معاون وزیر کشور : تهران سه‌شنبه برای مراسم تحلیف تعطیل نمی‌شود

علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اخیرأ گفته که در کشور روز برگزاری مراسم تحلیف هیچ وقت تعطیل نبوده است، ما برای مراسم تحلیف روحانی در دولت دوازدهم تعطیل شد آن هم به خاطر اینکه قبل از برگزاری مراسم تحلیف حادثه تروریستی مجلس رخ داده بود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: در جلسه شورای امنیت موضوع تعطیلی تهران در روز برگزاری مراسم تحلیف مورد بحث و گفتگو قرار گرفت که در نتیجه قرار شد روز سه شنبه 9 مرداد تهران تعطیل نباشد.
 
به گزارش فارس، مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب روز سه شنبه این هفته با حضور مهمانان و هیات‌های خارجی برگزار خواهد شد و با توجه به اینکه سالهای گذشته و در یک دوره تهران در روز برگزاری مراسم تحلیف تعطیل شد، امسال نیز شایعاتی درباره تعطیلی پایتخت در روز برگزاری مراسم مطرح شده است.
 
سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در گفت‌وگو با فارس درباره این موضوع گفت: در جلسه شورای امنیت این موضوع مورد بحث و گفتگو قرار گرفت که در نتیجه قرار شد روز سه 9 مرداد تهران تعطیل نباشد.
 
وی اضافه کرد: البته بحث محدودیتهای ترافیکی مطرح شد که مورد پذیرش قرار گرفت و قرار شد این محدودیت‌ها اطلاع رسانی شود.

کشور روز برگزاری مراسم تحلیف هیچ وقت تعطیل نبوده است

علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اخیرأ گفته که در کشور روز برگزاری مراسم تحلیف هیچ وقت تعطیل نبوده است، ما برای مراسم تحلیف روحانی در دولت دوازدهم تعطیل شد آن هم به خاطر اینکه قبل از برگزاری مراسم تحلیف حادثه تروریستی مجلس رخ داده بود.
 
سلیمی پبش از این در گفت‌وگو با فارس هم ضمن اشاره به برگزارث جلسه تحلیف مسعود پزشکیان در بعدازظهر سه‌شنبه 9 مرداد در مجلس گفته بود که مجلس صبح سه شنبه جلسه ندارد و نمایندگان مشغول استقبال از هیات‌های خارجی و سایر امورات برای هماهنگی هستند.
 
محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون شوراهای مجلس نیز با اشاره به برگزاری جلسات تصمیم گیری درباره مراسم تحلیف رییس جمهور منتخب، گفته بود که بر اساس تصمیم اتخاذ شده مراسم تحلیف ساعت 16 روز سه‌شنبه 9 مرداد برگزار خواهد شد.
 
حضور مهمانان خارجی در مراسم تحلیف یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ابتدای مرداد ماه از حضور پنج رئیس جمهور و 10 رئیس مجلس در مراسم تحلیف پزشکیان خبر داده و گفته بود که این فهرست در حال تکمیل شدن است و تا زمان برگزاری مراسم تحلیف قطعا تعداد روسای جمهور، روسای مجلس، معاونان و سایر مسوولان کشورهای دعوت شده، تغییر خواهد کرد.

آمادگی فرودگاه‌ها برای میزبانی از هیات‌های خارجی مراسم تحلیف

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اخیرا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام‌کرد که با اتخاذ همه تدابیر امنیتی، ایمنی و با رعایت استانداردهای بین‌المللی در بخش‌های عملیاتی، آماده پذیرایی از هیأت‌های خارجی برای انجام باشکوه مراسم تحلیف ریاست جمهوری است.
 
در این اطلاعیه آمده بود که، با نزدیک شدن به تاریخ تحلیف رئیس جمهور چهاردهم، همه تمهیدات و مقدمات برای پذیرش سران کشورها و هیأت‌های سیاسی شرکت کننده در مراسم تحلیف رئیس جمهور کشورمان مهیا می‌شود.
 
شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران همچنین تاکید کرده که ضرورت زمان‌بندی ورود و خروج پرواز مقامات برای پذیرش بدون تأخیر و بر اساس پروتکل‌های تشریفاتی و کنترل ترافیک هوایی، ایجاد حداکثر ظرفیت ممکن برای پارک هواپیما در اپرون فرودگاه مهرآباد، ارتقای رده خدمات آتش‌نشانی و نجات فرودگاه فراتر از استاندارد موجود، ارائه سرویس‌های فوق‌العاده راداری DIR و ارائه مجوز خروج CD، برنامه‌ریزی برای پیش‌آگهی بخش‌های تشریفات از زمان ورود دقیق پروازها، پشتیبانی از بخش‌های امنیتی، انتظامی و هندلینگ، رفع مداخلات پروازی بین پروازهای تجاری و پرواز مقامات برای به حداقل رساندن تأخیرات بخش مسافری، آمادگی کامل بخش‌های عملیاتی، زیرساختی، فنی، بازرگانی و خدماتی فرودگاه مهرآباد، فقط بخشی کوچک از تمهیدات متعدد و وسیعی است که متخصصان و کارشناسان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و به‌ویژه خانواده بزرگ کارکنان فرودگاه مهرآباد برای این مراسم تدارک دیده‌اند.

مراسم تحلیف چگونه برگزار می‌شود؟

مراسم تحلیف پس از تنفیذ حکم رییس جمهور منتخب از سوی رهبر معظم انقلاب و در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. در مراسم تحلیف، رئیس جمهور منتخب طبق اصل 121 قانون اساسی سوگند یاد خواهد کرد مبنی بر اینکه همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که به‌عهده گرفته است، به‌کار گیرد و در پایان سوگندنامه را امضا می‌کند.در مراسم تحلیف قرار است رئیس جمهور منتخب، رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه سخنرانی کنند.
 
رئیس جمهور بعد از مراسم تحلیف، طبق آئین‌نامه داخلی مجلس دو هفته زمان دارد تا برنامه خود و وزرای پیشنهادی را به مجلس معرفی کند. پس از اعلام وصول فهرست وزرای پیشنهادی توسط هیات رییسه مجلس، به‌مدت یک هفته برنامه وزرا با حضور آنها در کمیسیون‌های تخصصی مجلس بررسی می شود و در نهایت جلسه رأی اعتماد به کابینه در هفته پس از آن در صحن مجلس برگزار خواهد شد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر