سازمان ملل: ۱۸۰ هزار فلسطینی طی ۴ روز در خان یونس آواره شده‌اند

«حدود ۱۸۴ هزار نفر از دوشنبه تا پنج شنبه گذشته از خان یونس مرکزی و شرقی آواره شدند، در حالی که صدها نفر دیگر هنوز در شرق خان‌یونس گیر افتاده اند».

 سازمان ملل متحد گزارش داد که بیش از 180 هزار فلسطینی در طی چهار روز درگیری شدید در اطراف شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه مجبور به فرار شده‌اند.
 
به گزارش شفقنا؛ وبگاه شبکه الجزیره نوشت: «دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد که تشدید تنش‌های اخیر در منطقه خان یونس، بیش از 9 ماه پس از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس، منجر به موج‌های جدیدی از آوارگی داخلی در سراسر غزه شده است».
 
وی افزود: «حدود 184 هزار نفر از دوشنبه تا پنج شنبه گذشته از خان یونس مرکزی و شرقی آواره شدند، در حالی که صدها نفر دیگر هنوز در شرق خان‌یونس گیر افتاده اند».
 
شاهدان و پرسنل امداد گفتند که نبردهای خشونت آمیز دیروز جمعه در اطراف شرق خان یونس ادامه یافت و دفاع مدنی گزارش داد که بمب گذاری منجر به کشته شدن حداقل دو نفر شد.
 
دوشنبه گذشته، ارتش اشغالگر اسرائیل دستور تخلیه بخش‌هایی از شهر جنوبی را صادر کرد و اعلام کرد که نیروهایش در آنجا با قدرت کار خواهند کرد، در حالیکه پیش از این خان یونس از جمله مناطقی بود که قبلاً امن اعلام شده بود.
 
بر اساس آمار سازمان ملل، اکثریت قریب به اتفاق 2.4 میلیون نفر غزه حداقل یک بار به دلیل جنگ آواره شده اند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر