آلمانی‌ها پیشتاز تولید برق از انرژی خورشیدی

بالکن‌های خورشیدی در آلمان بیش از هر زمان دیگری در حال رونق هستند. این موج جدید تولیدکنندگان خورشیدی که خود شهروندان هستند، نه‌تنها باعث می‌شود که ساکنان برق ارزان دریافت کنند، بلکه در انتقال انرژی نیز مشارکت دارند.

بیش از 500 هزار سیستم خورشیدی در آلمان نصب شده است که اکثر آن‌ها در بالکن‌ها قرار دارند.

به گزارش ایمنا، بالکن‌های خورشیدی در آلمان بیش از هر زمان دیگری در حال رونق هستند. این موج جدید تولیدکنندگان خورشیدی که خود شهروندان هستند، نه‌تنها باعث می‌شود که ساکنان برق ارزان دریافت کنند، بلکه در انتقال انرژی نیز مشارکت دارند.

داده‌های جدید نشان می‌دهد که علاوه بر هزاران پنل خورشیدی که طی سال‌ها در این کشور نصب شد، 220 هزار دستگاه PV دیگر در نیمه اول سال 2024 اضافه شده است که به گفته کارشناسان حاصل فرهنگ خورشیدی بسیار قوی آلمان است.

آلمانی‌ها پیشتاز تولید برق از انرژی خورشیدی

مسئولان آلمانی، بالکن‌های خورشیدی را به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از مزارع خورشیدی روی پشت‌بام در نظر می‌گیرند و بر این باور هستند که از تمام زیرساخت‌های مصنوعی ممکن ساختمان برای تولید انرژی خورشیدی باید استفاده کرد. نکته اصلی که بالکن‌های خورشیدی را از پنل‌های پشت‌بام متمایز می‌کند این است که آن‌ها یک سیستم بسیار کوچک‌تر شامل یک یا دو پنل می‌شوند که به یک پریز برق وصل هستند.

نصب PV بالکن بسیار آسان است، به‌طوری‌که می‌توان پنل را به محض خریدار بدون نیاز به برق‌کار نصب کرد و این در حالی است که برای نصب آن‌ها روی پشت بام، نصاب‌های تأیید شده برای جلوگیری از خطرات آتش‌سوزی و آسیب به سازه باید این کار را انجام دهند.

آلمانی‌ها پیشتاز تولید برق از انرژی خورشیدی

خطوط قطار، بزرگراه‌ها، پارکینگ‌ها، سقف خودروها، گورستان‌ها و نمای ساختمان‌ها از جمله سازه‌هایی هستند که خورشیدی شدن آن‌ها در دستور کار آلمانی‌ها قرار دارد. یک محاسبه تقریبی نشان می‌دهد که آلمان حدود 200 مگاوات خورشیدی بالکن نصب شده دارد و این ظرفیت در بخش سقف مسکونی 16 گیگاوات است.

از نظر آلمانی‌ها دلیل اصلی موفقیت سیستم‌های خورشیدی بالکن این است که حتی مستأجران نیز می‌توانند با نصب آن‌ها در بالکن و بدون آسیب زدن به ساختمان از مزایای انرژی آن بهره‌مند شوند.

آلمان یکی از نخستین کشورهایی بود که با ارائه مشوق‌های مالی در فناوری خورشیدی سرمایه‌گذاری کرد و اکنون بیشترین برق را از انرژی خورشیدی در اروپا تولید می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر