شگرد تلویزیون برای پخش نکردن صدای اجتماع حامیان حجاب اجباری در ورزشگاه آزادی

هم زمان فیلمی ضبط شده از گلزار شهدای اصفهان را در کادر بزرگ و با صدا پخش می‌کند و در کادر کوچک و بدون صدا مراسم ورزشگاه آزادی را پوشش می دهد.

عصر ایران- شبکه اول سیما (تلویزیون رسمی و انحصاری ایران) برای آن که اجتماع حجاب در ورزشگاه آزادی در بعدازظهر 5 شنبه 4 مرداد 1403 را هم پخش کرده باشد و هم پخش نکرده باشد دست به ابتکار یا شگرد جالبی زده است.

اجتماع حجاب در ورزشگاه آزادی

  آن شگرد این است: تلویزیون هم‌زمان فیلمی ضبط شده از گلزار شهدای اصفهان را به مناسبت سالگرد عملیات محرم و در کادر بزرگ و با صدا پخش می‌کند و در کنار و در کادر کوچک و بدون صدا و از فاصله دور مراسم ورزشگاه آزادی را پوشش می‌دهد. در حالی که اولی را در زمانی دیگر هم می‌توانست پخش کند ( چون مستقیم و زنده نیست) و هر برنامه دیگر اگر پخش می شد با این انتقاد روبه رو می‌شد که چرا برنامه ارزشی تحت‌الشعاع آن قرار گرفته ولی سراغ شهیدان و جنگ و رزمندگان رفتند تا از این انتقاد برهند.

    آن گونه که در تصویر تلویزیون مشخص است طبقهٔ دوم استادیوم آزادی خالی است و صدای اجتماع زنان هم پخش نمی‌شود. این که در اجتماع زنان که ذیل عنوان مصادره شده «‌دختران انقلاب» برگزار می‌شود هم یک آقای مجری میکروفون در دست دارد و تریبون را به یکی از «دختران انقلاب» نداده اند هم قابل توجه است هرچند مشخص نیست آقای مجری دارد آواز می‌خواند یا مرثیه یا شعار هیجانی سر می‌دهد یا از پاسبانان طرح نور حمایت می‌کند.

  در تصویر همچنین می‌بینیم یک آقای معمم در حال سخن‌رانی است و فعلا از سخنرانان مشهور اصول‌گرای زن از جمله خانم منصوره معصومی اصل که برای تبلیغ سعید جلیلی بسیار فعالیت و به سید محمد خاتمی رییس جمهوری پیشین ایران هم علنا اهانت کرد و از تمام ارزش‌های دینی برای رای آوری رییس دولت سایه مایه گذاشت و البته ناکام ماند یا از دو خواهر خزعلی (خانم کبری و خانم انسیه و دومی در واپسین روزهای معاونت ریاست جمهوری) یا همسر و دختر مرحوم سید ابراهیم رییسی فعلا خبری نیست یا آنها را در تصویر کادر کوچک نمی‌بینیم.

  این گزارش که در ساعت 18:40 و بر اساس مشاهده در قاب تلویزیون نوشته می‌شود حاکی است همچنان شبکه اول سیما گزارشی درباره شهدای عملیات محرم را که بالغ بر 1000 نفر از شهدای آن که در گلزار شهدای  اصفهان خفته‌اند بر پخش مستقیم مراسم ترجیح داده است. اولی در کادر بزرگ با صدا و دومی با کادر کوچک بی‌صدا.

  این که تجمع خانم های حامی حجاب اجباری مثل سال‌های قبل‌تر در میدان دکتر فاطمی یا هفتم تیر تهران برگزار نمی‌شود و به آن عنوان اجتماع خانوادگی داده‌اند و به یک مراسم آیینی تبیل شده و در آن از ماموران گشت ارشاد یا طرح نور تجلیل و یاد نمی‌شود نیز از نکات قابل اعتناست.

  ورزشگاه آزادی 85 هزار صندلی گنجایش دارد و چون در دست تعمیر است و طبقه فوقانی و بخش‌هایی از طبقه اول به روی مراجعان بسته است  می‌توان حدس زد پذیرای جمعیتی بالغ بر 30 تا 40 هزار نفر از خانم‌های حامی روایت رسمی حجاب بوده است.

   موضوع حجاب اجباری و رفتار پلیس با زنانی که پوشش مورد نظر حکومت و تریبون های نماز جمعه را به تمامی رعایت نمی‌کنند سال هاست در خطبه‌های نمازجمعه تکرار می شود و قابل حدس است که امام جمعه ها درباره آن چه می‌گویند.

  در عین حال از بحث های پرچالش در انتخابات اخیر ریاست جمهوری بود و جالب این که نامزدهای اصول‌گرا هم زیر بار نرفتند چون می دانستند به پایگاه رای محدودشان هم لطمه می‌زند. سعید جلیلی ترجیح داد بحث را به «عمق راهبردی» سوق دهد و علیرضا زاکانی هم زیر بار مسوولیت حجاب‌بان‌های مترو نرفت. محمد باقر قالیباف هم که در مرحله اول بازماند حاضر نشد از طرحی که ماه‌ها در مجلس تحت ریاست او بررسی شد دفاع کند و به جای آن از 200 متر زمین گفت تا از دیگری با وعده 20 میلیون تومان طلا و سومی یک میلیارد تومان وام ازدواج عقب نمانده باشد و هر سه از آقای جلیلی حمایت کردند. ( هر چند مشخص بود دل قالیباف با پزشکیان است).

 مسعود پزشکیان که 4 روز دیگر رسما به عنوان نهمین رییس جمهوری ایران سوگند یاد خواهد کرد و قسم خورده پای حرف های خود خواهد ایستاد در مبارزات انتخاباتی به صراحت گفته بود طرح موسوم به نور ما را به سیاهی می‌برد و آن را اهانت به دحتران و زنان ایرانی دانسته بود و در حالی که گفته به حجاب باور دارد و دختر خود او محجبه و چادری است از اِعمال زور و استفاده از باطوم و ون و ترساندن در واداشتن دختران و زنان به انتخاب سبک زندگی مورد نظر اقلیتی که وزن آنان در انتخابات روشن‌تر شد آشکارا انتقاد کرده و در جریان مهسا در پاییز 1401 در زمره نمایندگان معترض بود.

-------------------------

* ساعت 19:20: در ادامه هم برنامه درس هایی از قرآن ( شیخ محسن قرائتی) در کادر بزرگ و با صدا پخش می‌شود و همچنان کادر کوچک بی‌صداست. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر