شعار سپاه حضرت مهدی(عج)

در شعارهای لشکر آن حضرت - که برگرفته از شعور عمیق آنان است - به روشنی می توان یاد و خاطره امام حسین (ع) را مشاهده کرد.

در یکی از «زیارات جامعه» در قسمت سلام به حضرت مهدی(عج) آمده است: «سلام و درود بر امامی که از دیده‏ ها پنهان است و در شهرها حاضر؛ آن که از دیده ها، نهان است و در دلها حاضر؛ باقی مانده اخیار و خوبان؛ و وارث شمشیر ذوالفقار؛ آن بزرگواری که در بیت الله الحرام - که دارای پرده‏ ها است - ظاهر می‏شود و به شعار ((یا لثارات الحسین)) ندا می‏ کند و می‏ فرماید: منم مطالبه کننده خون‌های به ناحق ریخته؛ منم شکننده هر ستمگر جفا پیشه».
شعار سپاه حضرت مهدی(عج)

 در شعارهای لشکر آن حضرت - که برگرفته از شعور عمیق آنان است - به روشنی می توان یاد و خاطره امام حسین (ع) را مشاهده کرد.


 در یکی از «زیارات جامعه» در قسمت سلام به حضرت مهدی(عج) آمده است: «سلام و درود بر امامی که از دیده ها پنهان است و در شهرها حاضر؛ آن که از دیده ها، نهان است و در دلها حاضر؛ باقی مانده اخیار و خوبان؛ و وارث شمشیر ذوالفقار؛ آن بزرگواری که در بیت الله الحرام - که دارای پرده ها است - ظاهر می شود و به شعار ((یا لثارات الحسین)) ندا می کند و می فرماید: منم مطالبه کننده خون‌های به ناحق ریخته؛ منم شکننده هر ستمگر جفا پیشه».


یاران حضرت مهدی(عج) نیز به پیروی از امامشان، شعار یا لثارات الحسین سر می دهند. محدث بزرگ مرحوم حاجی نوری(ره) از کتاب غیبت فضل بن شاذان نقل کرده: «به درستی که شعار یاوران مهدی(عج) یا لثارات الحسین است».امام صادق (ع) هم می فرماید: «شعار یاران حضرت مهدی یالثارات الحسین «ای خونخواهان حسین(ع» است».(1)

 

 

 

پی نوشت:

1) مستدرک الوسائل ج 11، ص 14 ب 47،  ج 7

 


منبع : مجله انتظار
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر