آب و فاضلاب کشور: هر درجه دمای بالای ۴۰ درجه ۵ درصد مصرف آب را افزایش می‌دهد

در دمای ۳۰ درجه‌ای شاهد تغییرات جزئی بر روی مصرف آب هستیم و در نهایت دمای بالای ۴۰ درجه به ازای هر درجه این تغییرات بسیار زیاد است به طوری که به ازای هر درجه بین ۲.۵ تا ۵ درصد افزایش مصرف داشته‌ایم و هر استانی که دمای بالای ۴۰ درجه داشته باشد به ازای هر درجه بین ۲.۵ تا ۵ درصد مصرف آب در آن استان افزایش پیدا می‌کند.

مدیر کل دفترمدیریت مصرف آب شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: مطالعات نشان داده زمانی که دما بالای 40 درجه است به ازای هر درجه بین 2.5 تا 5 درصد افزایش مصرف آب داشته‌ایم.
 
در حال سپری کردن گرم‌ترین روزهای سال هستیم، مصرف برق به مرز هشدار رسیده است؛ اما افزایش دما تنها منجر به افزایش مصرف برق نمی‌شود و به دنبال آن مصرف آب نیز افزایش پیدا می‌کند.
 
علی سیدزاده مدیر کل دفتر مدیریت مصرف آب شرکت آب و فاضلاب کشور در رابطه با این موضوع به مهر گفت: بر اساس آمار تولید و تجربه سال‌های گذشته چند نکته برای افزایش مصرف وجود دارد به طوری که تغییرات مصرف با رنج‌های دمایی متفاوت است.
 
وی ادامه داد: اگر افزایش دما در فصل بهار باشد تغییرات آن بر روی مصرف آب چندان چشمگیر نیست، اما در دمای 30 درجه‌ای شاهد تغییرات جزئی بر روی مصرف آب هستیم و در نهایت دمای بالای 40 درجه به ازای هر درجه این تغییرات بسیار زیاد است به طوری که به ازای هر درجه بین 2.5 تا 5 درصد افزایش مصرف داشته‌ایم و هر استانی که دمای بالای 40 درجه داشته باشد به ازای هر درجه بین 2.5 تا 5 درصد مصرف آب در آن استان افزایش پیدا می‌کند.
 
مدیر کل دفتر مدیریت مصرف آب شرکت آب و فاضلاب کشور، در پاسخ به اینکه آیا ممکن است استانی با تنش آبی مواجه شود، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه هر ساله قبل از ورود به فصل گرم سال کارگروهی برای بررسی تنش تشکیل می‌شود و تمهیداتی در نظر گرفته می‌شود و با توجه به این که احتمالات برسی شده است اقداماتی در نظر دارند که هیچ شهری با تنش آبی مواجه نشود.
 
سید زاده ادامه داد: از این طریق تقاضای مشترکین را پاسخگو باشند مگر اینکه تغییرات دمایی به صورت پیش بینی شده نباشد و امیدواریم بر اساس اعلام هواشناسی دمای هوا از روز دوشنبه روند کاهشی پیدا می‌کند و ما پیش بینی می‌کنیم به کمک مردم با صرفه جویی و تمهیدات اندیشیده شده، اتفاق خاصی در کشور را شاهد نباشیم.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر