ارمنستان، در صدر خریداران تسلیحات از هند

ارمنستان یک سفارش ۶۰۰ میلیون دلاری برای تسلیحات برای سال‌های ۲۰۲۴-۲۰۲۵ ثبت کرده که این کشور را به بزرگترین واردکننده تسلیحات هند تبدیل کرده است.

ارمنستان به بزرگترین خریدار تسلیحات هند برای دوره 2024-2025 تبدیل شده است.
 
به گزارش ایسنا، بر اساس گزارشی که در صفحه شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) اخبار دفاع هوافضای هند و بر اساس گزارش‌های وزارت دفاع هند منتشر شده است، ارمنستان یک سفارش 600 میلیون دلاری برای تسلیحات برای سال‌های 2024-2025 ثبت کرده که این کشور را به بزرگترین واردکننده تسلیحات هند تبدیل کرده است.
 
به نقل از پایگاه خبری ترکیه تودی، بر اساس داده‌های وزارت دفاع هند، کل خرید تسلیحات ساخت هند توسط ارمنستان برای سال مالی 2024-2025 بالغ بر 600 میلیون دلار است.
 
طرح همکاری 2024-2025 بین وزارتخانه‌های دفاع ارمنستان و هند در 15 ماه مه طی نشستی در ایروان به امضا رسید.
 
از سپتامبر 2022، ایروان چندین پرتابه موشک، راکت‌های ضد تانک، سیستم‌های راداری متحرک و سامانه‌های توپخانه یدک‌کش (ATAGS) را به هند سفارش داده است. اولین بخش متشکل از شش دستگاه هویتزر بکسل‌شده 155 میلی‌متری در اوت 2023 تحویل ارمنستان داده شده است.
 
ارمنستان همچنین سیستم‌های دفاعی ضد پهپاد را به شرکت هندی «سیستم ضد پهپادی Zen» و یک سیستم تفنگ 155 میلیمتریMArG نصب شده بر روی یک خودروی چرخدار تاکتیکی که توسط شرکت هندیی سیستم‌های استراتژیک «کالیانی» ساخته می‌شود، سفارش داده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر