ورزشگاه آزادی تا ۱۵ شهریور آماده می‌شود؛ نصب VAR به زودی آغاز می‌شود

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی از پیشرفت قابل توجه پروژه مرمت و بازسازی ورزشگاه آزادی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این ورزشگاه تا ۱۵ شهریورماه آماده بهره‌برداری شود. همچنین به گفته وی، سیستم VAR به زودی در این ورزشگاه نصب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: امیدواریم بتوانیم تا پانزده شهریور ورزشگاه را آماده کنیم.

به گزارش فارس، حسین طلامدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در جمع خبرنگاران گفت: مرمت و بازسای مجموعه ورزشگاه آزادی در اولویت و در دست انجام است. تقریبا تا قبل از سال 1402 تعمیرات به صورت جزئی بوده است و از سال 1402 با یک فرآیند و از اردیبهشت امسال به صورت جدی طی قرارداد با قرارگاه خاتم بسته شد تعمیرات شروع شده است.

وی افزود: در حوزه عملیات اجرایی با یک سری مشکلات مواجه بودیم. برگزاری همزمان مسابقات یکی از همین مشکلات بود که ما باعث شد ما کارگاه را به صورت جدی در تاریخ 15 تیرماه به قرارگاه خاتم تحویل دهیم. آن ها هم با سرعت درحال انجام کار هستند و تمام کارها با الزاماتی که AFC در نظر گرفته است در حال پیشروی است. کارها طبق آخرین استانداردهای اعلام شده انجام خواهد شد. ایجاد یک اسکوربرد دیگر در مقابل اسکوربرد فعلی از دیگر اقدامات خواهد بود چون حدود یک سوم از تماشاگران نمی توانستند اسکوربرد فعلی را ببینند.

طلا ادامه داد: نورها از حدود 1800 به 2500  افزایش پیدا خواهند کرد، صوت به صورت کامل تعویض خواهد شد. این استادیوم از استادیوم هایی است که به صورت ثابت به دستگاه VAR مجهز خواهد شد. سکوهای مربوطه و پله های اضطراری به سمت زمین در حال آماده سازی است و امیدواریم بتوانیم تا 15 شهریور اینجا را آماده کنیم.

وی درباره دلیل تاخیر در پرداخت پول به حساب فدراسیون فوتبال برای تجهیز ورزشگاه به VAR گفت: ماه 7،8 یک مبلغ به حساب وزارتخانه واریز شد و به دلیل مشکلات قانونی این وجه به حساب سازمان برنامه برگشت خورد و مجددا در ماه اسفند به مجموعه شرکت توسعه وارد شد. نوع بودجه به گونه ای بود که باید تمام الزامات قانونی، از جمله موضوع عدم ساخت داخل، در آن رعایت میشد.

طلا افزود: فدراسیون به عنوان تولید کننده یا فروشنده انحصاری نبوو به نظرم آن ها فداکاری کردند و وارد این موضوع شدند. در نهایت مقداری از این بودجه تقلیل پیداکرد  و در چندروز آینده با آمدن وجه کار عملیاتی خواهد شد.

وی درباره زمان احتمالی اتمام پروژه ورزشگاه آزادی گفت: کل زمانی که ما با قرارگاه خاتم بسته ایم 18 ماه است. نکاتی که در اینجا موثر خواهند بود عبارتند از نحوه تزریق منابع مالی و اجازه دادن برای بازی است. هر برنامه ای که می خواهد دراین ورزشگاه انجام شود تمام تجهیزات کارگاهی باید از آن خارج شود که این یک تاخیر درکار ایجاد می کند. اگر به ما فرصت دهند و این برنامه ها کمتر اتفاق بیفتد به زمان بندی مشخص شده خواهیم رسید. کلِ پروژه ترمیم استادیوم آزادی 18 ماهه است اما برگزاری هر برنامه‌ای در این زمانبندی تاخیر ایجاد می‌کند.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: اینجا کار مقاوم سازی و استانداردسازی در حال انجام است. از آقای وزیر، آقای مخبر، سازمان برنامه و بودجه و عواملی که زحمت کشیدند تشکر می کنم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر