المپیک پاریس ۲۰۲۴ با فریژها؛ نمادهایی از تاریخ، آزادی و برابری (+عکس)

"فریژها" دو عروسک انسان‌نما با کلاه فریژی، نمادهای رسمی بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ هستند. این دو شخصیت که از یکی از نمادهای ملی فرانسه الهام گرفته شده‌اند، از امروز رسماً به جمع المپیک پیوستند.

"فریژها" نمادهای رسمی بازی های المپیک و پارالمپیک پاریس 2024 هستند. آنها دو کلاه فریژی انسان‌نما شده هستند که یکی از نمادهای فرانسه به‌شمار می‌آید.

به گزارش طرفداری، فرانسوی‌ها مطابق انتظار از یکی از نماد های ملی‌شان برای پرداخت عروسک یا Mascot المپیک استفاده کردند.

بازی‌های المپیک 2024 پاریس به‌طور غیررسمی از امروز آغاز می‌گردند اما تاریخ شروع رسمی آن، روز بعد از مراسم افتتاحیه درنظر گرفته می‌شود. در اکثر رقابت‌های ورزشی ملی یک نماد که معمولا حالتی عروسکی یا کارتونی دارد تحت عنوان نماد(Mascot) مسابقات شناخته می‌شود. مسئولان برگزاری المپیک پاریس هم به‌همین منظور یک جفت نماد عروسکی طراحی کردند و آن را از کلاه فریژی که یکی از نماد های کشور فرانسه است الهام گرفته‌ند تا برای بازی‌های المپیک و پارالمپیک استفاده کنند.

عروسک فریژها
عروسک فریژها

از این دو فریژ، یکی‌شان پای مصنوعی دارد و این نشانه آن است که این فریژ نماد بازی‌های پارالمپیک می‌باشد و فریژی که جفت پاهایش سالم است، نماد بازی‌های المپیک می‌باشد.

سرچشمه این نماد

کلاه فریژی، کلاهی نرم و عموما قرمز، توسط بردگان آزاد شده در فریژیا، یک پادشاهی در یونان باستان که اکنون در ترکیه است، پوشیده می‌شد. در زمان انقلاب فرانسه، کلاه فریژی به عنوان نماد آزادی پوشیده شد. ماریان، شخصیت ملی فرانسه و اساس نشان پاریس 2024، اغلب با کلاه فریژی به تصویر کشیده می‌شود.

ماریان، الهه فرانسوی
ماریان، الهه فرانسوی

المپیک پاریس 2024 با

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر