علی باقری : برجام ابتکاری برای رفع تحریم ها بود/ اصل این ابتکار درست بود؛ بعید می‌دانم کسی مخالف آن باشد

علی باقری ادامه داد: ما باید هر دو مسیر خنثی‌سازی و رفع تحریم‌ها را همزمان دنبال کنیم و از تجربه‌ها برای بهبود شرایط در گام‌های بعدی استفاده کنیم. در مقطع اخیر، با وجود وقفه در مذاکرات، کشور در زمینه‌های مختلف پیشرفت خود را ادامه داده است.

سرپرست وزارت امور خارجه گفت: ما دو مسیر برای مواجهه با تحریم‌ها داریم. یک خنثی‌سازی تحریم‌ها است که هدف آن کاهش وابستگی به طرف‌های خارجی است. مسیر دیگر، رفع تحریم‌ها از طریق مذاکره و تفاهم با طرف‌های خارجی است. این به معنای رسیدن به توافق‌هایی است که در چارچوب منافع ملی ما باشد.
 
علی باقری در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو افزود: ابتکار برجام یک سازوکار چندجانبه بود که هدف آن رفع تحریم‌ها بود. اصل این ابتکار درست بود و من بعید می‌دانم کسی مخالف آن باشد. بحث اصلی بر سر این است که آیا این ابتکار توانست منافع ما را تامین کند یا نه.
 
او ادامه داد: ما باید هر دو مسیر خنثی‌سازی و رفع تحریم‌ها را همزمان دنبال کنیم و از تجربه‌ها برای بهبود شرایط در گام‌های بعدی استفاده کنیم. در مقطع اخیر، با وجود وقفه در مذاکرات، کشور در زمینه‌های مختلف پیشرفت خود را ادامه داده است.
 
باقری گفت: صادرات نفت و وصول درآمدهای نفتی افزایش یافته و این نشان‌دهنده قدرت ما در پیگیری هر دو مسیر است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر