کدام کشورها بیشترین مدال را در تاریخ المپیک به دست آورده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)

با مجموع ۲,۹۵۹ مدال، ایالات متحده با بیش از دو برابر مدال از دومین کشور این رتبه بندی، یعنی اتحاد جماهیر شوروی سابق، پیشتاز است.

تابستان امسال، 10,500 ورزشکار در المپیک پاریس شرکت خواهند کرد. در بیش از نیمی از بازی های المپیک، ایالات متحده بیشترین مدال را در بین هر کشوری کسب کرده است.

به گزارش روزیاتو، این موفقیت تا حدی به دلیل بودجه قابل توجه ورزش این کشور است، به طوری که کمیته المپیک و پارالمپیک ایالات متحده، از سال 2000، بیش از 750 میلیون دلار به فدراسیون های ورزشی ملی اختصاص داده است.

اینفوگرافی زیر بر اساس داده های کمیته بین المللی المپیک، کشورهایی را نشان می دهد که بیشترین مدال را در تاریخ المپیک به دست آورده اند.

کدام کشورها بیشترین مدال را در تاریخ المپیک به دست آورده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)

20 کشور برتر بر اساس تعداد مدال های المپیک

در اینجا کشورهایی با بیشترین مدال در تاریخ، از اولین بازی های المپیک مدرن در سال 1896 آمده است:

کدام کشورها بیشترین مدال را در تاریخ المپیک به دست آورده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)

با مجموع 2,959 مدال، ایالات متحده با بیش از دو برابر مدال از دومین کشور این رتبه بندی، یعنی اتحاد جماهیر شوروی سابق، پیشتاز است.

به طور کلی، تیم ایالات متحده آمریکا 827 مدال در مسابقات دو و میدانی به دست آورده که بیش از تعداد مدال‌های تقریباً همه کشورهای دیگر است. از سوی دیگر، ایالات متحده بیش از هر ورزش تابستانی دیگری توسط کمیته المپیک و پارالمپیک به دو و میدانی، بودجه اختصاص داده است و بین سال‌های 2003 تا 2019، 54.1 میلیون دلار درآمد داشته است.

قابل ذکر است که ایالات متحده در شنا نیز 578 مدال کسب کرده و از استرالیای نایب قهرمان با 213 مدال پیشی گرفته است. شنا دومین ورزش تابستانی است که در آمریکا بودجه مالی بالایی دارد و در این دوره 49.2 میلیون دلار دریافت کرده است.

اتحاد جماهیر شوروی سابق که بین سال های 1922 تا 1991 وجود داشت، 1,204 مدال به دست آورد. علیرغم شرکت در تنها 18 المپیک که از دهه 1950 شروع شد، این کشور بیشترین مدال را در 13 دوره از این بازی ها داشت. در طول حکومت کمونیستی، برنامه‌های ورزشی دولتی اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرد زیرا رقابت بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی به‌عنوان وسیله‌ای برای نمایش تسلط ایدئولوژیک به‌طور چشمگیری تشدید شد.

مانند اتحاد جماهیر شوروی، چین برای اولین بار در سال 1950 برای مدت کوتاهی در المپیک شرکت کرد، اما پس از آن برای 30 سال آینده در این رقابت ها حضور نیافت. حتی با این غیبت، با برتری در ژیمناستیک، شیرجه و بدمینتون، از نظر تعداد مدال های المپیک در رتبه پنجم جهان قرار دارد.

از منظر منطقه ای، کشورهای اروپایی 13 کشور از 20 کشور برتر در ترکیب مدال های المپیک را تشکیل می دهند که در رأس آنها آلمان، بریتانیا و فرانسه قرار دارند. از سوی دیگر، بیش از 60 کشور از جمله بولیوی و بنگلادش هنوز موفق به کسب مدال المپیک نشده اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر