سایپا: تمامی چانگان ها ی ثبت نامی تا شهریور تحویل مردم می شود/ اعلام زمان فروش شاهین پلاس و زمان تولید آریا

معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد تا پایان سال ۴٠ هزار دستگاه خودرو شاهین پلاس ، روانه بازار می‌شود تا خلأ خودروهای اقتصادی اتوماتیک را مرتفع شود.

معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا، ضمن تأکید بر اینکه برای عرضه خودرو جدید شاهین پلاس سایپا به بازار، برحسب قانون، منتظر اعلام قیمت این خودرو از سوی سازمان حمایت هستیم، اعلام کرد که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال، 4٠ هزار دستگاه از این خودرو، تولید و روانه بازار می‌شود تا خلأ خودروهای اقتصادی اتوماتیک را مرتفع کنیم.
 
به گزارش عصر ایران، گروه خودروسازی سایپا با هدف دریافت نظرات متخصصان، خبرگان و اصحاب رسانه در خصوص قیمت خودرو جدید شاهین پلاس، اقدام به برگزاری کلینیک خودرویی در محل هتل المپیک کرد که در ابتدا این محصول در حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه معرفی و با انجام تست این خودرو، شرایط را برای مقایسه این خودرو با دیگر محصولات داخلی رقیب، فراهم کرد.
 
سایپا: تمامی چانگان ها ی ثبت نامی تا شهریور تحویل مردم می شود/ اعلام زمان فروش شاهین پلاس و زمان تولید آریا (+عکس)
 
در این کلینیک خودرو که با هدف آشنایی بیشتر و همچنین دریافت نظرات اصحاب رسانه در خصوص قیمت خودرو جدید شاهین پلاس برگزار شد، این خودرو در کنار خودرو شاهین و دو محصول دیگر رقیب قرار گرفت تا از جنبه‌های مختلف مورد بررسی‌ قرار گیرد.
 
در حاشیه برگزاری این  کلینیک خودرو مهدی آقاطاهریان معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا با حضور در جمع خبرنگاران به پرسش های انها در زمینه چگونگی فروش محصولات جدید این شرکت پاسخ داد.
 
وی اظهار کرد: برنامه 4٠ هزار دستگاه تولید خودرو شاهین پلاس را تا پایان سال ١4٠٣ در دستور کار داریم تا بتوانیم تا حدودی خلأ بازار در خصوص خودروهای اتوماتیک و اقتصادی را مرتفع کنیم.
سایپا: تمامی چانگان ها ی ثبت نامی تا شهریور تحویل مردم می شود/ اعلام زمان فروش شاهین پلاس و زمان تولید آریا (+عکس)
 
سایپا: تمامی چانگان ها ی ثبت نامی تا شهریور تحویل مردم می شود/ اعلام زمان فروش شاهین پلاس و زمان تولید آریا (+عکس)
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا در خصوص موضوع کلینیک و بحث قیمت‌گذاری خودروی شاهین پلاس، تصریح کرد: در چهار جامعه هدف، بررسی‌ و مقایسه و همچنین برآورد قیمت این محصول جدید سایپا نسبت به محصولات گذشته و همچنین در مقایسه با رقبا، صورت می‌گیرد. در ابتدا امروز، به عنوان گروه اول، اصحاب رسانه حضور پیدا کردند، از عصر امروز و فردا، مشتریان و پس از آن هم صنعت‌گران و خبرگان از سایر شرکت‌های خودروساز و در نهایت هم نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش گروه خودروسازی سایپا در این کلینیک شرکت می‌کنند و در خصوص این محصول در کنار محصولات تولید داخل رقبا (نه مونتاژی‌ها) بررسی انجام می‌پذیرد.
 
وی افزود: تأکید ما بر خودروهای رقیب تولید داخل از این جهت است که شاهین پلاس، رقیب‌های دیگری از محصولات مونتاژی دارد اما به سبب اینکه اگر آن‌ها را در کنار شاهین پلاس قرار می‌دادیم، حدود قیمتی ما را قطعاً بالا می‌برد و این سبب خطا در نظرسنجی‌ها می‌شد، لذا این کار را انجام ندادیم.
 
سایپا: تمامی چانگان ها ی ثبت نامی تا شهریور تحویل مردم می شود/ اعلام زمان فروش شاهین پلاس و زمان تولید آریا (+عکس)
 
آقاطاهریان با اشاره به بالا بودن مباحث کیفیت و ایمنی این خودرو گفت: خودرو شاهین پلاس از نظر کیفی وضعیت بسیار مطلوبی در بین خودروهای تولیدی کشور دارد به نحوی که می‌تواند استانداردهای یورو ان کپ را کسب کند و از نظر ایمنی برای راننده و سرنشینان خیالی آسوده ایجاد کند.
 
وی تأکید کرد: گروه سایپا علاقه‌ای به فروش محصولات خود با قیمت‌های بالا و نجومی ندارد و به دنبال آن است که قیمت با توجه به وضعیت بازار و قیمت تمام‌شده مشخص و عرضه شود و از قیمتی که در این کلینیک مشخص و در نهایت سازمان حمایت اعلام کند، تبعیت خواهد کرد.
 

آغاز تولید انبوه آریا از دی‌ماه امسال

این مقام مسئول در گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: زمانی شرکت های خودروساز می توانند در حوزه کیفیت و توسعه محصول به خوبی عمل کنند که دارای زیان انباشته و زیان‌های سالیانه نباشد اما در صورت تحمیل زیان انباشته و زیان های سالیانه به طور قطع توسعه محصول نیز با تاخیر مواجه می‌شود.
 
آقاطاهریان در ادامه از آغاز تولید انبوه خودرو آریا از دی‌ماه امسال خبر داد و افزود: تمام تلاش گروه خودروسازی حرکت در جهت توسعه محصول و عرضه محصولات جدید است به همین منظور همزمان با عرضه خودرو شاهین پلاس، خودرو آریا نیز از ابتدای دی‌ماه امسال به تولید انبوه می‌رسد.
 

انجام تمامی 6 هزار تعهدات چانگان تا شهریور ماه

وی همچنین در خصوص تاخیر صورت گرفته در انجام تعهدات مشتریان چانگان های وارداتی سایپا گفت: علت تاخیر صورت گرفته مربوط به گپ زمانی است که در واردات و موضوع تایید استانداردهای این خودروها رخ داد. در واقع چانگان هایی که پیش از این وارد و استانداردهای لازم را داشت مدل 2023 بود و خودرویی که پس از آن وارد کردیم مدل 2024 بود و باید استانداردهای لازم را از سازمان حمایت دریافت می کردیم بنابراین هم اکنون تاییدیه استاندارد دریافت و تحویل این خودرو در حال انجام است و از 6 هزار دستگاه تعهدات فروش چانگان های وارداتی، حدود 1200 دستگاه وارد پارکینگ های شرکت سایپا شده است و نزدیک به 600 تا 700 دستگاه از این خودروها پلاک و در حال تحویل به متقاضیان است.  
 
معاون بازاریابی و فروش سایپا با اشاره به اینکه گروه سایپا در تلاش است تا هیچ گونه تعهدات معوق نداشته باشد، تصریح کرد: تا شهریور ماه تمام 6 هزار تعهد فروش چانگان های که برای فروش قبلی شرکت بود تحویل مشتریان خواهد شد.
 

ظرف یک ماه آینده تعهدات معوق سایپا را به صفر می رسانیم

آقاطاهریان در پایان با توجه به میزان تعهدات معوق سایپا در ماه های اخیر افزود:  پیش از قبول مسئولیت مهندس توسلی مهر مدیرعامل جدید گروه خودروسازی سایپا، میزان تعهدات معوق سایپا حدود 40 هزار دستگاه بود و هم اکنون این تعهدات به 12 هزار دستگاه رسیده است و امیدواریم این تعداد نیز با همراهی تامین کنندگان و تیم تولید شرکت سایپا ظرف یک ماه آینده به صفر برسد.
 
 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر