المپیک ۲۰۲۴؛ از جشنواره‌ای ورزشی به میدان جنگ!

بازی آرژانتین و مراکش در المپیک ۲۰۲۴ به جای یک رقابت ورزشی، به میدانی برای جنجال و اعتراض تبدیل شد. فدراسیون فوتبال آرژانتین با اعتراض به تصمیمات داوری و رفتار تماشاگران، رسماً به فیفا شکایت کرد.

فدراسیون فوتبال آرژانتین در بیانیه ای از شکایت رسمی خود به کمیته انضباطی فیفا به خاطر اتفاقات دیدار برابر مراکش خبر داد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال آرژانتین که یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی در المپیک 2024 به شمار می آید این رقابت ها را با شکست آغاز کرد.

 اولین بازی المپیک 2024 به عجیب‌ترین بازی تاریخ المپیک تبدیل ‏شد و تیم ملی فوتبال المپیک آرژانتین در این بازی عجیب و غریب با نتیجه دو بر یک برابر مراکش شکست خورد.

آرژانتین در دقایق پایانی بازی گل تساوی را به ثمر رساند که این با اعتراض شدید مراکشی ها همراه شد به طوریکه هواداران بطری به داخل زمین پرتاب کردند و این باعث شد تا ماسکرانو شاگردانش را به رختکن ببرد.

تصور می شد که این بازی با تساوی دو بر دو به پایان رسید اما تصاویر نشان داد که گل آرژانتین به خاطر آفساید مردود بوده است.

بازیکنان آرژانتین بعد از یک ساعت و نیم دوباره به ناچار و با ناراحتی زیاد وارد زمین شدند و در ‏نهایت داور جنجالی در سوت خود دمید تا بازی با شکست 2-1 ‏آرژانتین تمام شود. ‏

به نوشته اسپورت، فدراسیون فوتبال آرژانتین به شدت نسبت به این بازی و اتفاقات آن اعتراض دارد.

فدراسیون فوتبال آرژانتین در بیانیه ای اعلام کرد که به خاطر این اتفاقات عجیب به کمیته انضباطی فیفا شکایت کرده است و منتظر واکنش فیفا در این زمینه است.

 در بیانیه آرژانتینی ها آمده است: بازیکنان آرژانتین مورد بدرفتاری قرار گرفته اند و چنین چیزی اصلا معنا ندارد و با قوانین المپیک در تعارض است. مسئولان برگزاری بازی به سخنان کاپیتان و بزرگان دو تیم گوش ندادند. نباید این بازی دوباره از سر گرفته می شد. آنها منتظر رای فیفا و اعلام محرومیت و جریمه علیه مسئولان برگزاری این بازی هستند. 

ماسکرانو سرمربی تیم ملی فوتبال المپیک آرژانتین هم به شدت از اتفاقات این بازی انتقاد کرد و آن را یک سیرک واقعی دانست. او حتی اعلام کرد که از بازیکنان تیمش دزدی شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر