آمریکا و چین در المپیک ۲۰۲۴؛ تکرار جدال توکیو در پاریس

المپیک ۲۰۲۴ پاریس فراتر از یک رقابت ورزشی، نبردی برای ژئوپلیتیک و غرور ملی دو قدرت بزرگ جهان یعنی آمریکا و چین خواهد بود. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که آمریکا در مجموع ۱۱۲ مدال و چین ۸۶ مدال کسب خواهند کرد.

از آنجایی که بازی‌های المپیک پاریس قرار است در این هفته افتتاح شود، ایالات متحده به عنوان مدعی کسب بیشترین مدال‌ها وارد میدان می‌شود. بعید است که چین در مجموع مدال ها از ایالات متحده پیشی بگیرد، اما شانس کسب مدال های بیشتری نسبت به آمریکایی ها دارد.

به گزارش فارس، اگرچه بازی‌ها ورزشکاران بزرگی را برجسته می‌کنند، اما آنها جانشینی برای نفوذ ژئوپلیتیک و غرور ملی هستند.

پیش‌بینی می‌شود که ایالات متحده در مجموع 112 مدال کسب کند  39 طلا، 32 نقره و 41 برنز و در مقابل پیش‌بینی می‌شود چین هم در مجموع   86 مدال کسب کند  34 طلا، 27 نقره و 25 برنز،. این پیش بینی توسط Nielsen's Gracenot e Sports که تجزیه و تحلیل آماری را برای لیگ های ورزشی در سراسر جهان ارائه می دهد برآورد شده است.

همچنین مسابقات بزرگی را که شامل ورزش های المپیکی منتهی به بازی ها می شود، پیگیری می کند. ایالات متحده و چین در المپیک 2021 توکیو که به دلیل بیماری همه گیر به تعویق افتاده بود، در هر دو رده 1-2 جدول مدالها به کار خود پایان دادند.

کمیته بین المللی المپیک رده بندی مدال ها را تنظیم نمی کند. Gracenote رتبه‌بندی خود را بر اساس مدال‌های کسب‌شده در مجموع محاسبه کرده است، اگرچه دیگران رتبه‌بندی را بر مجموع طلا متمرکز می‌کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر