قیمت بیت‌کوین به کناره‌گیری بایدن از انتخابات واکنش نشان داد

نگاه کریپتو به انتخابات آمریکا

شماره روزنامه: ۶۰۶۳ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۵/۴ ...

Untitled-2 copy

در روزهای اخیر، با وقوع ترور نافرجام ترامپ و افزایش فشارها بر بایدن در خصوص استعفا از انتخابات، شانس ترامپ برای بازگشت به کرسی ریاست‌جمهوری افزایش چشمگیری داشت؛ اما پس از کناره‌گیری بایدن و حمایت او از کامالا هریس، بار دیگر شانس دموکرات‌ها در عرصه انتخابات افزایش یافته است. به گزارش کیتکو، با کناره‌گیری بایدن از انتخابات، بازار ارز دیجیتال در روز دوشنبه شاهد یک التهاب جزئی بود و بیت‌کوین پس از اینکه با یک جهش مختصر، قیمت 68هزار و 500دلار را لمس کرد، به قیمت 66هزار دلار بازگشت. به عقیده کارشناسان، این اتفاقات نشان‌دهنده افزایش احساسات در بین فعالان بازار سرمایه، همزمان با التهاب جو انتخابات است و اهمیت تاثیر نتایج انتخابات را بر بازار سرمایه نشان می‌دهد.

ترامپ سعی دارد که با وعده‌های مثبت خود درخصوص حمایت از ارزهای دیجیتال، رای فعالان بازار کریپتو را از آن خود کند. البته ترامپ، در انتخابات سال2019 ضمن ابراز مخالفت با ارزهای دیجیتال، اذعان کرد که ارزش پول‌های دیجیتال بر اساس «باد هوا» تعیین می‌شود و زمینه قاچاق مواد مخدر و سایر جرائم را فراهم می‌کند. امسال اما ترامپ حمایت همه‌جانبه خود را در این خصوص اعلام کرده است.جزئیات دقیق سیاست‌های ارز دیجیتال ترامپ هنوز مشخص نشده است؛ اما به‌طور کلی، ترامپ متعهد شده که ضمن ترویج استخراج بیت‌‌کوین در ایالات متحده، از انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی که می‌تواند با صنعت رقابت کند، جلوگیری کند. بعد از اینکه در سال2021 استخراج رمزارز‌ها درچین ممنوع شد، استخراج رمزارز در آمریکا قوت گرفت و این کشور، جایگزین چین به‌عنوان مرکز استخراج بیت‌کوین شد.

استخراج رمزارز، یک فرآیند انرژی‌بر است که در آن رایانه‌های پرقدرت برای اعتبارسنجی تراکنش‌های رمزگذاری‌شده در بستر بلاک‌چین به پردازش اطلاعات می‌پردازند. ضمن این فعالیت، پاداش‌هایی در قالب توکن به استخراج‌کنندگان تعلق می‌گیرد. از طرفی، دموکرات‌ها تلاش می‌کنند تا نظارت‌ها و سخت‌گیری‌ها را در رابطه با مصرف انرژی و انتشار کربن در این صنعت افزایش دهند.جزئیات بیشتر درباره سیاست‌های ترامپ در این حوزه، در روزهای آینده روشن خواهد شد. اکنون فعالان صنعت ارزهای دیجیتال منتظر برگزاری کنفرانس سالانه ارزهای دیجیتال، در شهر نشویل ایالت تنسی هستند که در آن ترامپ به‌عنوان سخنران اصلی شرکت خواهد کرد. با وجود شانس بالای ترامپ برای پیروزی در انتخابات و وعده‌های حمایتی که از سوی جمهوری‌خواهان حامی ترامپ داده شده است، این احتمال وجود دارد که بعد از مشخص شدن نظر صریح ترامپ درباره ارزهای دیجیتال، بازار کریپتو با رشد مواجه شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر