قرعه‌کشی لیگ برتر؛ تکرار عجیب برنامه‌ریزی مسابقات

بر اساس نتایج قرعه‌کشی سازمان لیگ، برنامه فصل جدید لیگ برتر شباهت‌های قابل توجهی با برنامه فصول گذشته دارد. این شباهت، به خصوص در مورد برخی بازی‌های خاص، از نظر احتمالات ریاضی بعید به نظر می‌رسد و سوالاتی را در مورد عادلانه بودن قرعه‌کشی ایجاد کرده است.

بر اساس قرعه‌کشی سازمان لیگ برخی از دیدارها، برنامه این فصل از لیگ تشابه زیادی با برنامه فصول اخیر داشته است.

به گزارش فوتبال 360، با انجام قرعه‌کشی لیگ بیست‌وچهارم، تیم‌ها حریفان خود را در هفته‌های مختلف شناختند. نکته قابل‌تامل این قرعه‌کشی، شباهت این برنامه با برنامه فصول قبل است و این میزان از تکرار از نظر احتمالات ریاضی کمی بعید به نظر می‌رسد.
باز هم تراکتور میزبان پرسپولیس در هفته دوم

پرسپولیس فصل را با بازی برابر ذوب‌آهن آغاز می‌کند؛ همان اتفاقی‌که در لیگ بیست‌ودوم هم افتاد. تکراری‌ترین رخداد، انجام بازی پرسپولیس و تراکتور در هفته دوم است. این دو تیم در 7 فصل گذشته، 3 بار در هفته دوم به میزبانی تراکتور به دیدار هم رفتند و حال برای چهارمین مرتبه این اتفاق تکرار خواهد شد. پرسپولیس در 23 دوره گذشته 4 بار میهمان تراکتور در هفته دوم بوده که در هر 4 بار قهرمان لیگ شده است. پرسپولیس مانند لیگ بیست‌ویکم و هجدهم در هفته 12 با سپاهان دیدار می‌کند.

اختتامیه مشابه 4 فصل پیش

داربی حساس پایتخت در شرایطی در هفته ششم برگزار می‌شود که آخرین‌بار در لیگ شانزدهم در این هفته این بازی به انجام رسید و از این نظر این برنامه برای این مسابقه چندان تکراری نیست ولی استقلال برای دومین فصل متوالی در هفته دهم با تراکتور دیدار خواهد داشت. ملوان که 3 فصل است به لیگ برتر بازگشته، برای سومین فصل پیاپی در هفته دوم با استقلال بازی خواهد داشت.

ملوان در آخرین فصل حضور در لیگ برتر و قبل از سقوط به لیگ یک در لیگ پانزدهم هم در هفته دوم با استقلال دیدار داشت که در تمام این دیدارها استقلال به پیروزی دست یافت. استقلال در هفته پایانی به مصاف سپاهان خواهد رفت؛ همان اتفاقی در هفته آخر لیگ بیستم افتاد. به نظر می‌رسد که این حجم از تشابه در برنامه‌ریزی لیگ اتفاقی نباشد!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر