آثار قرآنی و معرفتی جامعه المصطفی(ص) رونمایی شد

گروه حوزه‌های علمیه: آثار قرآنی و معرفتی جامعه المصطفی(ص) العالمیه با برگزاری مراسمی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) مراسم رونمایی از آثار قرآنی، آموزشی و معرفتی جامعۀ ‎المصطفی(ص) پنجم خرداد با حضور مدیران، اساتید و طلاب این نهاد حوزوی در مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.
در ابتدای این مراسم حجت‌‏الاسلام والمسلمین رجایی، معاون پژوهش المصطفی(ع) در سخنانی در خصوص انتشار آثار این مجموعه، گفت: ایجاد فضای نشر قوی و بین‎المللی در حوزه کتب پایه و درسی، همچنین کتب فاخر و پژوهشی در زمینه قرآن و حدیث، فقه و اصول، کلام و تاریخ، عرفان اسلامی و اخلاق و... از مهم‌ترین برنامه‎های این مرکز است.
وی افزود: در سال 92، 171 نشریه داخلی و 80 اثر خارجی از سوی نشر المصطفی چاپ شده است که در حوزه تفسیر و معارف قرآن و حدیث بیشترین نشر را دارا بوده است.

وی ادامه داد: در این عرصه 28 کتاب قرآنی، در حوزه حدیث و رجال 15 اثر، مهدویت پنج اثر، فقه و اصول 30 اثر، فلسفه و کلام 13 اثر، اخلاق و عرفان 6 اثر، تعلیم و تربیت هفت اثر، حقوق سه اثر، زبان و ادبیات 17 اثر، تاریخ و سیره 17 اثر منتشر شده است.
معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه یادآور شد: در تلاش هستیم در سال جاری 250 تا 300 اثر تولید کنیم و در تمامی جشنواره‌ها و مراکز حضوری فعالی داشته باشیم.
وی با ذکر اهمیت فعالیت گسترده در حوزه ترجمه اظهار کرد: تلاش در عرصه گسترده کردن نشر الکترونیکی و کتابخانه‎های الکترونیکی المصطفی، انتشار کتب و پایان نامه‎های دانشجویی و حمایت از تولیدات فاخر اساتید حوزه از جمله فعالیت‎هایی است که در این مجموعه در حال انجام است.
رجایی عنوان کرد: پژوهش و همچنین نشر قرآن و معارف اهل‌بیت‌(ع) از مهم‌ترین وظایف ماست که در این زمینه حوزه نشر و تالیف از مهمترین این حوزه‌ها به شمار می‌رود و باید به بهترین شکل ممکن در این عرصه وارد شد.

معاون پژوهشی المصطفی(ص) تصریح کرد: تولیدات نشر المصطفی(ص) در حوزه‎های تمدنی، درسی، قرآنی و حدیثی، فقهی و اصولی و تاریخی و ترجمه کتب مرجع و منبع به زبان‎های مختلف و همچنین کارکردن روی دایره‌المعارف‎ها انجام می‌شود.

یادآور می‌شود، جلدهای دوم به بعد منطق تفسیر قرآن، الدخل الی تاریخ التفسیر و المفسرین، آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن، نهضت قرآنی وظیفه‌ای همگانی، به سوی قرآن، قانون عقل و وحی از جمله کتب قرآنی رونمایی شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان