آماده‌باش کامل اصفهان برای مقابله با گرما؛ افزایش دمای هوا و احتمال قطعی برق

با افزایش شدید دمای هوا در اصفهان، تمام دستگاه‌های امدادی و خدماتی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. احتمال قطعی برق و کمبود آب در برخی مناطق وجود دارد و از مردم خواسته شده است تا در مصرف برق و آب صرفه‌جویی کنند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اعلام آماده‌باش این اداره به دستگاه‌های مختلف اظهار کرد: 120 تیم امدادی و فنی از شرکت‌ برق و 72 تیم عملیاتی از شرکت آب و فاضلاب با هدف تأمین پایدار برق و آب و کنترل به‌موقع وضعیت کنونی در حال خدمت‌رسانی به مردم‌اند.

منصور شیشه‌فروش به ایسنا توضیح داد: در وضعیتی به سر می‌بریم که هر روز 2 تا 4 درجه دمای هوا افزایش پیدا می‌کند و درواقع گرما ماندگاری دارد. بنابراین، از تمامی دستگاه‌های امدادی، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، شرکت‌های برق، آب و فاصلاب، اورژانس، جمعیت هلال‌احمر، شرکت گاز، مراکز بهداشتی و درمانی، هماهنگی و اعمال نظارت فرمانداری‌ها خواسته شد که به‌منظور ارائۀ خدمات امدادی و فوریتی آمادگی کامل داشته باشند؛ چراکه پیش‌گیری از وقوع حوادث ناشی از گرما جدی است.

 او یادآور شد: دما افزایش یافته است. در چنین وضعیتی شاهدیم که عملکرد و بازدهی تجهیزات برقی کم شده است و از طرفی حوادث حریق در تابلوها و پست‌های برق و ترانسفورماتورها رو به فزونی دارد. این افزایش حوادث حریق به‌علت داغ‌شدن تجهیزات شبکه‌ها و کابل‌های برق است.

این مقام استانداری اصفهان ادامه داد: تیم‌های امدادی، شرکت‌های برق، ‌آتش‌نشانی و شهرداری‌ها به کنترل حوادث در کوتاه‌ترین زمان و به‌موقع موظف شده‌اند. همچنین باید به بازسازی و اصلاح شبکه‌ها و ترانس‌ها اقدام کنند.

شیشه‌فروش با تأکید بر اینکه تمام تیم‌های امدادی به آماده‌باش در آمده‌اند، افزود: تلفن اضطراری آتش‌نشانی 125 و شماره تماس اضطراری شرکت برق 121 است. همچنین اورژانس 115 و هلال‌احمر 112 به شمار می‌آید. فوریت‌های آب نیز 122 است. در کنار امکان تماس با این بخش‌ها در تمامی اوقات شبانه‌روز، باید بگویم که 120 تیم امدادی و فنی از شرکت‌ برق و 72 تیم عملیاتی از شرکت آب و فاضلاب نیز با هدف تأمین پایدار برق و آب و کنترل به‌موقع وضعیت کنونی در حال خدمت‌رسانی به مردم‌اند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با نظر به وضعیت آبرسانی گفت: به 354 روستا آبرسانی سیار داریم. تانکرهای سیار و ثابت برای آبرسانی در مناطقی که تحت‌تأثیر کم‌آبی‌اند یا جزو مناطق عشایری به حساب می‌آیند با همکاری ادارات آب و فاضلاب دنبال می‌شود.

او مدیریت مصرف را نیز حیاتی دانست و این‌گونه شرح داد: همکاری با مروجان صرفه‌جویی در مصرف بهینۀ آب و برق حائز اهمیت و ستودنی است؛ چنان‌که هرگونه تخلف و مصرف غیرمتعارف آب و برق نیز پیگرد و برخورد قانونی دارد. اخذ انشعاب غیرمجاز از آب و اتصال پمپ مستقیم به شبکه‌های آب و مراکز تولید و رمزارز قطعاً تخلف است و پروندۀ قضایی خواهد داشت.

این مقام استانداری همکاری همگان را ضروری دانست و گفت: تأکید داریم که تمامی مراکز تجاری، پاساژها، صنوف، فروشگاه‌های زنجیره‌ای اصول مصرف بهینۀ برق را رعایت کنند. خاموش‌کردن سیستم‌های روشنایی در روز و در اوج مصرف، همچنین تنظیم دمای کولر در 24 درجۀ سانتی‌گراد و نیز نصب سایه‌بان اصولی است که انتظار داریم رعایت شوند.

شیشه‌فروش با نظر به ادارات و دستگاه‌های اجرای بیان کرد: تمامی ادرات و دستگاه‌های اجرایی باید در رعایت بایسته‌های صرفه‌جویی در برق و آب،‌ کاهش 30درصدی برق نسبت به دورۀ مشابه سال 1400 شمسی، کاهش 60درصدی مصرف برق در پایان وقت اداری، استفاده از دیزل ژنراتورهای برق در ساعات اوج مصرف و خاموش‌کردن سیستم‌های سرمایشی و روشنایی در پایان وقت اداری و روزهای تعطیل باید کوشا باشند و به این مسائل توجه اساسی کنند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان در ادامه توضیح داد: همکاری مشترکین خانگی با هدف مصرف بهینۀ آب و برق، مشارکت در پویش‌های مصرف بهینۀ برق و آب، جلوگیری از مصارف غیرمتعارف آب و خودداری از شست‌وشوی خودروها، معابر، حیاط منازل و کوچه‌ها با آب شرب نیز الزامی است و به توجه نیاز دارد.

او خاطرنشان کرد: در این وضعیت گرما به تمام شهروندان توصیه می‌شود که اصول بهداشتی و حفاظتی را رعایت کنند. تأکید می‌شود که در برابر تابش مستقیم خورشید قرار نگیرند. همچنین برای حفاظت دربرابر اشعۀ فرابنش در ساعات 10 صبح تا 17 بعدازظهر مطابق توصیه‌های مراکز بهداشتی به حفاظت فردی اهمیت داده شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر