مصائب یک نویسنده برای نگارش کتاب جدید

وقتی به خود می‌آمدم که پاهایم تا زانو بی‌حس شده و از کار افتاده‌اند و بی‌توجه به فرمان من هستند. دست از نوشتن برداشته و به مالش پاها مشغول می‌شدم و بعد لباس کامل به زیر ۴تخته پتوی پلنگی پناه می‌بردم.

به گزارش مشرق، علی رستمی، رزمنده و نویسنده دفاع مقدس در مطلبی نوشت:

این کتاب را در زمستان 1402 در حلب سوریه نوشتم. حدود سه ماه، روزها را در شهر و روستاهای ویران مشغول به کار پژوهشی بودم و شب‌های بی‌برق و بی‌نفت و تاریک را با نوشتن این کتاب گذراندم.

گاه چنان غرق در نوشتن و همزاد پنداری با شخصیت‌های کتاب به خصوص شهید عزیز علی‌رضا خزائی می‌شدم که گذر چندین ساعت زمان و اتاق سرد را حس نمی‌کردم وقتی به خود می‌آمدم که پاهایم تا زانو بی‌حس شده و از کار افتاده‌اند و بی‌توجه به فرمان من هستند. دست از نوشتن برداشته و به مالش پاها مشغول می‌شدم و بعد با شلوار و اورکت و چفیه‌ای به گردن و کلاهی ضخیم، تا صبح به زیر 4تخته پتوی پلنگی پناه می‌بردم....

مصائب یک نویسنده برای نگارش کتاب جدید

کتاب "پنج روایت از یک مرد" حاصل عشق‌بازی من با ساعت‌ها مصاحبه و پژوهش چندین ساله پیرامون معلم و فرمانده شهیدپروری است که خود را دانش‌آموز مکتبش می‌دانم. خود را و تمام دوستانم را. چه آنانی که رفتند و کاری حسینی کردند و چه آنانی که ماندند تا کاری زینبی کنند و یزیدی نباشند.

جای سپاس دارد که فرازهایی از این کتاب با نگاه نقادانه سرکار خانم موسوی خلخالی بازنویسی شد و اغلاط تایپی و نگارشی آن از نظر سرکار خانم مردانی دور نماند.

روز دوشنبه 18تیرماه، این کتاب در ساختمان اداری فدراسیون کشتی رونمایی شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر