سازمان جوانان جمعیت هلال احمر پیشگام در راه اندازی جنبش دانش آموزی برای کاهش اثرات تغییرات اقلیمی

در دادرس سبز چهار ساحت ساختاریافته، شامل: ساحت آموزشی، ساحت مشارکتی، ساحت شبکه‌سازی و ساحت ارزیابی و ارزشیابی در دستور کار سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر قرار دارد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر گفت: سازمان جوانان به عنوان پیشگام در راه‌اندازی جنبش دانش‌آموزی برای کاهش اثرات تغییرات اقلیمی، دوره‌های تربیت مدرس طرح دادرس سبز را عملیاتی می‌کند.
 
به گزارش عصر ایران، حجت‌الاسلام حسینی المدنی، رئیس سازمان جوانان هلال احمر در این رابطه گفت: سازمان جوانان برای اولین بار در قالب برنامه عملیاتی بلندمدت، بیش از سیصد هزار دادرسی را وارد جریان مهم «نه به تغییرات اقلیمی» می‌کند.
 
وی افزود: این برنامه مهم و الزام‌آور در محل سازمان جوانان و با مشارکت و همکاری یونیسف (صندوق کودکان ملل متحد) رسماً آغاز به کارکرد.
 
حسینی المدنی بیان کرد: این برنامه در راستای انطباق‌پذیری و کاهش اثرات تغییرات اقلیمی سرفصل جدیدی را قالب طرح "دادرس سبز"، در معاونت پیش‌دبستانی و دانش‌آموزی سازمان اجرایی می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: در این دوره، شرکت کنندگان آموزش‌های لازم در خصوص تغییرات اقلیمی‌با محوریت سیلاب و خشکسالی را دریافت کرده و به عنوان مدرس به بیش از 900 نفر از مربیان آموزش خواهند داد.
 
دادرس سبز
 
رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر تصریح کرد: افراد حاضر در دوره با موفقیت در آزمون، گواهی‌نامه بین‌المللی و دو امضایی مشترک بین سازمان جوانان و یونیسف را دریافت خواهند کرد و به عنوان مدرس دادرس سبز شناخته خواهند شد.
 
وی افزود: ارتقای آگاهی و بینش صحیح در رابطه با مسائل محیط زیستی و در راستای افزایش تاب‌آوری و کاهش آسیب‌پذیری در برابر تغییر اقلیمی، توسعه فرهنگ مسئولیت‌پذیری اجتماعی در میان نوجوانان با محوریت حفظ محیط‌زیست، سازگاری و کاهش آثار تغییرات اقلیمی و با تأکید بر تقویت نگاه تیزبین، ذهن مسئله محور و راه حل‌گرا، شبکه‌سازی نوجوانان در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست و توجه به انطباق‌پذیری و کاهش تغییرات اقلیمی و بهینه‌سازی و بهبود رویکرد برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان (به‌ویژه طرح دادرس) با محوریت تغییرات اقلیمی و محیط‌زیست از اهداف این طرح است.
 
حسینی المدنی در پایان گفت: در دادرس سبز چهار ساحت ساختاریافته، شامل: ساحت آموزشی، ساحت مشارکتی، ساحت شبکه‌سازی و ساحت ارزیابی و ارزشیابی در دستور کار سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر قرار دارد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان