این ۳ صنایع دستی، پولسازترین صنایع دستی هستند

آیا مایلید پولسازترین صنایع دستی ایران را بشناسید پس تا انتهای مقاله با ما باشید.

آیا مایلید پولسازترین صنایع دستی ایران را بشناسید پس تا انتهای مقاله با ما باشید. صنایع دستی یکی از منابع درآمد بومی و بین المللی است .ایران زیبای ما نیز یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید، صادرات و علاقه مندان خرید صنایع دستی است. جالب است بدانید از ۴۰۰ نوع طبقه بندی شده‌ی انواع صنایع دستی ایران، این کشور چهار فصل و هزار رنگ قابلیت تولید بومی ۳۰۰ نوع از این صنایع دستی را داراست. با نگاه به پیشینه‌ی صنایع دستی در ایران نیز متوجه می‌شویم

C:\Users\ParsanAfzar\Desktop\صنایع دستی قالی بافی.png

مردمان این مرز و بوم از سالیان و قرن‌های پیش کوشیده‌اند تا بهره برداری از ذوق و هنر، محیط زندگی و اسباب حیات خود را به بهترین روش و به کمک دست و متریال بومی بسازند و محل زندگی خود را زیبا‌تر کنند.

از این رو یکی از بهترین فرصت‌های شغلی برای درآمد زایی در ایران، تولید و فروش صنایع دستی ایرانی است. خوش‌بختانه تنوع این محصولات هنری به قدری در ایران بالاست که شما در تصمیم گیری برای شروع سرمایه گذاری و تولید گزینه‌های بسیار متنوعی را پیش رو دارید. پیش از بررسی تعدادی از این مهم‌ترین نمونه‌های صنایع دستی درآمد زا سعی می‌کنیم به مزیت‌های این حرفه در یک نگاه کلی بپردازیم و بررسی کنیم کسب و کار فروش صنایع دستی چه دستاورد‌هایی در اختیار شما می‌گذارد.

.

هنر بافت قالی و فرش| پولسازترین صنایع دستی

گلیم فرش‌ها، قالی‌ها و گبه‌ها یکی از مهم‌ترین صنایع دستی‌ای هستند که به کمک دستان زنان و مردان هنرمند ایرانی بافته می‌شوند و امروزه مشتریان زیادی در بازار‌های ایرانی و خارجی دارند. یادگیری مهارت بافندگی فرش و زیر انداز بسیار آسان و کم هزینه است و شما می‌توانید در مدت زمان کمی به مهارت بالایی در تولید برسید. بنابرین سودآوری از تولید این کف‌پوش‌ها نیز بسیار بالاست.

سود ناشی از یک فرش دستباف خانگی چیزی حدود ۴ برابر سرمایه‌ی اولیه‌اش برآورد می‌شود. مدت زمان بهره برداری یک قالی از داری آماده نیز چیزی حدود تنها ۹ ماه است. گبه و انواع تابلو فرش‌ها نیز درآمدی و مزیت‌هایی مشابه با قالی‌ها دارند

C:\Users\ParsanAfzar\Desktop\dorontash handicrafts mag.png

حالا که فرش جز صنایع دستی و کالاهای لوکس محسوب می شود و طرفداران بی شماری در داخل و خارج از کشور دارد شما می توانید با تولید و فروش فرش دستباف از سود بسیار بالا و درآمد دلاری برخوردار آن باشید.

صنایع دستی حصیری| پولسازترین صنایع دستی

محصولات حصیر بافی جزو یکی از صنایع دستی می باشد، که از زمان های دور در کشور ما و در دنیا طرفداران زیادی داشت. این هنر از گذشته تا به امروز، بسیار محبوب و رایج بوده است. بد نیست بدانید به دلیل در دسترس بودن مواد اولیه، در قسمت های جنوبی و شمالی کشور از این هنر زیبا به عنوان یک فعالیت خانگی برای گذراندن وقت خود و تامین مخارج زندگی استفاده می کردند.

C:\Users\ParsanAfzar\Desktop\صنایع دستی حصیربافی.png

این هنر این روز ها نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا بسار ترند شده و به دلیل مسائل محیط زیستی که این روزها بسیار پر اهمیت است، در بین مردم طرفداران خاص خود رادارد . با تولید این صنایع دستی به راحتی می توانید جذب بازار کار شوید و محصولات خود را به تمام دنیا ارسال کنید . محصولات حصیری چون سبد حصیری، گلدان حصیری، فرش حصیری و ... جز محصولات پر طرفدار هستند.

مجموعه صنایع دستی اصفهان | پولسازترین صنایع دستی

اصفهان، نصف جهان و مهد هنر و صنایع دستی در مرکز ایران است؛ شهری که مردمان آن در قرن‌های گذشته با خلاقیت و هوش فراوان، وسایل مورد نیاز زندگی را با دستان و هنر خود ساخته‌اند. این شهر با قدمتی طولانی و برخورداری از بیشترین آثار هنری، تاریخی، معماری و صنایع دستی به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده صنایع دستی در ایران شناخته می‌شود وبازارهای آن در بیشتر مواقع سال پر از مسافران و گردشگران ایرانی و خارجی است که صنایع دستی این شهر را به‌عنوان سوغات برای عزیزان خود یا برای یادگاری خریداری می‌کنند.

صنایع دستی اصفهان شامل محصولات پارچه‌ای، ظروف تزئینی، تابلو، صفحه شطرنج، مبلمان، میز و صندلی و غیره می‌شود و دست شما در این شهر برای انتخاب سوغاتی باز است. در سفر به این شهر پس از بازدید از دیدنیهای اصفهان سری به بازار و فروشگاه‌های متعدد شهر بزنید و خود را در میان صنایع دستی زیبا و خیره‌کننده‌ای چون خاتم‌کاری، میناکاری، منبت‌کاری، مسگری، فیروزه‌کوبی، قلمکاری و صدها محصول دیگر غرق کنید.

C:\Users\ParsanAfzar\Desktop\صنایع دستی خاتم کاری.png

هنر خاتم کاری

خاتم کاری یکی از اصیل‌ترین هنر‌های دستی و جز پولسازترین صنایع دستی ایرانی است که قدمتی چندین ساله دارد و از زمان پادشاهان صفوی و برای تزیین کردن اشیاء کاربردی ابداع و اختراع شده است.به طور خلاصه نیز می‌گوییم که هنر خاتم کاری هنر پوشاندن سطح ظاهری اشیاء به وسیله‌ی قطعات کوچک، منقوش و زیبایی از جنس چوب و عاج و استخوان است. برای شروع به کار در این هنر لازم است ابتدا بستر ( برای مثال جعبه‌ی چوبی) اولیه‌ی خود را از کارگاه‌های تولید خاتم تهیه کنید. پس از آن به سراغ خرید لوازم دیگر از جمله قطعات موزاییکی خاتم و چسب‌های مخصوص می‌روید. در این هنر شما لازم است سطح بستر اولیه‌ را با دقت و ظرافت شیاربندی کرده و قطعات خاتم را بر روی آن بچسبانید.

این هنر می‌تواند حدود ۲ تا 10 میلیون سود خالص در ماه برای شما به ارمغان بیاورد. البته ترکیب این هنر با دیگر نمونه‌ها ( از جمله نقاشی مینیاتور، معرق و خوشنویسی) باعث می‌شود ارزش محصول نهایی شما بالاتر نیز برود

همانطور که خواندید اصفهان سالانه با حجم وسیعی از توریست مواجه است . و توریست ها در سفرهای خود به اصفهان امکان ندارد به بازار صنایع دستی آن سر نزنند . پس تولید و فروش صنایع دستی در این شهر با قدمت بالا بسیار پولسازاست .

محصولاتی چون انواع آینه سنتی، گلیم دستباف، کیف سنتی و گلدان خاتم کاری جز محصولات پر طرفدار محسوب می شود.

مزایای شغل صنایع دستی

  • امکان گسترش این صنایع در روستاها بسیار زیاد است و مواد اولیه قیمت پایینی دارد.
  • با کمی حوصله و دقت و مهارت میتوان محصول نهایی ارزشمندی تولید کرد.
  • میزان آسیب این صنایع نسبت به صنایع ماشینی و همچنین آلودگی که برای محیط زیست ایجاد می کند بسیار کمتر است
  • نکته دیگر اینکه مواد اولیه در خود هرکدام از شهرها و روستاهای ایران به تناسب آب و هوا و امکانات هر منطقه با تنوع بسیار بالا وجود دارد و مهارت های مورد نیاز برای ساخت و تهیه تولیدات و صنایع دستی بسیارآسان است.
  • و با داشتن کمی حوصله و علاقه می توان محصولی ارزشمند تولید کرد.
  • مردم کشورمان چون افرادی هنر دوست و هنر پرور هستند تمایل شدیدی به خرید صنایع دستی دارند
  • با کمی خلاقیت و کیفیت و قیمت مناسب می توان بازار خوبی برای عرضه و فروش تولیدات خود به دست آورد و به درآمد معقولی رسید.

در این مقاله قصد داشتیم شمارا با 3 مورد از صنایع دستی پولساز ایران آشنا کنیم . این روزها هر فرد دلش می خواهد کسب و کار موفقی داشته باشد . تولید و فروش محصولات دستساز لذت خاص خود را دارد اما اگر شرایط شما برای راه اندازی کارگاه ساخت و تولید محیا نیست می توانید با تاسیس گالری صنایع دستی و مراجعه به فروشگاه های فروش عمده صنایع دستی کار خود را استارت بزنید .

اگر هم قصد خرید عمده صنایع دستی برای گالری خود را دارید به وبسایت دوراونتاش مراجعه کنید .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر