آتش سوزی گسترده در شمال کالیفرنیا؛ هزاران نفر تخلیه شدند

گسترش سریع این آتش‌سوزی، تخلیه گسترده‌ ساکنان برخی از مناطق در معرض خطر را در پی داشته است. دفتر فرماندار کالیفرنیا گزارش داد که تا اوایل پنجشنبه، ۳۵۰۰ نفر از خانه های خود آواره شده اند.

نیروهای امدادی و آتش نشان در شمال کالیفرنیا روز گذشته (جمعه) به مبارزه با بزرگترین آتش سوزی جنگلی سال در این ایالت غربی آمریکا ادامه دادند که تاکنون باعث تخریب بیش از 130 ساختمان و تخلیه هزاران نفر شده است.
 
به گزارش ایسنا، این آتش‌سوزی که بعد از ظهر چهارشنبه آغاز شد، از صبح جمعه به سرعت گسترش یافت و بیش از 663.9 کیلومتر مربع را فرا گرفت و خساراتی برجای گذاشت.
 
طبق داده‌های مقامات محلی و اداره جنگل‌داری و حفاظت از آتش کالیفرنیا (Cal Fire) آتش سوزی تاکنون 134 سازه را ویران کرده و 4200 ساختمان دیگر را در معرض تهدید قرار داده است که تنها سه درصد آن تا صبح جمعه مهار شده بود.
 
در همین حال علت وقوع این آتش سوزی نیز اعلام شده است. مقامات مردی 42 ساله به نام «رونی دین استوت دوم»، را به ظن شروع عمدی آتش سوزی دستگیر کرده اند.
 
گسترش سریع این آتش‌سوزی، تخلیه گسترده‌ ساکنان برخی از مناطق در معرض خطر را در پی داشته است.
 
دفتر فرماندار کالیفرنیا گزارش داد که تا اوایل پنجشنبه، 3500 نفر از خانه های خود آواره شده اند.
 
تاکنون مصدومیت دستکم دو تن در پی این آتش سوزی تایید شده، اگرچه میزان تأثیر آتش سوزی بر مردم محلی هنوز در حال ارزیابی است.
 
گفته می شود که هزاران نیروی امدادی با کمک بالگردها و بولدوزرها در تلاش برای اطفای حریق هستند.
 
به گزارش خبرگزاری شینهوا، مقامات ایالتی گفتند که آتش نشانان بر تخلیه، حفاظت از سازه ها و ایجاد خطوط مهار برای توقف پیشروی آتش تمرکز کرده اند.
 
به گفته کارشناسان، تغییرات اقلیمی عامل اصلی افزایش آتش‌سوزی‌هاست؛ به ‌طوریکه در حال حاضر احتمال وقوع موج‌های شدید گرما پنج برابر بیشتر از 150 سال قبل است و انتظار می‌رود با ادامه گرم شدن زمین، تکرار شود. افزایش دما، موجب خشکی طبیعت و جنگل‌ها می‌شود تا محیطی ایده‌آل برای آتش سوزی‌های مهیب و مکرر ایجاد کند. این امر منجر به انتشار بیشتر گاز کربن دی اکسید می‌شود، تغییرات آب و هوایی را تشدید و به نوبه خود به وقوع آتش سوزی‌های بیشتر کمک می‌کند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر