رهبر کره شمالی : ساخت بهشت برای ملت، ماموریت ماست

دو کشور کره جنوبی و شمالی، یکدیگر را به رسمیت نمی شناسند. هر کدام از کشورهای کره شمالی و جنوبی، مدعی حاکمیت بر کل شبه جزیره کره هستند.

رهبر کره شمالی،" ایجاد بهشت برای ملت" این کشور را ماموریت مقدس توصیف کرد.

به گزارش عصرایران، "کیم جونگ اون" رهبر "جمهوری دموکراتیک خلق کره" (کره شمالی) گفت به استناد ایدوئولوژی که نسل قبلی پیروزمندان از آن دفاع کردند ایجاد بهشت برای ملت، ماموریت مقدس نسل ماست.

رهبر کره شمالی این سخنان را امروز شنبه به مناسبت جشن های "روز پیروزی" در سالگرد پایان جنگ شبه جزیره کره (1950 تا 1953) مطرح کرد.

کره شمالی روز 27 ژوئیه (6 مرداد) را به عنوان "روز پیروزی" جشن می گیرد. در این روز میان کره شمالی و جنوبی، آتش بس اعلام شد. براساس این آتش بس مرزهای دو کشور تعیین و ترسیم شد.

ادای احترام رهبر و مقامات ارشد کره شمالی به بنای یادبود سرباز گمنام و کهنه سربازان

ادای احترام رهبر و مقامات ارشد کره شمالی

خبرگزاری دولت کره شمالی نوشت رهبر از مجسمه یادبود سربازان جنگ و برج دوستی بازدید کرد. برج دوستی نشان گرامیداشت سربازان ارتش چین ( ارتش آزادیبخش خلق چین) است در جنگ کره، در کنار نظامیان کره شمالی با نظامیان کره جنوبی و امریکایی ها جنگیدند.

خبرگزاری به نقل از کیم جونگ اون نوشت: " حمایت از ایدوئولوژی و نظامی که نسل سابق از پیروزمندان با خون، از آن دفاع کردند در کنار ساخت بهشت برای ملت، ماموریت مقدس و وظیفه نسل ماست. با قدرت به پیش می رویم".

با وجود اینکه خبرگزاری های غربی از وجود تنش و اختلاف میان کره شمالی و چین خبر دادند اما رهبر کره شمالی از بنای یادبودی بازدید کرد که نشانه دوستی دو کشور است. او به هنگام این بازدید روابط دو کشور را دوستانه و نزدیک توصیف کرد که با قدرت روبه پیشرفت است.

چین و روسیه مهمترین حامیان سیاسی اقتصادی کره شمالی هستند.

کره شمالی تنها با سه کشور چین، روسیه و کره جنوبی مرز زمینی دارد. کره شمالی و کره جنوبی در حالت نه جنگ نه صلح هستند و تنها آتش بس میان دو طرف برقرار است. دو کشور یکدیگر را به رسمیت نمی شناسند. هر کدام از کشورهای کره شمالی و جنوبی، مدعی حاکمیت بر کل شبه جزیره کره هستند.

مقامات کره شمالی بارها تهدید کرده اند با حمله نظامی به همسایه جنوبی، این کشور را می گیرند و به حیات دولت کره جنوبی پایان می دهند. کره شمالی یکی از کشورهای دارنده بمب اتمی است.

کره شمالی یکی از فقیرترین و همزمان منزوی ترین و بسته ترین کشور جهان به شمار می آید. این در حالی است که کره جنوبی، یکی از ثروتمندترین و بازترین کشورهای دنیاست.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی

رهبر کره شمالی

خبرگزاری کره شمالی ادامه داد مقامات این کشور از افرادی که در جنگ کره شرکت داشتند به علاوه مسوولان و کارگران در صنایع مهمات و اسلحه سازی در سراسر کشور خواستند در جشن های روز پیروزی شرکت کنند.

به نوشته خبرگزاری دولت کره شمالی، رهبر "کیم جونگ اون" به مناسبت روز پیروزی، هدایایی را به کهنه سربازان و افرادی که در جنگ کره مشارکت داشتند؛ ارسال و ابراز امیدواری کرد "کهنه سربازان ، قدرت کشور و محل تمرکز اساسی ذهن های ملت کره شمالی قرار بگیرند ملتی که تاریخ و سنت هایی دارد که شکست نمی خورند".

در سال گذشته، کره شمالی به مناسبت 70 مین سالگرد روز پیروزی، رژه نظامی را با حضور وزیر دفاع روسیه (سرگی شویگو) و عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست چین (لی هونگ چونگ) برگزار کرد.

 

نقشه شبه جزیره کره 

نقشه شبه جزیره کره

 

در جنگ دو کره ، روسیه و چین از کره شمالی حمایت کردند. هم اکنون امریکا و ژاپن به لحاظ نظامی و امنیتی از کره جنوبی حمایت می کنند.

در سال 1950 ، جنگ کره با حمله نظامی کره شمالی به همسایه جنوبی آغاز شد و 3 سال بعد (1953) با امضای آتش بس ( و نه معاهده صلح) به پایان رسید.

از سال 1996 تاکنون کره شمالی هر سال تاریخ امضای آتش بس را به عنوان روز پیروزی جشن می گیرد . کره شمالی با ادعای اینکه در "جنگ آزادسازی علیه متجاوزان به رهبری امریکا" پیروز شد؛ این روز را جشن می گیرد.
کره جنوبی اما این روز را نادیده می گیرد و جشن یا مراسمی در آن برگزار نمی کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر