ماهان شبکه ایرانیان

اولین شماره مجله قرائت‌پژوهی منتشر شد

گروه حوزه‌های علمیه: اولین شماره نخستین مجله قرائت‌پژوهی کشور منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اولین شماره این مجله که با عنوان دوفصلنامه علمی تخصصی منتشر می‌شود مربوط به پائیز و زمستان 1392 است که هم اکنون در میان مخاطبان در حال توزیع است.

در اولین شماره این مجله که از سوی جامعه المصطفی العالمیه در حال انتشار است به موضوعاتی مانند آوا و آهنگ قرآن، ظرفیت‌ها و کارکردها؛ انتخاب قرائات از دیدگاه امین الاسلام طبرسی و هندسه آوایی تلاوت قرآن پرداخته شده است.

رابطه معناشناسی با آواشناسی، رابطه قرائات و بیانات تفسیری ائمه(ع)، تبارشناسی احادیث ترتیل و خاورشناسان قرائت‌پژوه و آثار آنان از دیگر موضوعاتی است که در این شماره بررسی شده است.

ابوالفضل خوش منش، کریم دولتی، ستوده‌نیا، حسن فروغی، محمود شکیب، مهدی دغاغله، مهدی رستم‌نژاد و حسن رضایی در این شماره مجله به ارایه مقالات و مباحث پرداخته‌اند.

این مجله به صاحب امتیازی جامعه المصطفی العالمیه، مدیر مسؤلی حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی، سردبیری محمد فاکر میبدی منتشر می‌شود .

افرادی مانند استاد فرج الله شاذلی، استاد الازهر، قاسم بستانی، استاد دانشگاه شهید چمران اهواز و حمیدرضا مستفید، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی عضو هیئت تحریریه آن هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان