خارج کرده اند.

در فهرست "کودکانی که باید از غزه خارج شوند" برخی نام ها با رنگ قرمز مشخص شده اند که نشان می دهد آنها در "فهرست انتظار" فوت کرده اند

کودکان غزه

خروج یک کودک از غزه ممکن است ماه ها طول بکشد. تنها راه تخلیه از مسیر مصر است و رژیم صهیونیستی پیش از صدور اجازه خروج یک کودک (که باید با یک قیم همراه باشد) بررسی های چند باره را انجام می دهد. در ماه می، رژیم صهیونیستی مرز رفح، آخرین گذرگاه بین مصر و غزه را تصرف کرد. امدادگران می گویند نجات کودکان تقریبا غیرممکن شده است.

مصاحبه پزشک یهودی آمریکایی درباره سطح جنایات علیه غیرنظامیان در غزه

دکتر مارک پرلموتر، جراح ارتوپد از کارولینای شمالی، و معاون کالج بین المللی جراحان، از پایان آوریل تا نیمه اول ماه می به صورت داوطلب در غزه حضور داشت. وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار سی بی اس که شاهد چه چیزی در غزه بوده است، گفت: همه بلایایی که من در مجموع 40 سفر ماموریتی، 30 سال فعالیت در نقاط پرمخاطره، زمین لرزه و... دیده ام با سطح کشتار و خونریزی که علیه غیرنظامیان در هفته اول حضور در غزه شاهد بودم، برابری نمی کند!

دکتر پرلموتر در پاسخ به این پرسش که آیا غیرنظامیان مجروح یا کشته شده که دیده است بیشتر کودک بودند یا خیر، پاسخ می دهد که تلفات غیرنظامیان تقریبا به طور انحصاری کودکان هستند. او گفت: "من قبلا چنین چیزی را ندیده بودم. تعداد کودکان دچار سوختگی که دیدم بیشتر از آن چیزی بود که در کل زندگی ام دیده بودم. در هفته اول حضور در غزه تعداد زیادی کودک را دیدم که کاملا تکه پاره شده بودند.

پرلموتر در پاسخ به این پرسش که منظور او از کودکان تکه پاره چیست، توضیح داد: "فقدان اعضای بدن، که له شدن با آوار ساختمان ها بیشترین موارد را شامل شده و انفجار بمب اکثریت بعدی را تشکیل می داد. ما از بدن کودکی هشت ساله ترکشی به بزرگی انگشت شستم خارج کردیم. و سپس گلوله های تک تیرانداز وجود داشت. من کودکی داشتم که دو گلوله خورده بود."

خبرنگار سی بی اس می پرسد: "شما می گویید که کودکان در غزه توسط تک تیراندازها هدف گلوله قرار می گیرند؟"

دکتر پرلموتر پاسخ می دهد: "قطعا. من عکس های دو کودک را دارم که از ناحیه سینه با شلیک های دقیق هدف قرار گرفته بودند. من نمی توانستم گوشی پزشکی خود را با دقت روی قلب آنها بگذارم، و در همان کودک به طور مستقیم در کنار سر. هیچ کودکی نوپایی دو بار به اشتباه توسط بهترین تک تیرانداز جهان هدف گلوله قرار نمی گیرد. و آنها شلیک هایی مرگبار هستند."

کودکان غزه

در واقع، اخیرا بیش از 20 پزشک در غزه نیز به سی بی اس در مورد جراحات شلیک گلوله به کودکان گزارش دادند.

یک پزشک آمریکایی به سی بی اس گفت که او حتی سی تی اسکن ها را برای تایید آنچه دیده است، بازبینی کرده است، زیرا باور نمی کرد که این تعداد کودک با شلیک گلوله به سرشان در یک بیمارستان بستری شوند.

بنابر گزارش سازمان ملل، تا به امروز بیش از 80 درصد جمعیت غزه آواره شده اند و بیشتر ساختمان های غزه ویران شده اند. این واقعیتی است که بر رفاه کودکان تاثیر گذاشته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر