رشیدی: روزی که قراردادم ۲۵۰ هزارتومان شد جشن گرفتم! در فوتبال ایران حقوق‌ها میلیاردی شده اما پیشکسوتان زیر خط فقر هستند

منصور رشیدی با اشاره به ارقام نجومی در نقل و انتقالات فوتبال ایران، گفت: "الان یک فوتبالیست ایرانی ماهی حدود ۲ میلیارد پول می‌گیرد اما حقوق من بعد از کار در شرکت نفت و این همه سابقه ورزشی، زیر خط فقر است!" وی همچنین خاطرنشان کرد: "بیشتر از ۳۰۰ میلیون در دوران فوتبالم درآمد نداشتم و زمانیکه قرارداد من ۲۵۰ هزار تومان شد جشن گرفتم اما الان اینطور میل ...

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: فوتبال ایران در رده بیستم رنکینگ فیفا قرار دارد و 55 پله بالاتر از بوسنی است!

هفته ششم زمان مناسبی برای دربی تهران است

منصور رشیدی دی گفت‌وگو با فارس، درخصوص قرعه کشی لیگ برتر و برگزاری دربی تهران در هفته ششم، اظهار داشت: قرعه کشی بیشتر بر اساس شانس است و موردی نیست که بگوییم مشکل ساز بوده، به نظرم شفاف ترین کار فدراسیون همین قرعه کشی بود که همه مدیران و نمایندگان باشگاه‌ها و همچنین رسانه‌ها حضور داشتند.

وی افزود: برای تیمی که می خواهد خودش را نشان بدهد و به سمت قهرمانی حرکت کند، نباید فرق داشته باشد که هفته اول یا آخر با چه تیمی بازی دارد. باید نقاط ضعف را ترمیم کنند و از همان ابتدا برای نتیجه گیری وارد زمین شوند. به نظرم برگزاری دربی در هفته ششم زمان مناسبی برای هر دو تیم است. همیشه همینطور بوده که تا هفته پنجم تیم‌ها به هماهنگی لازم می‌رسند. از هفته پنجم به بعد جا می‌افتند چون تقریبا شناخت خوبی از سیستم و نفرات پیدا به دست می‌آید. هفته ششم تقریبا اواسط نیم فصل است. در هفته‌های رو به آخر ممکن است تیم‌ها مصدومان یا محرومانی داشته باشند. بنابراین هفته ششم زمان مناسبی است که تیم‌ها با آمادگی و شرایط خوبی مقابل هم قرار بگیرند.

پیشکسوت استقلال درمورد وضعیت نقل و انتقالات این تیم، عنوان کرد: درکنار رامین رضاییان و میلاد زکی پو، سامان فلاح و اسلامی جذب شدند که جوان‌های خوبی هستند. جوانگرایی برای آینده تیم کاری عالی است اما تیمی مانند استقلال که باید در لیگ نخبگان آسیا هم شرکت کند نیاز به بازیکنان باتجربه و با کیفیت بالا هم دارد البته نه اینکه چنین بازیکنی پیر باشد. سال گذشته هم چند جوان به تیم اضافه شدند که کارایی لازم را نداشتند. استقلال باید یک یا چند مهره خوب و موثر نیز داشته باشد.

باید سرمربی در جذب بازیکن تصمیم گیرنده باشد

وی درمورد خرید بازیکن بوسنیایی که گفته می‌شود بدون اطلاع سرمربی تیم بوده و درحالی صورت گرفته که تیم‌های باشگاهی کشورهای همسایه اقدام به جذب بازیکنان درجه یک اروپایی می‌کنند، گفت: الان مشخص نیست این بازیکن چه سطحی دارد، آیا می‌تواند در آسیا گره گشا باشد یا خیر؟ حساسیت هواداران به استقلال و پرسپولیس زیاد است. بنابراین باید جذب بازیکن در ایندو تیم با دقت بالا انجام شود. احمد شهریاری مدیری قدیمی است که از فوتبال شناخت دارد اما قطعا شناخت او به اندازه جواد نکونام نیست. بنابراین باید اجازه بدهند سرمربی در خصوص جذب بازیکن تصمیم گیرنده باشد چرا که او می‌تواند تشخیص بدهد یک بازیکن به درد تیم می‌خورد یا خیر.

رشیدی ادامه داد: نباید فوتبال کشورهای همسایه را با خودمان مقایسه کنیم. واقعا از نظر مالی و امکانات در سطح آن‌ها نیستیم ولی به هرحال می‌توانیم نقل و انتقالات بهتری در فوتبال کشورمان داشته باشیم. فوتبال ایران در رده بیستم رنکینگ فیفا قرار دارد و 55 پله بالاتر از بوسنی است! باید این شرایط چه باید گفت؟ واقعا تاسف می‌خورم. نمی‌دانم چرا چنین اتفاقاتی می‌افتد. به قول خودشان بیت المال است و در دوره‌ای که مردم با این سختی زندگی می‌کنند نباید بیت المال را حیف کرد.

روزی که قراردادم 250 هزارتومان شد جشن گرفتم!

وی تصریح کرد: زمانی فوتبال ایران قهرمانی‌های مختلف بین المللی داشت و الان دلمان به همان قهرمانی‌ها خوش است. این قهرمانی‌ها هم به راحتی به دست نیامدند. همه تیم‌ها مدعی و آماده بودند اما فوتبال ایران سرآمد بود چون همدلی و همزبانی وجود داشت. متاسفانه الان خیلی چیزها از بین رفته است. در آن زمان تیم‌های کمی از آسیا به المپیک یا جام جهانی می‌رفتند و مثل الان نبود که هر تیمی با هر سطحی بتواند شانس داشته باشد.

پیشکسوت استقلال درمورد ارقام عجیب و غریب در نقل و انتقالات فوتبال کشورمان، اظهار داشت: الان یک فوتبالیست ایرانی ماهی حدود 2 میلیارد پول می‌گیرد اما حقوق من بعد از کار در شرکت نفت و این همه سابقه ورزشی، زیر خط فقر است! این را به چه کسی باید گفت؟ حالا شاید من بین پیشکسوتان بهترین باشم و خیلی از آن‌ها هستند که همین زیر خط فقر را هم ندارند! بیشتر از 300 میلیون در دوران فوتبالم درآمد نداشتم و زمانیکه قرارداد من 250 هزار تومان شد جشن گرفتم اما الان اینطور میلیاردی می‌گیرند و تازه ناراضی هم هستند!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر