علت مرگ و میر ماهیان در تالاب انزلی چه بود؟

طی روزهای گذشته تصاویری در فضای مجازی درخصوص مرگ ماهیان در تالاب انزلی منتظر شد که در این خصوص حرف و حدیث‌های زیاد و واکنش‌های متفاوتی را در فضای مجازی به دنبال داشت.

به گفته رئیس اداره محیط زیست شهرستان بندرانزلی، بازرسی‌های میدانی و نمونه برداری کارشناسان محیط زیست نشان داد کاهش میزان DO اکسیژن محلول در آب به 1.1 میلی گرم بر لیتر علت این مرگ و میرها است.
 
به گزارش تسنیم، طی روزهای گذشته تصاویری در فضای مجازی درخصوص مرگ ماهیان در تالاب انزلی منتظر شد که در این خصوص حرف و حدیث‌های زیاد و واکنش‌های متفاوتی را در فضای مجازی به دنبال داشت. 
 
سیدحسن جعفری رئیس اداره محیط زیست شهرستان بندرانزلی امروز در جمع خبرنگاران با تایید مرگ و میر بالای ماهیان  کپور، سوف و آمور در تالاب انزلی اظهار کرد: بازرسی‌های میدانی و نمونه برداری کارشناسان محیط زیست نشان داد کاهش میزان DO اکسیژن محلول در آب به 1.1 میلی گرم بر لیتر علت این مرگ و میرها است.  
 
وی با بیان اینکه استاندارد اکسیژن محلول در آب بالاتر از 2 میلی گرم بر لیتر  است، افزود: در بازرسی‌های میدانی نمونه‌ای که نشان دهنده این مرگ و میر باشد مشاهد نشد تا بتوان آمار دقیقی از مرگ ماهیان بدست آورد؛ اما نمونه‌برداری از آب حوضچه آرامش بندر که محل تردد قایق‌های تفریحی است نیز کاهش میزان DO اکسیژن محلول در آب را نشان داد.  
 
رئیس اداره محیط زیست شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه با توجه به گرم شدن هوا کاهش اکسیژن محلول در آب ممکن است در هر نقطه از تالاب حادث شود و این موضوع در این فصل طبیعی است، تصریح کرد:  تغییرات اقلیمی و کاهش شدید تراز آب از دلایل اصلی این کاهش اکسیژن است که با توجه به بارندگی‌های اخیر در بالادست اکسیژن محلول در آب و افزایش یافت و مرگ و میر ماهیان متوقف شد.  
 
حمیدرضا تقی نصیری سرپرست اداره کل شیلات گیلان نیز معتقد است که میزان حق آبه ورودی به تالاب به دلیل استفاده از آب رودخانه‌ها برای مصارف کشاورزی را از دیگر دلایل این مرگ و میر از دیگر موارد به جز گرمی هوا درخصوص مرگ و میر ماهیان در تالاب انزلی است.  
 
وی پوشش گیاهی به دلیل کاهش عمق تالاب را یکی دیگر از دلایل تلف شدن ماهیان دانست و گفت: ماهیان بزرگ تالابی شب‌ها اکسیژن مورد نیاز خود را جذب می‌کنند و کاهش اکسیژن می‌تواند مهمترین دلیل مرگ‌ماهیان بزرگ باشد. 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر