رییس صداوسیما: حق پخش المپیک را خریده‌ایم/ فعلا قصد تغییر در معاونت‌ها را نداریم

پیمان جبلی، رئیس صداوسیما که در پشت صحنه سریال «طوبی» حاضر شده بود، در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر علت تاخیر اعزام تیم رسانه‌ای صداوسیما برای پوشش مسابقات المپیک ۲۰۲۴، توضیح داد.

رئیس سازمان صداوسیما درباره ماجرای اعزام نشدن تیم رسانه‌ای صداوسیما برای پوشش بازی‌های المپیک به پاریس توضیح داد: با وجود اینکه برای اعزام همکارانمان و همچنین گرفتن سیگنال مسابقات مراحل بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم، اما باید تاکید کنم حق پخش خریداری شده و تیم رسانه‌ای هم به‌زودی اعزام می‌شوند.

پیمان جبلی، رئیس صداوسیما که در پشت صحنه سریال «طوبی» حاضر شده بود، در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر علت تاخیر اعزام تیم رسانه‌ای صداوسیما برای پوشش مسابقات المپیک 2024، توضیح داد: برای اعزام همکارانمان و همچنین گرفتن سیگنال مسابقات مراحل بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم.

هم با کشور میزبان و هم شرکت خدمات‌دهنده ژاپنی در تماس بودیم اما اگر اشتباه نکنم یکی از سخت‌ترین المپیک‌هایی بود که پیگیری‌های مفصلی به دور از اعلام رسانه‌ای داشتیم تا سرانجام موفق شدیم هم به صورت کامل قرارداد سیگنال رسانه‌ای را منعقد کنیم و هم بخش قابل توجهی از همکارانمان که شامل همه اعضا باشد در اولین فرصت اعزام  شوند.

جبلی با تاکید بر اینکه حق پخش بازی‌های المپیک 2024 خریداری شده است، بیان کرد که کار دریافت ویزای تیم رسانه‌ای هم طی امروز یا فردا نهایی خواهد شد.

او سپس یادآور شد که در زمینه دریافت سیگنال و دریافت ویزا پروسه بسیار سختی داشته‌اند و به همین دلیل آن را رسانه‌ای نکردند تا روال کار به درستی طی شود.

رییس صداوسیما درباره پخش بازی‌های المپیک 2024 تاکید کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی وجود ندارد و ان‌شاءالله تمام بازی‌های المپیک را با توجه به اینکه حق پخش را خریداری کرده‌ایم تقدیم مخاطبان خواهیم کرد. گروه رسانه‌ای نیز امیدواریم بدون کمترین نقصی اعزام شوند و عملکرد خوبی داشته باشند.

جبلی در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا درباره تغییر احتمالی در معاونت‌های صداوسیما تاکید کرد: ما با همین ترکیب فعلی مدیرانمان ادامه می‌دهیم و فعلا قصدی برای تغییرات نداریم.

رییس صداوسیما درباره‌ی ساخت سریال‌هایی فاخر همچون شهید نواب صفوی چنین بیان کرد: شخصیت‌ها و مفاخر تاریخی، فرهنگی، اعتقادی و انقلابی در کشور ما بسیار متعدد هستند که شهید نواب صفوی یکی از آنهاست. امیدواریم زمانی قدرت مالی ما به اندازه‌ای باشد که بتوانیم همزمان چند کار نمایشی ارزشمند را در دست تولید داشته باشیم.

سازمان صداوسیما تلاش کرده است که سهم بیشتری را از بودجه در برنامه هفتم توسعه برخوردار شود و امیدواریم این اتفاق برکت خود را در آثار نمایشی در سال‌های آینده نشان دهد. ما دوست داریم هر شب برای مردم آثار جذاب نمایش دهیم، همکاران هم تلاش می‌کنند حتماً بخشی از کارها باید درباره مفاخر و شخصیت‌های ملی باشد که در دستور کار داریم.

او در بخش دیگر صحبت‌هایش درباره ساخت سریال‌های الف ویژه و فاخر عنوان کرد: تولیدات فاخر فقط مشروط به بودجه نیست بلکه مشروط به متن و عوامل تولید حرفه‌ای و خلاقیت نیز هست که سریال «طوبی» یکی از آن کارهاست که همین مولفه‌ها را دارد و ما باید تلاش کنیم که بهترین عوامل تولید در کنار خلاق‌ترین و بااستعدادترین عوامل و بازیگران حضور داشته باشند و دقیقه مخاطب را فراهم کنیم.

جبلی در همین زمینه درباره سریال‌های تولیدی در حال تولید  صداوسیما توضیح داد: در حال حاضر 12 سریال جلوی دوربین داریم و تا سال 1404 کنداکتور نمایشی ما تقریباً تکمیل شده است. 

آثاری هم داریم که در پیش تولید و یا در مرحله نگارش فیلمنامه است. دوستان ما در دفتر فیلمنامه هم خیلی زحمت می‌کشند تا خلاء‌هایی که وجود دارد پر شود و مجموعه سیمافیلم هم با ساختار جدیدی که تولیدات در این مرکز متمرکز شده است تلاش می‌کنند کارها به آنتن برسند و ما در حال حاضر برای بعد از 1404 فکر می‌کنیم.

جبلی در پاسخ به سوالی درباره کیفیت سریال‌ها بیان کرد: تلاش داریم هم تنوع ساختاری و هم تنوع موضوعی در سریال‌ها داشته باشیم و به صورت حداکثری محقق شود. در پذیرش آثار هم این تلاش را داریم تا آثار مختلفی داشته باشیم و ترکیب متوازنی داشته باشیم‌. بنای تولیدات ما بر این است که در یک ساختار و یک طبقه موضوعی درگیر نباشیم.

وی درباره ساخت سریال درباره شهید رئیسی گفت: کارهایی که قرار است درباره شخصیت‌های ارزشمند انقلاب ساخته شود حتماً باید کارهای قوی‌ای باشند. ما نمی‌خواهیم از روی رفع تکلیف کاری بسازیم. پرداختن به شخصیت‌ها هم الزاما به معنای پرداخت مستقیم به شخصیت آنها نیست. 

در کارهایی که در سال‌های اخیر شاهد بودیم در کنار شخصیت اصلی داستان‌های فرعی دیگری تولید می‌شود و سایه شخصیت اصلی در اثر دیده می‌شود تا هم حساسیت‌ها کمتر شود و هم آثار با سرعت بیشتر و پیچیدگی کمتر به تولید برسد. درباره شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان حتماً سوژه‌ها، داستان‌ها و سرگذشت‌ها مورد مطالعه قرار می‌گیرد تا درام قوی استخراج شود. ساخت آثار در دستور کار است که امیدواریم به قالب جذابی برسیم.

پیمان جبلی درباره برخی واکنش‌ها به حضور هنرمندان مطرح در تلویزیون گفت: اگر هجمه‌ای از بیرون برای نُطُق‌کِشی از دوستانی که با ما کار می‌کنند، نباشد از داخل هجمه‌ای وجود ندارد.

رییس صدا و سیما با اشاره به صحبت‌های اخیر ایرج طهماسب درباره فضای خوب تلویزیون اظهار کرد:  آقای طهماسب جزو سرمایه‌های تلویزیون است. تلویزیون خانه اوست و این ما هستیم که در کنار ایشان کمک می‌کنیم که کارهایی مثل «مهمانی» بهتر تولید شود. من در این چند سال گفته‌ام و غیر از این جمله از من نشنیده‌اید که درِ تلویزیون به روی همه هنرمندان باز است. اگر خودشان علاقه‌مند باشند کارهای فاخر و جذاب انجام دهند ما هم استقبال می‌کنیم کما اینکه در کنارشان هستیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر