اعتراض کاروان ایران به میزبانی نامناسب المپیک پاریس

کاروان ایران به همراه بسیاری از کشورهای دیگر به میزبانی نامناسب المپیک پاریس اعتراض کرده است. مشکلات مربوط به تغذیه، حمل و نقل و سایر امکانات، باعث نارضایتی ورزشکاران و مسئولان کاروان‌ها شده است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک اظهار داشت که «حداقل 50 کشور از 207 کشور به تغذیه و از آن مهمتر به حمل و نقل پاریس اعتراض دارند».

به گزارش فارس، مناف هاشمی در مورد وضعیت کاروان ورزش ایران در المپیک گفت: در همه جلسات تکنیکی که صبح‌ها برگزار می‌شود، حداقل 50 کشور از 207 کشور به تغذیه و از آن مهمتر به حمل و نقل پاریس اعتراض دارند. مسیرهایی که از طرح ترافیک خاص‌شان می‌آییم، مسیر نیم ساعته را یک ساعت و نیمه طی کردم تا از دهکده بتوانم خودم را به سالن تیر و کمان برسانم. 

وی ادامه داد: در خدمت 8 رشته المپیکی کشورمان هستم. بچه‌های ما، سامیار عبدلی (شنا) آمده، فرزانه فصیحی و حسن تفتیان از دوومیدانی آمده‌اند. رشته شمشیربازی نیز دیشب خودشان را به دهکده رساندند. رشته‌های دیگر مثل قایقرانی، ژیمناستیک و تیراندازی نیز پیشتر به پاریس آمده بودند. به جز رشته صخره‌نوردی، تکواندو، کشتی و وزنه برداری عملا بقیه رشته ها اینجا حضور دارند. این عزیزان نیز روز دوازدهم به ما اضافه می‌شوند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: همه امکانات برای تمامی کشورها یکسان است. نباید گله کنیم و ما دست بچه‌های‌مان را باز گذاشتیم که اگر نیاز به هزینه کردن است، بتوانند هزینه کنند.

هاشمی گفت: شرایط خوابگاهی خوب است، امکانات‌شان مثل خوابگاه‌های ورزشی است و بین خوابگاه و هتل است. بچه‌ها هر چه کم و کسری در داخل دهکده داشتند را برایشان تهیه کردیم. صبح‌ها جلسات تکنیکی و جداول را با سرمربی‌ها هماهنگ می‌کنیم. همه سرپرست‌ها با ما آنلاین در ارتباط هستند و من امروز آمدم به سالن تیر و کمان که امروز در بین 64 نفر رده فلاح مشخص می‌شود. ببینیم که در جدول کجا قرار می‌گیرد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: برای قایقرانی پارو می‌خواستند که ما تهیه کردیم. تمام نیازهای بچه‌ها را مهیا کردیم. دیروز بچه‌های شمشیربازی بسیار معطل شدند. حدود 3 ساعت معطل شدند که وارد دهکده شوند، علتش هم این بوده که بچه‌ها از ایران مستقیم به پاریس نیامدند که همین بررسی دوباره باعث معطلی شده است.

وی ادامه داد: 8 رشته‌ای که الان در پاریس حضور دارند، فردا در جمع کاروان ایران در افتتاحیه حضور دارند. الفتی و شهسواری را باید مراقبت کنیم که بعد از رژه سریعاً بازگردند زیرا که فردا مسابقه دارند. قسمتی از بچه‌های تیراندازی نیز در افتتاحیه حضور دارند زیرا که همه نمی‌توانند بیایند و دور هستند و سعی می‌کنیم 2-3 ورزشکار از این رشته در کنار ما در رژه حضور داشته باشند. 

هاشمی گفت: شرایط رژه مشخص شده است؛ 16 ورزشکار و 6 مربی و کادر فنی می‌توانیم طبق دستورالعمل داشته باشیم. تلاش ما این است که بانوان ما تا جایی که مقدور است، حضور داشته باشند. البته از هر کسی که در دهکده حضور داشته باشد، استفاده می‌کنیم فقط شرطش این است که مسابقه سنگین فردا نداشته باشد. مثلا پاکدامن در مراسم افتتاحیه نیست. از 6 کادر فنی نیز مشخص کرده‌ایم که چه کسانی حضور داشته باشند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: در مراسم افتتاحیه، غیر از این 22 نفر، می‌توانیم از مسئولین نیز استفاده کنیم، برای سفیر، رئیس کمیته ملی المپیک، دبیرکل و برای مهمانان‌شان کارت بدهیم که جمع آنها نیز چیزی در حدود 10 تا 12 نفر است. عملا ما 22 به اضافه 12 ، حدود 34 نفر در مراسم افتتاحیه حضور داریم.

مناف هاشمی گفت: شرایط بچه‌ها نیز خوب است. در رستوران پیش هم هستیم. در بازدیدها با هم هستیم و در یک هفته گذشته نیز شرایط تمرین را در همه مکان‌هایی که لازم بود، مهیا کردیم. حتی در جایی که اتوبوس‌هایشان جوابگو نبود، بچه‌ها را با ماشین‌هایی که خودمان در اختیار داشتیم، آنها را رساندیم. 

وی ادامه داد: این 13 رشته را در غالب 3 گروه کردیم. رشته کشتی ما نیز خارج از دهکده است ولی همه چیز را برایشان فراهم کردیم. در مجموع متناسب با شرایط مثبتی که وجود داشت که رئیس فدراسیون کشتی تشخیص دادند که مکان حضور آنها خارج از دهکده باشد، این اتفاق مثبت است ولی سختی‌هایی نیز دارد. امیدوارم که بچه‌ها نیز نتایج خوبی بگیرند.

هاشمی اظهار داشت: در خصوص نتایج من تاکنون چیزی نگفته‌ام. حضور بچه‌های ما در المپیک یک افتخار است. امیدوارم وضعیت بچه‌ها در رشته‌های کشتی، تکواندو و وزنه برداری خیلی خوب باشد. در صخره نوردی و ژیمناستیک وضعیت ما خوب است. اینکه بچه‌های توانستند اینجا حضور پیدا کنند، خوب است. بیشتر اولویت ما در این دوره ورزشکار و کادر فنی بوده است. تلاش ما بوده که افراد فنی بیشتری در کنار بچه‌ها باشند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر