آمریکا، انگلیس و کره جنوبی : هکرهای کره شمالی اسرار نظامی را به سرقت می‌برند

یک گروه مشورتی مشترک این سه کشور مدعی شد، هکرهایی که کارشناسان امنیت سایبری آنها را «آنادریل» یا APT۴۵ می‌نامند، سامانه‌های رایانه‌ای شمار زیادی از شرکت‌های مهندسی و دفاعی را هدف قرار داده یا به آنها نفوذ کرده‌اند.

آمریکا، انگلیس و کره جنوبی پنجشنبه مدعی شدند که هکرهای کره شمالی یک کارزار سایبری جهانی برای به سرقت بردن اسرار نظامی طبقه‌بندی‌شده به راه انداخته‌اند.
 
به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، یک گروه مشورتی مشترک این سه کشور مدعی شد، هکرهایی که کارشناسان امنیت سایبری آنها را «آنادریل» یا APT45 می‌نامند، سامانه‌های رایانه‌ای شمار زیادی از شرکت‌های مهندسی و دفاعی را هدف قرار داده یا به آنها نفوذ کرده‌اند.
 
کارخانه‌های تولید تانک، زیردریایی، کشتی، جنگنده، موشک و سامانه‌های راداری از جمله شرکت‌هایی هستند که توسط این هکرها هدف قرار گرفته یا به آنها نفوذ شده است.
 
گروه مشورتی مشترک آمریکا، انگلیس و کره جنوبی اعلام کرد: آژانس‌های مربوطه معتقدند که این هکرها و تکنیک‌های سایبری آنها همچنان تهدیدی علیه بخش‌های مختلف صنعتی در دنیاست و صرفا به کشورهای متبوع (آمریکا، انگلیس و کره جنوبی) محدود نمی‌شود و ژاپن و هند را نیز شامل می‌شود.
 
این گروه مشورتی در گزارش خود نوشت، هکرهای APT45 که بخشی از آژانس اطلاعاتی «اداره عمومی شناسایی» کره شمالی هستند، از تکنیک‌های عمومی فیشینگ و نفوذ رایانه‌های برای فریب دادن مقام‌های شرکت‌های نظامی استفاده کرده‌اند تا از این طریق به سامانه‌های داخلی آنها دسترسی پیدا کنند.
 
این گروه مشورتی مشترک شامل اف.بی.آی، آژانس امنیتی ملی (NSA) و سایر نهادهای سایبری آمریکا، مرکزی ملی امنیت سایبری انگلیس (NCSC) و سرویس ملی اطلاعات کره جنوبی (NCSC) است.
 
پال چیچستر مدیر NCSC که بخشی از آژانس جاسوسی GCHQ انگلیس است، گفت: این عملیات جاسوسی سایبری جهانی که امروز آن را افشا کردیم، نشان می‌دهد که بازیگران مورد حمایت دولت کره شمالی برای دنبال کردن برنامه‌های نظامی و هسته‌ای خود تا کجا پیش می‌روند.
 
رویترز اوت سال گذشته در گزارشی اختصاصی نوشت، یک گروه از هکرهای کره شمالی با موفقیت به سامانه‌های شرکت «ماشینوستروینیا» در روسیه نفوذ کردند. این شرکت در شهر «رویتوف» در نزدیکی مسکو پایتخت روسیه قرار دارد و در زمینه طراحی موشکی فعال است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر