امام جمعه قزوین : به فرمان ولی فقیه ، همه باید از رئیس جمهور جدید حمایت کنیم

آیت‌الله عابدینی امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند همه ما باید از رئیس‌جمهور جدید حمایت کنیم، نمایندگان نیز باید وحدت داشته و حامی رئیس‌جمهور باشند، رهبر معظم انقلاب مکرر به این موارد سفارش کرده‌اند.

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: یکی از برکات نماز جمعه، پیوند آحاد مردم با امام جامعه و رهبر دینی است، همه ما باید به فرمان رهبر انقلاب باشیم و امر ایشان را بشنویم، رهبر معظم انقلاب فرمودند همه باید از رئیس‌جمهور جدید حمایت کنیم، نمایندگان نیز باید وحدت داشته و حامی رئیس‌جمهور باشند. 
 
به گزارش ایسنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که پنجم مرداد در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، اظهار کرد: پنجم مرداد اولین نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران به حکم بنیانگذار انقلاب اسلامی و به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی در تهران برگزار شد.
 
وی خاطرنشان کرد: پس از آن در شهرهای مختلف از جمله قزوین، مدتی نماز وحدت برگزار شد تا مردم به امام (ره) نشان دهند آن‌ها هم علاقه و آمادگی جهت برگزاری نماز جمعه در شهرهای خود را دارند، پس از مدتی امام (ره) آیت‌الله باریک‌بین را به‌عنوان امام جمعه قزوین منصوب کرد و اکنون نماز جمعه در بیش از 950 شهر کوچک و بزرگ کشور برگزار می‌شود.
 
امام جمعه قزوین تصریح کرد: باید تلاش کنیم شهر ما از جمله شهرهایی باشد که بیشترین مشارکت را در نماز جمعه دارد، چراکه هر چه نماز جمعه پرجمعیت‌تر برگزار شود، آمار ناهنجاری‌ها و خلاف‌ها در جامعه کاهش پیدا می‌کند، نمونه آن ماه مبارک رمضان است که در این ماه به‌دلیل اقامه نماز، آمار جرائم کاهش می‌یابد.
 
وی بیان کرد: نماز جمعه برکات زیادی را به همراه دارد که به برخی از این برکات اشاره خواهیم کرد؛ یکی از برکات نماز جمعه برقراری پیوند بین مؤمنین و قرآن است، هر امام جمعه موظف است آیات قرآن را به صورت همه‌فهم برای نمازگزاران بیان کند. 
 
نماینده ولی فقیه در استان گفت: پیوند و ارتباط مؤمنین با بیانات نورانی پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) یکی دیگر از برکات نماز جمعه است، ما به این ارتباطات احتیاج داریم، در روز قیامت از ما سؤال می‌شود با چند آیه و چند حدیث ارتباط برقرار کرده‌اید؟
 
وی اظهار کرد: خدای متعال بیش از 6200 آیه نازل کرده که در هر آیه یک یا چند پیام برای ما آمده است؛ عزت، آبرو، سلامتی و ایمان انسان در این پیام‌ها نهفته است.
 
آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند همه ما باید از رئیس‌جمهور جدید حمایت کنیم، نمایندگان نیز باید وحدت داشته و حامی رئیس‌جمهور باشند، رهبر معظم انقلاب مکرر به این موارد سفارش کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: یکی دیگر از برکات نماز جمعه، آگاه شدن از احوال مسلمانان و مستضعفان است، اینکه بدانیم در غزه چه می‌گذرد؟ این روزها نتانیاهو به آمریکا رفته و برخی دیوانگان مانند گرگ‌ها برای او و آدم‌کش‌هایش زوزه کشیده و کف زدند، باید در جریان این موارد باشیم و از ظالمان و مستکبران اعلام برائت کنیم.

استمرار ذکر خدا از برکات نماز جمعه است

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: استمرار ذکر و یاد خدا یکی دیگر از برکات نمازهای جمعه است، ذکر برای روح انسان مانند آب برای فرد تشنه است، خداوند فرموده هر کس از ذکر و یاد من روی برگرداند، زندگی سخت و مشقت‌باری خواهد داشت، چرا که راحتی و آرامش در ذکر خداست، یکی از بهترین معادن ذکر، نمازهای جمعه است.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: از دیگر برکات نماز جمعه می‌توان به آرامش معنوی برای فرد، خانواده و جامعه و همچنین برخورداری از برکات الهی اشاره کرد، خداوند می‌فرماید اگر مردم اهل ایمان و تقوا باشند، برکات از زمین و آسمان برای آن‌ها می‌جوشد، یکی از چیزهایی که باعث جوشش برکت در جامعه می‌شود، صفوف به هم فشرده نمازهای جمعه است.
 
وی اظهار کرد: از دیگر برکات نماز جمعه می‌توان به دعا و درخواست جمعی از خداوند اشاره کرد، خدای متعال در آیه 77 سوره فرقان فرموده اگر دعا نباشد خدا به شما نگاه نمی‌کند؛ یکی از مواقع مهمی که دعای جمعی خوانده و ان‌شاءالله اجابت می‌شود، در نماز جمعه است.
 
آیت‌الله عابدینی افزود: سالروز اشغال کویت توسط عراق را در پیش داریم، خداوند در آیه 113 سوره هود می‌فرماید اگر به ظالمان تکیه کنید آتش می‌گیرید؛ کویت به صدام تکیه کرد، این قانون خداست که در صورت تکیه به ظالم، آبروی انسان آتش می‌گیرد.
 
وی تصریح کرد: صدام نیز به آمریکا تکیه کرد و توسط همان‌ها آتش گرفت، منافقین هم به صدام و آمریکا تکیه کردند و همه چیزشان توسط همان‌ها به آتش کشیده شد.
 
امام جمعه قزوین در پایان گفت: یکی دیگر از موارد حائز اهمیت و قابل سفارش، صرفه‌جویی در مصرف آب و برق است، یکدیگر را به صرفه‌جویی در انواع انرژی‌ها سفارش می‌کنیم، اگر بی‌احتیاطی کنیم وضعیت بحرانی خواهد شد، البته خوشبختانه عموم مردم شرایط را درک کرده و رعایت می‌کنند، اما آن دسته از افرادی که رعایت نمی‌کنند بدانند که حقوق دیگران را زیر پا می‌گذارند و باید پاسخگو باشند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر