پولتیکو: بایدن قصد دارد نتانیاهو را وادار به توافق با حماس کند

وبگاه تحلیلی «پولتیکو» به نقل از منابع آگاه گزارش کرد که رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا جو بایدن قصد دارد در دیدار امروز (پنجشنبه) با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو به او فشار آورد تا با حماس به توافق برسد.

وبگاه پولتیکو به نقل از منابع آگاه گزارش کرده است که «جو بایدن» در دیدار امروز با نتانیاهو قصد دارد به او فشار آورد تا با حماس به توافق برسد.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ وبگاه تحلیلی «پولتیکو» به نقل از منابع آگاه گزارش کرد که رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا جو بایدن قصد دارد در دیدار امروز (پنجشنبه) با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو به او فشار آورد تا با حماس به توافق برسد.
 
نتانیاهو در حالی به واشنگتن سفر کرده است که سخنرانی روز گذشته (چهارشنبه) او در کنگره با اعتراضات گسترده فعالان ضدجنگ که مقابل محل سخنرانی او تجمع کرده بودند، همراه شد. او قرار است امروز به طور جداگانه با بایدن و «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا و فردا با «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 آمریکا دیدار کند.
 
یکی از منابع نزدیک به دولت بایدن به پولتیکو گفت «بایدن که از قید و بند رقابت برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا رها شده است، قصد دارد در مذاکره با نتانیاهو لحن تندتری به منظور توافق با حماس اتخاذ کند».
 
بر اساس این گزارش، بایدن همچنین به منظور آن‌که یک میراث سیاسی از خود برجای بگذارد، نیاز دارد تا توافق آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس را نهایی کند و منابع این وبگاه تحلیلی می‌گویند که این توافق «در مراحل نهایی خود است»، اما موانع جدی در بخش نتیجه‌گیری آن وجود دارد.
 
آن‌طور که منابع آگاه اعلام کرده‌اند بایدن ظاهراً به چیزی فراتر از توافق آتش‌بس نیاز دارد و قصد دارد با نتانیاهو در خصوص حملات گسترده ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه و حمله اسرائیل به شمال یمن گفتگو کند.
 
در ماه ژوئیه، رژیم صهیونیستی و حماس مذاکره برای رسیدن به توافق آتش‌بس را آغاز کردند، اما این مذاکرات به بن‌بست منتهی شد و پس از آن، بایدن طرحی را برای حل مسئله جنگ غزه مطرح کرد. در دو هفته گذشته نیز چندین دیدار بین هیأت‌های اسرائیل به همراه کشور‌های واسطه در دوحه و قاهره انجام گرفت که پیشرفت چشمگیری نداشت. 
 
پولتیکو گزارش کرده است که هیأت اسرائیلی در جدیدترین دور از مذاکرات آتش‌بس با حماس مشارکت نکرده است. رژیم صهیونیستی همچنان اصرار دارد که تنها فشار نظامی، حماس را وادار می‌کند تا با یک توافق قابل قبول موافقت کند و تعداد بیشتری از اسرای اسرائیل را آزاد کند.
 
با این‌حال حماس تأکید کرده است که هرگونه توافق آتش‌بس باید با توقف دائمی جنگ غزه و خروج نظامیان صهیونیستی از غزه همراه باشد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر