از لیمو تا ساختمان: ۲۳ میلیون بازید برای طراح خلاق ترکیه ای (+فیلم و عکس)

فاتح اِکسی طراح خلاق استانبولی، با ترکیب هوش مصنوعی و الهام از طبیعت، مرزهای معماری را جابه‌جا کرده است. او با تبدیل غذاهای روزمره به طرح‌های معماری خیره‌کننده، نشان می‌دهد که چگونه فناوری و هنر می‌توانند در کنار هم آثاری بی‌نظیر خلق کنند.

عصر ایران - مهندسی و معماری همیشه نمودی از خلاقیت بشر بوده است که عملکرد و زیبایی را به شکلی بی‌نظیر در هم می‌آمیزد. با این حال، کار فاتح اِکسی طراح استانبولی، این خلاقیت را به اوج جدیدی می‌رساند. او با استفاده از هوش مصنوعی و الهام از غذاهای روزمره، رندرهای سه‌بعدی آینده‌نگرانه‌ای خلق می‌کند که درک ما از شکل و عملکرد را به چالش می‌کشد.

چشم‌اندازی پشت این خلاقیت‌ها

فاتح اِکسی که حضور پررنگی در شبکه‌های اجتماعی دارد، بنیان‌گذار استودیو بلیک 3D است. او با 15 سال تجربه در بصری‌سازی معماری، اصول تقلید زیستی را با هندسه‌های موجود در میوه‌ها، سبزیجات و گوشت ترکیب می‌کند تا طرح‌های بی‌نظیری خلق کند. هدف او برجسته‌سازی زیبایی ذاتی اشیاء روزمره است که اغلب در زندگی روزمره ما نادیده گرفته می‌شوند.

اِکسی معماری را در دانشگاه فناوری وین مطالعه کرده است و اگرچه به دلیل مسائل خانوادگی تحصیلاتش را به پایان نرساند، استعداد و نوآوری او خود گویای همه چیز است. این طراح می‌گوید: "من 15 سال است که در زمینه بصری‌سازی معماری کار می‌کنم و تمرکزم بر روی جان بخشیدن به ایده‌های منحصر به فرد و نوآورانه است."

از لیمو تا ساختمان: هوش مصنوعی و خلاقیت، معماری را متحول می‌کنند (+فیلم و عکس)

از لیمو تا ساختمان: هوش مصنوعی و خلاقیت، معماری را متحول می‌کنند (+فیلم و عکس)

جادوی پشت این طرح‌ها

فرآیند خلاقیت اِکسی با تحلیل دقیق ساختار غذاها آغاز می‌شود. او با استفاده از عکس‌های باکیفیت بالا و تصاویر ماکرو، اشکال پیچیده اشیاء را ثبت می‌کند و این هندسه‌های طبیعی را به طرح‌های معماری ترجمه می‌کند.

یکی از نمونه‌های قابل توجه کار او، یک ویدیو در اینستاگرام است که در آن یک لیمو را به یک مدل معماری خیره‌کننده تبدیل می‌کند. این ویدیو که بیش از 23 میلیون بازدید داشته است، اِکسی را در حال برش دادن یک لیمو و مونتاژ آن به شکل یک واحد آپارتمانی یک خوابه نشان می‌دهد، به طوری که هسته لیمو به عنوان عنصر تزئینی در پنجره ساختار مینیاتوری استفاده می‌شود.

از لیمو تا ساختمان: هوش مصنوعی و خلاقیت، معماری را متحول می‌کنند (+فیلم و عکس)

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر