سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا/ توهین مهمان به میزبان (+ کارتون)

نتانیاهو همچون "مهمانی گستاخ" در سخنرانی خود در کنگره صدها هزار شهروند کشور میزبان را که در ماه های گذشته علیه " نسل کشی" او در غزه به خیابان ها آمده و اعتراض کرده بودند، "احمق" نامید.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز چهارشنبه برای چهارمین بار در طول عمر سیاسی خود مهمان جلسه مشترک کنگره آمریکا بود تا در آنجا سخنرانی کند؛ و این در حالی بود که در طول اقامت او در آمریکا دهها هزار معترض آمریکایی در مقابل ساختمان کپیتول (کنگره) در واشنگتن و اقامتگاه نتانیاهو در دو شهر نیویورک و واشنگتن خواب را از چشم او ربودند و با سردادن شعارهایی او را "جنایتکار جنگی" خواندند و خواهان دستگیری و محاکمه او شدند.

به گزارش عصرایران، نخست وزیر دست راستی اسرائیل در آستانه 10 ماهه شدن آغاز تجاوز اسرائیل به غزه و کشتار حدود 40 هزار فلسطینی ( 28 هزار زن و کودک) برای گرفتن چراغ سبز به منظور ادامه کارزار نظامی خود در غزه به واشنگتن رفته بود و با این سخنرانی در کنگره رکورد وینستون چرچیل نخست وزیر اسبق بریتانیا را شکست و چهارمین سخنرانی خود را در کنگره آمریکا ایراد کرد.

در این سخنرانی نتانیاهو حتی همچون یک "مهمان گستاخ" به صدها هزار شهروند آمریکایی معترض به خود که طی ماه های گذشته با تظاهرات خواستار توقف جنگ و نسل کشی در غزه شده اند،توهین کرد و آنها را "احمق های مفید" برای ایران توصیف کرد.

او  همچنین در شرایطی مهمان کنگره شد که حدود یک پنجم از نمایندگان کنگره حاضر به حضور در جلسه نشدند و برخی از نمایندگان و سناتورها نیز با شدیدترین لحن نسبت به دعوت رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا از یک "جنایتکار جنگی" برای سخنرانی در کنگره انتقاد کردند.

با این حال نتانیاهو به جلسه کنگره رفت و بارها و بارها با تشویق سرپایی نمایندگان دلبسته و وابسته به لابی یهود در کنگره آمریکا قرار گرفت.

از حواشی مهم سخنرانی نتانیاهو در کنگره، عدم حضور "کامالاهریس" معاون رئیس جمهوری و نامزد احتمالی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا بود که به نظر می رسد با هدف جمع کردن دوباره آرای جوانان حامی حزب دموکرات باشد که طی 10 ماه گذشته از حمایت تمام قد و همه جانبه دولت بایدن از "نسل کشی اسرائیل در غزه" به شدت خشمگین  بوده و گمان می رود این دلسردی آنها به شکل عدم مشارکت در انتخابات آتی ریاست جمهوری نمود یابد که بزرگ ترین برنده آن ترامپ و بازنده آن هریس خواهد بود.

برخی کارتونیست های عرب نیز سخنرانی نتانیاهو را دست مایه کشیدن کارتون هایی کردند.

2 کارتون زیر؛ اولی از " کمال شرف" کارتونیست یمنی و دومی از " ناصر جعفری" اردنی با مضمون سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکاست.

سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا/ توهین مهمان به میزبان (+ کارتون)

 

سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا/ توهین مهمان به میزبان (+ کارتون)

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر