تجمع در اطراف کنگره آمریکا علیه نتانیاهو (+فیلم)

شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی به نقل از منابع خبری گزارش داد که به قانونگذاران و مشاوران ارشد کنگره گفته شده که ممکن است بیش از ۱۰ هزار معترض امروز چهارشنبه در حاشیه سخنرانی نتانیاهو در کنگره تجمع کنند.

بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی، حدود  یک هزار و 500 تظاهرکننده در حال حاضر در واشنگتن دی سی برای اعتراض به سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا  تجمع کرده اند.
 
به گزارش ایرنا، شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی به نقل از منابع خبری گزارش داد که به قانونگذاران و مشاوران ارشد کنگره گفته شده که ممکن است بیش از 10 هزار معترض امروز چهارشنبه در حاشیه سخنرانی نتانیاهو در کنگره تجمع کنند.
 
 
پایگاه خبری هیل نیز گزارش داد که پلیس کنگره آمریکا همزمان با احتمال اعتراض هزاران نفر به سخنرانی بنیامین نتانیاهو در حالت آماده‌باش قرار گرفته است.
 
یکی از معترضان به نام میریم عثمان، از جنبش جوانان فلسطین در گفتگو با رسانه ها گفت که طرفداری بی چون و چرا از اسرائیل در طول جنگ غزه باعث واکنش شدید به دولت جو بایدن شده است.
 
عثمان گفت که این نارضایتی شامل کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، که بایدن از او برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت کرده است، نیز می شود.
 
 
او گفت: «وقتی به کارنامه کامالا هریس نگاه می‌کنیم، او در هر تصمیم سیاسی از بایدن حمایت کرده و برای مدت طولانی از اسرائیل حمایت کرده است.»
 
او با اشاره به کناره گیری جو بایدن از رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا افزود: «فکر نمی کنم از نظر سیاست شرایطی تغییر کند.»
 
روز سه‌شنبه 200 معترض در ساختمان «کنون» (Cannon) که در اطراف کنگره آمریکا است، دستگیر شدند.
 
مأموران پلیس که در مقابله با تظاهرات‌ها مهارت دارند، از اداره پلیس نیویورک فراخوانده شده‌اند و ساختمان کنگره محصور شده است.
 
سخنرانی نتانیاهو قرار است ساعت 14 به وقت شرقی آغاز شود و پلیس خیابان‌های مرکز شهر واشنگتن را مسدود کرده است.
 
سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا در برهه‌ای حساس در سیاست این کشور که جو بایدن از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کرده و دونالد ترامپ از تلاش برای ترور جان سالم به در برده است، انجام می‌شود اما این تحولات داخلی آمریکا تاثیری بر کاهش تنش‌ها درباره حضور نتانیاهو در آمریکا نداشته است.
 
امالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، که نامزد احتمالی دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شده است، هنگام سخنرانی روز چهارشنبه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا شرکت نخواهد کرد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر