درآمدهای ارزی قابل‌توجه پرسپولیس

این‌بار از زمین به آسمان بارید!

شماره روزنامه: ۶۰۶۳ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۵/۴ ...

78 میلیارد تومان بابت عبدالکریم

از مدت‌ها پیش مشخص بود که عبدالکریم حسن با وجود قرارداد داشتن با پرسپولیس، علاقه‌ای به ادامه حضور در این تیم ندارد. او به خاطر برخی مسائل حاشیه‌ای، مشکلاتی در کشورش داشت که به همان دلایل هم از تیم ملی خط خورد. او بین دو نیم‌فصل لیگ بیست‌وسوم به پرسپولیس آمد، عملکرد خوبی در این تیم داشت و حالا ظاهرا مشکلش برای حضور در تیم ملی هم حل شده است. مجموعه این مسائل باعث شد حسن از چند تیم قطری پیشنهاد داشته باشد که جدی‌ترین آنها الوکره بود. با این حال آنها باید از پرسپولیس رضایت‌نامه می‌گرفتند و مدیران باشگاه هم از این موقعیت، استفاده نسبتا خوبی کردند. بر اساس اخبار رسمی منتشر شده، الوکره یک میلیون و 300 هزار دلار بابت رضایت‌نامه حسن به پرسپولیس پول داده و تعهد کرده یک اردوی رایگان هم برای این تیم برپا کند. تازه در صورت قهرمانی در لیگ ستارگان (که البته کمی دور از ذهن است) الوکره مبلغ دیگری هم به سرخ‌پوشان خواهد پرداخت. به هر حال حسن مدافع خوبی برای پرسپولیس بود، اما از آنجا که تمایل قلبی برای ادامه حضور در ایران نداشت، حتما بهره‌وری‌اش پایین می‌آمد و این خوب نبود. اگر از بقیه تعهدات الوکره بگذریم، فقط پول نقدی رضایت‌نامه چیزی حدود 78 میلیارد تومان خواهد شد.

18 میلیارد تومان بابت گولسیانی

حتما می‌دانید که گئورگی گولسیانی در همین تابستان عنوان نخستین بازیکن شاغل در لیگ ایران را که در جام ملت‌های اروپا به میدان می‌رود، به خود‌ اختصاص داد. او در ترکیب تیم دوست‌داشتنی گرجستان به میدان رفت و شخصا هم عملکرد فنی بدی نداشت. پرسپولیسی‌ها از این موضوع استقبال زیادی کردند و حالا داستان برای آنها آورده مالی هم خواهد داشت. درست مثل برگزاری جام‌جهانی که فیفا روزهای حضور بازیکنان را محاسبه می‌کند و به باشگاه‌ها پول می‌دهد، اینجا هم یوفا همین برنامه را دارد. بر این اساس، محاسباتی صورت گرفته که نشان می‌دهد پرسپولیس عایدی 300هزار دلاری یا 18 میلیارد تومانی از این ناحیه خواهد داشت. خب البته خوش‌اقبالی باشگاه در چنین تقارنی را نمی‌توان نادیده گرفت، اما عملا گولسیانی هم در پرسپولیس اوج گرفت، دیده شد و در سن بالا به چنین موقعیتی در تیم ملی کشورش رسید. به تازگی قرارداد او برای فصل بعد هم تمدید شده است.

324 هزار دلار بابت لوکادیا

دیگر درآمد ارزی پرسپولیس هم به پرونده یورگن لوکادیا مربوط می‌شود؛ مهاجم هلندی که اواسط لیگ بیست‌ودوم با دلایل غیرموجه از پرسپولیس جدا شد. باشگاه در این پرونده با پیگیری حقوقی مطلوب و موثر موفق شد لوکادیا را به پرداخت 324هزار دلار جریمه نقدی محکوم کند. این پرونده، آخرین مراحل قضایی را پشت سر می‌گذارد و احتمالا لوکادیا به زودی ناچار به پرداخت این مبلغ خواهد شد.

200 هزار دلار، شاید بابت بیرانوند

این یکی فعلا قطعی نیست. می‌دانیم که باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند به خاطر فسخ غیرقانونی و یکطرفه قراردادش با این باشگاه شکایت کرده و بسیار امیدوار است که برنده شود. گفته می‌شود در صورت پیروزی حقوقی سرخ‌پوشان، غیر از مجازات بیرو و باشگاه مقصد، سنگربان تیم ملی باید 200 هزار دلار هم به پرسپولیس بپردازد. طبیعتا تا زمان صدور حکم نمی‌شود در این مورد نظر داد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر