دانش‌ آموزان و دانشجویان می‌توانند به سفر‌های زیارتی اعزام شوند

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان و طلاب مشمول برای خروج از کشور نیاز به اخذ وثیقه ندارند و تنها باید در سامانه سخا و از طریق فضای مجازی ثبت‌نام کنند و در نهایت عازم سفر زیارتی عتبات عالیات شوند.

سرهنگ غلام‌حسین زراعت‌کار روز پنجشنبه در گفت وگویی خبری درباره شرایط صدور گذرنامه زیارتی افزود: دانشجویان و دانش‌آموزان نیز می‌توانند با دریافت این نوع گذرنامه برای خروج از کشور در ایام اربعین حسینی اقدام کنند.
 
به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: پروژه صدور گذرنامه زیارتی در راستای تسهیل خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی از سال گذشته شروع شده و همه هموطنان می‌توانند برای دریافت این گذرنامه برنامه‌ریزی داشته باشند.
 
سرهنگ زراعت‌کار با بیان اینکه اعتبار گذرنامه پنج ساله است، اظهار کرد: افرادی که در سال‌های گذشته درخواست دریافت گذرنامه کرده و اکنون دارای گذرنامه هستند دیگر نیازی به صدور گذرنامه جدید ندارند مگر اینکه مهلت پنجساله آن به اتمام رسیده باشد.
 
به گفته وی، دیگر افراد به عنوان زائر حسینی برای دریافت گذرنامه زیارتی می‌توانند پس از ارائه درخواست، در اسرع وقت گذرنامه خود را درب منزل تحویل گیرند البته باید چهار تا هفت روز منتظر دریافت آن باشند.
 
رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: همه هموطنان می‌توانند نسبت به صدور گذرنامه زیارتی اقدام کنند البته ما تمدید اعتبار را نخواهیم داشت.
 
وی در ادامه یادآور شد: پلیس از هر فرصتی که بتواند از طریق موکب، مساجد و هیات‌های مذهبی استفاده کرده و در خدمت مردم خواهد بود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر