آبفا: نوبت بندی آب در هیچ شهری نداریم

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر‌عامل آبفای کشور با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۸۰ پروژه و در سال جاری ۶۱۰ پروژه برای شهرهایی که دچار تنش آبی بوده‌اند تعریف شد، ادامه داد: این پروژه ها با اولویت تامین و انتقال آب شرب شهرها در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر‌عامل آبفای کشور گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بیشتر شهرهای کشور مقطع اوج مصرف را بدون مشکل سپری خواهند کرد.
 
به گزارش تسنیم، ناصر اکبری با بیان اینکه شرایط خشکسالی در دهه اخیر و به‌خصوص در دو سال گذشته شرایط را برای تامین آب دشوار کرده است، گفت: رصد، پایش و پیگیری‌های مستمری که از سوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای شهرهای دچار تنش آبی صورت گرفته از بحرانی‌شدن موضوع آب جلو‌گیری کرده است.
 
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر‌عامل آبفای کشور با بیان اینکه در سال 1402 بیش از 580 پروژه و در سال جاری 610 پروژه برای شهرهایی که دچار تنش آبی بوده‌اند تعریف شد، ادامه داد: این پروژه ها با اولویت تامین و انتقال آب شرب شهرها در دستور کار قرار گرفت.
 
اکبری با اشاره به اینکه در سال 1402 نزدیک به 16 استان کشور با تنش آبی مواجه بودند،اظهار کرد: از این بین استان‌های فارس،سیستان و بلوچستان،سمنان، کرمان، مشهد و تهران  به دلیل شرایط خاص بارشی و ذخیره منابع آب شرب در اولویت اقدامات مرتبط با رفع تنش آبی قرار گرفتند که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اجرای پروژه های رفع تنش از جمله افزایش ظرفیت تولید از طریق حفر چاه، اجرای خطوط انتقال، پهنه‌بندی مناطق و مدیریت فشار شبکه، از وقوع بحران در این استان ها جلوگیری شد.
 
وی با بیان اینکه نوبت‌بندی آب در هیچ شهری در دستور کار نیست، خاطر‌نشان کرد: امید است با تامین اعتبارات مورد نیاز در زمان مناسب نسبت به اتمام پروژه‌های در دست اجرا و بهبود شرایط تنش آبی در استان‌های درگیر موضوع، بتوانیم از این شرایط تنش آبی عبور کنیم.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر