وبلاگ مشرق

زمزمه‌هایی برای سِحر کردن پزشکیان! / تحلیل عجیب مرعشی درباره انتخابات ۱۴۰۳

آقای پزشکیان باید از بین اصلاح طلبان، با خوبها و نجبایشان کار کند وگرنه دولتش به بیراهه خواهد رفت. خطر این مسئله به قدری جدی است که حتی برخی اصلاح طلبان هم درباره آن به پزشکیان انذار داده‌اند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. 7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

تحلیل عجیب مرعشی درباره انتخابات 1403

زمزمه‌هایی برای سِحر کردن پزشکیان! / تحلیل عجیب مرعشی درباره انتخابات 1403

حسین مرعشی، فعال اصلاح طلب و از دستگیرشدگان فتنه 88 در بخشی از یک مصاحبه با خبرآنلاین درباره انتخابات 1403 و نتیجه آن اظهار می کند: تشخیص من این است که تایید صلاحیت پزشکیان هوشمندی رهبری است و نه چیز دیگر، این هوشمندی که به خرج داده شد، به شورای نگهبان و دولت آقای رئیسی نمی‌آید، به وزیر کشور هم نمی‌آید. این هوشمندی شخص مقام معظم رهبری بود که تشخیص درستی دادند و منحنی مشارکت در انتخابات از 98 – 1400 و 1402 منفی با شیب تند بود.

او می افزاید: یعنی در 1402 بعد از کسر آرای باطله به 32 درصد مشارکت رسیدیم. اگر این روند ادامه پیدا می‌کرد و کسی مانند آقای پزشکیان نمی‌آمد و اصلاح طلبان به صحنه سیاسی بر نمی‌گشتند؛ این مشارکت درست است که 50 درصد است ولی به زیر 25 درصد می‌رفت و اصلا برای امنیت ملی و نظام مناسب نبود.

مرعشی گفته است: رهبری با این تدبیرشان این منحنی را صعودی کردند. از 32 درصد به 40 درصد رسیدیم و بعد در مرحله دوم به 50 درصد رسیدیم. این یک بعد از این تصمیم کلی نظام بود. یک بعد هم این بود که آقای خاتمی و اصلاح طلبان در انتخابات 1402 رسما اعلام کردند که در انتخابات شرکت نمی‌کنند. این شد یک نقطه. اگر در سال 1403 هم یک نقطه دیگر گذاشته می‌شد و شرکت نمی‌کردند حاصل اتصال این دو نقطه می‌شد خط خروج از نظام. رهبری تدبیر کردند که آقای خاتمی و اصلاح طلبان را به عنوان فعالان سیاسی به خانواده جمهوری اسلامی برگردانند! [1]

*تحلیل عجیب مرعشی با ایرادات بزرگی مواجه است. از جمله اینکه خاتمی و دستیارانش نه فقط انتخابات سال گذشته بلکه انتخابات های قبل از آن را هم تحریم کرده بودند و رسما هم تحریم کرده بودند.

پس با تحلیل مرعشی، خاتمی و دستیارانش خیلی وقت پیش به خط خروج از نظام رسیده بودند (اگر نگوییم در سال 88 رسیدند!) و البته این مسئله هم هیچ اهمیتی برای نظام اسلامی نداشت.

چه اگر خاتمیِ فعال در فتنه 88 که هنوز هم حاضر به توبه رسمی از آن رفتار غلط خود نیست؛ اهمیتی داشت؛ همچنان در انزوای سیاسی و رسانه ای قرار نداشت و دچار بی اعتنایی نظام اسلامی هم نبود.

پس اثبات می شود که تحلیل مرعشی در منتهای غلط بودگی و اهمیت ندادن صاحب تحلیل به عقلانیت، تاریخ و مسئولیت سیاسی است.

نظام جمهوری اسلامی اگرچه تأکید بسیار زیادی بر اهمیت مشارکت انتخاباتی دارد اما هرگز قانون، امنیت و مصلحت مردم را فدای این مسئله نمی کند و تاریخ 45 سال اخیر هم نسبت به این مسئله شهادت می دهد.

ما به آقای مرعشی و دوستانشان عرض می کنیم مادام که خاتمی حاضر به توبه علنی و رسمی از فتنه 88 نباشد؛ روزگار خود را همچنان به انزوا خواهد گذرانید واصلاح طلبان در قدرت باشند یا نباشند اما خبری از خاتمی نخواهد بود.

***

خطر بزرگی که رئیس‌جمهور منتخب را تهدید می‌کند

زمزمه‌هایی برای سِحر کردن پزشکیان! / تحلیل عجیب مرعشی درباره انتخابات 1403

کانال تلگرامی امتداد گزارش داد: ابراهیم اصغرزاده، رئیس کمیته سیاسی جبهه اصلاحات در دیدار اعضای این جبهه با مسعود پزشکیان گفته است:

"می گویند آقای پزشکیان یک اسب زین کرده تحویل گرفته. میراث دولت قبل فقط خر لنگ است آنهم با تعهد هزار و پانصدهزار میلیارد تومان اوراق قرضه و ششصد هزار میلیارد تومان کسری بودجه و ناترازی های بزرگ در تولید برق و گاز و کمبود سوخت روزانه بنزین. "

*عجب از اصغرزاده ای که می گفت باید دست روحانی و ظریف را بوسید، نیست!

بلکه عجب از دکتر پزشکیان است که با این اصالت خانوادگی و شخصیت تحصیلکرده و نجیبی که دارند اما در جلسه موصوف نشسته و شنوای این سخنان دون شأن و ادب شده اند.

آقای اصغرزاده میتوانست هر نقدی را به دولت قبلی وارد کند اما آیا روا بود در مقابل یک ضرب المثل سیاسی، ادبیات چاله میدانی به کار ببرد و جمله ای بگوید که نه در شأن سیاست بود و نه در شأن جلسه با رئیس جمهور منتخب!؟

فی الجمله اینکه آقای پزشکیان باید از بین اصلاح طلبان با خوبها و نجبایشان کار کند وگرنه دولتش به بیراهه خواهد رفت.

خطر این مسئله به قدری جدی است که حتی برخی اصلاح طلبان هم درباره آن به پزشکیان انذار داده اند. [2]

***

زمزمه‌هایی برای سحر کردن پزشکیان!

زمزمه‌هایی برای سِحر کردن پزشکیان! / تحلیل عجیب مرعشی درباره انتخابات 1403

محسن آرمین، فعال اصلاح طلب و از دستگیرشدگان فتنه 88 در دیدار جمعی از اصلاح طلبان با پزشکیان گفته است:

"حداکثر و با تسامح 20 درصد قدرت در اختیار دولت منتخب مردم است. هشتاد درصد قدرت در اختیار نهادهای غیر منتخب، در اختیار نهادها و مراکز خارج از نظارت دولت، نظیر شورای نگهبان، ‌ شوراهای بالادستی، بنیادهای اقتصادی و بنیادهای فرهنگی و نهادهای امنیتی و نظامی و صدا و سیما و سازمان تبلیغات و ... است. "

به گزارش جماران، او تصریح می کند: اگر قرار بر تقسیم قدرت باشد باید این اصل در تمامی سطوح قدرت در کشور انجام شود. نه فقط در دولت. [3]

*ما در مشرق بارها و بارها به دکتر پزشکیان این هشدار را داده ایم که باید بین چپ های نجیب و چپ های نانجیب یکی را انتخاب کند.

اظهارات آرمین دلیلی دیگر بر عمق ا ین هشدار است!

او غلط ترین حرف ممکن در عالم سیاست را در گوش پزشکیان زمزمه کرده است. اظهار اینکه دولت قدرت خاصی ندارد و بخش اعظم قدرت در اختیار دیگران و سایر نهادهاست عملا نامردی در حق رئیس جمهور منتخب است.

ما نمی دانیم پزشکیان با این گزاره غلط موافق است یا نه و فقط آرزو می کنیم که موافق نباشد!

چه اگر پزشکیان با این زمزمه چپ های نانجیب همراهی کند؛ از هم اکنون بدعاقبتی دولتش را به دست خودش امضا کرده است.

دولت در ایران صاحب اختیار بیش از 98 درصد قدرت اجرایی و ثروتهای کشور است.

قدرت دولت در ایران به حدی است که برخی معتقدند واژگونی شخصیتی برخی روسای جمهور در ایران ناشی از همین بسط ید و قدرت بوده که آنان را دچار تخدیر کرده است.

از صاحبقرانی دولت در ایران همین بس که می بینیم کارنامه دولت ها کاملا با یکدیگر متفاوت و حتی متضاد است و این تفاوت صرفا ناشی از نحوه اعمال قدرتی است که هر یک از روسای جمهور آنرا صلاح دانسته است. قدرتی بلامنازع که هیچ ارگانی قابلیت رقابت با آنرا ندارد.

این قدرت به حدی است که اصلاح طلبان نانجیب در سال 88 حاضر شدند برای رسیدن به آن حتی کشور را به لبه پرتگاه بکشانند!

کاش یکنفر آنچنان که بهزاد نبودی هم گفته بود؛ "پزشکیان بینوا" را از دست چپ های نانجیب نجات بدهد.

***

1_khabaronline.ir/xmtdJ

2_mshrgh.ir/1626293

3_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1638279

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر