اگر این مقدار پول دارید، ثروتمندید

نیمی از جمعیت جهان، تنها یک‌درصد از کل ثروت جهانی را در اختیار دارند. این در حالی است که ۱۰درصد از جمعیت ثروتمندترین‌های جهان، ۸۹درصد از کل این ثروت را کنترل می‌کنند که یک درصد از آنها، نیمی از کل ثروت جهان را در دست دارند.

خیلی از ما تصور می‌کنیم که باید میلیاردها تومان پول داشته باشیم تا به جرگه ثروتمندان بپیوندیم، اما جالب است بدانید که اگه کل دارایی‌تان در حدود 4200دلار (تقریباً 260میلیون تومان) باشد، شما از نصف مردم دنیا ثروتمندتر هستید!

به گزارش همشهری آنلاین، البته این موضوع یک روی دیگر هم دارد، اینکه چقدر تعداد آدم‌های فقیر در دنیا زیاد است و توزیع ثروت به‌صورت نابرابری اتفاق افتاده است. نابرابری در توزیع ثروت یک مشکل بزرگ تقریبا در تمام نقاط جهان است.

نیمی از جمعیت جهان، تنها یک‌درصد از کل ثروت جهانی را در اختیار دارند. این در حالی است که 10درصد از جمعیت ثروتمندترین‌های جهان، 89درصد از کل این ثروت را کنترل می‌کنند که یک درصد از آنها، نیمی از کل ثروت جهان را در دست دارند.

بد نیست بدانید که تعداد افرادی که در فقر مطلق زندگی می‌کنند، 700میلیون نفر در جهان است. درآمد کمتر از 2.15دلار در روز، در سطح جهان به‌معنای خط فقر مطلق تعریف می‌شود و از هر 5 یمنی، 4نفر، زیر خط فقر زندگی می‌کند و همین باعث شده این کشور 35میلیون نفری، که درگیر جنگ و قحطی است، فقیرترین کشور جهان در سال 2024 نام بگیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر