شکار پهپاد شناسایی روسیه با یک تکه چوب توسط پهپاد اوکراین(+فیلم و عکس)

در ژوییه ۲۰۲۴، ویدیویی از یک پهپاد اف پی وی اوکراین منتشر شد که تنها به یک تکه چوب مسلح شده بود. این پهپاد چندین حمله هدفمند را علیه یک پهپاد شناسایی زالا روسیه انجام می دهد.

عصر ایران؛ مجله تصویری سلاح - نیروهای نظامی اوکراین به تازگی ویدیویی منتشر کردند که توجه بین المللی را به سوی خود جلب کرد. این ویدیو که به طور گسترده در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، نشان می دهد که یک پهپاد اف پی وی اوکراین مجهز به تکه چوب ساده در تلاش برای خنثی کردن یک پهپاد شناسایی زالا 421-16ئی (ZALA 421-16E) روسیه است.

خنثی کردن پهپاد شناسایی روسیه با یک تکه چوب

در این رویداد که در آسمان استان خرسون رخ داد، پهپاد اوکراینی بارها به پهپاد روسی حمله می کند و در نهایت با آسیب رساندن به پیشرانه آن، این پهپاد شناسایی را از کار می اندازد.

در ژوییه 2024، ویدیویی از یک پهپاد اف پی وی اوکراین منتشر شد که تنها به یک تکه چوب مسلح شده بود. این پهپاد چندین حمله هدفمند را علیه یک پهپاد شناسایی زالا روسیه انجام می دهد. این رویکرد مبتکرانه اوکراینی ها در برابر استفاده روسیه از پهپادها که اغلب برای وظایفی مانند شناسایی واحدهای اوکراین و هماهنگی حملات با پهپادهای انتحاری انجام می شود، تاکتیک های ساده اما کارآمد اوکراینی ها را برجسته می کند.

آشنایی با پهپاد زالا 421-16ئی

زالا 421-16ئی یک هواگرد بدون سرنشین تاکتیکی برای نظارت و شناسایی است. این پهپاد با قابلیت انجام ماموریت های اطلاعاتی، نظارتی و رله ارتباطی دارای استقامت پروازی بین 6 تا 7 ساعت است. پهپاد زالا به یک غلاف بار در قسمت دماغه مجهز است که شامل تصویربردار حرارتی و دوربین فیلمبرداری با وضوح بالا می شود.

شکار پهپاد شناسایی روسیه با یک تکه چوب توسط پهپاد اوکراین

پهپاد زالا 421-16ئی می تواند از یک سامانه پیشران الکتریکی یا یک پیشرانه احتراق درونی نیرو بگیرد، که سرعت پرواز در دامنه 65 تا 110 کیلومتر را ارائه می کند. همچنین، این پهپاد را می توان به یک نشانگر لیزری مجهز کرد که امکان پرتو افکندن، تعیین برد و شناسایی اهداف را فراهم می کند.

زالا 421-16ئی دارای یک سامانه فرود بالشتک هوا است و برد عملیاتی آن 150 کیلومتر و سقف پرواز عملیاتی آن 3.6 کیلومتر است.

جدا از شناسایی، پهپادهای زالا 421-16ئی به لطف نشانگرهای لیزری یکپارچه خود برای تعیین دقیق هدف نیز استفاده می شوند. این ویژگی برای هماهنگی حملات، به ویژه در هدایت مهمات پرسه زن مانند KUB-BLA به سمت اهدافشان کلیدی است.

این پهپادهای انتحاری می توانند در اطراف منطقه نبرد پرسه زده و با استفاده از داده های ارائه شده توسط پهپادهای شناسایی، مانند زالا، هدف گیری دقیقی داشته باشند. این می تواند به حداکثر رساندن تاثیر بر اهداف دشمن و به حداقل رساندن خسارات جانبی را در پی داشته باشد.

به همین دلیل است که خنثی کردن پهپادهای شناسایی مانند زالا از اولویت های نیروهای اوکراینی محسوب می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر