صدور حکم ممنوعیت فعالیت مرکز اسلامی هامبورگ

مرکز اسلامی هامبورگ،‌ مهمترین مرکز فعالیت شیعیان درآلمان به شمار می آید.

دولت آلمان، فعالیت مرکز اسلامی هامبورگ و سازمان های مرتبط با آن در این کشور را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش عصرایران، مرکز اسلامی هامبورگ مهمترین مرکز فعالیت مذهب شیعه در آلمان و یکی از مهمترین مراکز در اروپا به شمار می رود.

دولت آلمان مرکز اسلامی هامبورگ را متهم کرده سازمان اسلامی افراط گراست که اهداف مخالف قانون اساسی آلمان دارد. همچنین این سازمان مظنون به حمایت از حزب الله لبنان و ایران است.

مسجد امام علی یا مسجد آبی، مرکز اسلامی هامبورگ آلمان

صدور  حکم ممنوعیت فعالیت مرکز اسلامی هامبورگ / بازرسی و پلمب 53 ساختمان / وزیر کشور آلمان:  باعث ترویج اسلام افراطی است/ احضار سفیر آلمان به وزارت خارجه

پلیس آلمان هم صبح امروز چهارشنبه با حمله به مرکز اسلامی هامبورگ و تعدادی از مراکز وابسته به آن شامل 53 ساختمان در 8 منطقه آلمان به بازرسی و تحقیق پرداخت.
قبل از این هم نیروهای پلیس به بازرسی از مرکز اسلامی هامبورگ پرداخته بودند. 

مرکز اسلامی هامبورگ شامل یک مسجد (مسجد آبی یا امام علی)‌ است که از دهه ها قبل در این شهر فعالیت می کند و مرکز تجمع و برگزاری برنامه های شیعیان است.

در بیانیه وزارت کشور آلمان در روز چهارشنبه آمده است: وزارت کشور آلمان، مرکز اسلامی در هامبورگ و زمان های وابسته به آن را در سراسر آلمان ممنوع کرد زیرا این سازمان افراط گراست و دارای اهداف مخالف قانون اساسی آلمان است.

وزارت کشور آلمان توضیح داد ممنوعیت فعالیت مرکز اسلامی هامبورگ براساس دلایل به دست آمده در بازرسی قبلی از 55 ساختمان وابسته به مرکز در نوامبر گذشته انجام شد.

حضور پلیس برای بازرسی و پلمب مرکز اسلامی هامبورگ آلمان - صبح چهارشنبه

حضور پلیس برای بازرسی و پلمب مرکز اسلامی هامبورگ آلمان
 حضور پلیس برای بازرسی و پلمب مرکز اسلامی هامبورگ آلمان
وزیر کشور آلمان (نانسی ویزر) هم گفت: امروز مرکز اسلامی هامبورگ را ممنوع کردیم جایی که ایدوئولوژی افراط گرایانه را در آلمان ترویج می کرد.
وی افزود: این ایدوئولوژی اسلام گرا علیه کرامت انسان ،‌ علیه حقوق زنان، علیه دادگستری مستقل و علیه کشور دموکراتیک ماست.
او گفت که می خواهد توضیح دهد این ممنوعیت به هیچ وجه علیه فعالیت های مسالمت آمیز مذهب شیعه در آلمان نیست.

دویچه وله هم نوشت: وزارت کشور آلمان اعلام کرد این نهادها "یهودی‌ستیزی تهاجمی" و "دشمنی عمیق با اسرائیل" را تبلیغ می‌کنند. همچنین "ایدئولوژی اسلام‌گرایی توتالیتر را که توسط حکومت ایران نمایندگی می‌شود، بسط و گسترش می‌دهند."

بخش مهمی از دلیل ممنوعیت فعالیت مرکز اسلامی هامبورگ و نهادهای زیرمجموعه آن، اتهام علیه آنها مبنی بر حمایت از حزب‌الله لبنان است. فعالیت حزب‌الله لبنان در آلمان ممنوع اعلام شده و این در حالی است که طبق برخی اسناد و شواهد، مرکز اسلامی هامبورگ اقدام به "جذب افراد" و "جمع‌آوری کمک‌های مالی" برای این گروه کرده است.

آلمان حزب الله لبنان را یک گروه تروریستی می داند.

مرکز اسلامی هامبورگ در سال 1332 / 1953 تاسیس شد و هم اکنون زیرنظر مستقیم نماینده رهبری ایران فعالیت می کند. 

 

احضار سفیر آلمان به وزارت امور خارجه ایران


وزارت خارجه ایران در واکنش به اقدام دولت آلمان در تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ،‌ سفیر آلمان در تهران (هانس اودو موتسل) امروز چهارشنبه از سوی مدیر کل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.

در خبر منتشر شده از در سایت وزارت خارجه ایران آمده است: در این نشست، ضمن محکوم کردن اقدام خصمانه و مغایر با اصول بنیادین حقوق بشر، مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ گردید. 

مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه با اشاره به خدمات ارزشمند و فراموش نشدنی مراکز اسلامی از جمله مرکز اسلامی‌هامبورگ در تبیین آموزه‌های دینی اسلام، ترویج اصل گفتگو و بُردباری مذهبی و نیز مقابله با افراطی‌گری، اظهار داشت: متاسفانه آنچه که امروز در آلمان اتفاق افتاد، مصداق بارز اسلام‌ستیزی و مقابله با آموزه‌های ادیان ابراهیمی است که البته روی دیگر آن، دیکتاتوری و ترویج عامدانه خشونت است.

تصویری از سفارت آلمان در تهران  - سفیر آلمان  هانس-اودو موتسِل در مرکز عکس دیده می شود

سفارت آلمان در تهران

مدیر کل غرب اروپا افزود: برخی جریان‌های حامی تروریست‌های نشاندار و طرفداران خشونت و‌ افراط‌گرایی با طرح اتهامات بی‌پایه، به‌دنبال دامن‌زدن به تنش‌های دینی و مذهبی هستند که مسلمانان آلمان و سایر آزاداندیشان جهان با هوشیاری، این طراحی را محکوم به شکست خواهند کرد.

مدیرکل غرب اروپا ضمن هشدار به دولت آلمان در مورد پیامدهای اینگونه اقدامات مخرب، تصریح کرد: چنین اقداماتی نمونه آشکاری از مقابله با آزادی فکر و بیان و عملا تروبج خشونت و افراط‌گرایی است.

سفیر آلمان در این نشست احضار تصریح کرد که مراتب را فورا به مقامات ذیربط در آلمان  منعکس خواهد کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر