بیرانوند: پرسپولیس با پاداش‌ها از قراردادم کم کرد/ به خاطر این اتفاقات از پرسپولیس رفتم

علیرضا بیرانوند دروازبان تراکتور، در مصاحبه‌ای جنجالی از دلایل جدایی خود از پرسپولیس پرده برداشت و باشگاه پرسپولیس را به کم کردن پاداش‌ها از قراردادش متهم کرد. بیرانوند همچنین از فشارهایی که برای ماندن در پرسپولیس روی او وارد شده بود، سخن گفت.

دروازبان تراکتور گفت: باشگاه پرسپولیس پاداش‌ها را از قرارداد پایه کم کرد که کار غیر اخلاقی بود.

به گزارش فارس، علیرضا بیرانوند دروازبان ملی پوش تراکتور پس از حضور در ایفمارک در جمع خبرنگاران گفت: این اتفاق بزرگی است که بازیکنان و کادر فنی از شرایط جسمانی بازیکنانشان مطلع شوند و برای ادامه فصل مشکلی نداشته باشند. اتفاق بزرگی است که هرسال رخ می دهد.

وی درباره حضور تاج گفت: وی یکی از کسانی است که زحمت زیادی برای فوتبال می کشد و ان شاالله بتوانیم محبت های او را جبران کنیم. 

بیرانوند درباره اسکوچیچ که به تازگی هدایت تراکتور‌ را به عهده گرفته است، افزود: اسکوچیچ مربی با دانشی است و تمرینات خوبی را با او پشت سر می گذاریم. چند بازی دوستانه ملایم داشتیم. تراکتور تیم خوبی بسته و امیدوارم سال خوبی را پشت سر بگذاریم.

دروازبان تراکتور ادامه داد: بعد از اتفاقاتی که در تیم ملی افتاد اسکوچیچ خیلی چیزها را می خواهد ثابت کند که ما هم به او کمک می کنیم. نزدیک یکی دوسال با او در تیم ملی کار کردم و امیدوارم در تراکتور هم شرایط خوبی را تجربه کنم.

بیرانوند درباره انتقال از پرسپولیس به تراکتور گفت: دوست داشتم یک چالش جدید را در زندگی تجربه کنم. فوتبال من روزی تمام خواهد شد و سمت مربیگری خواهم رفت باید به جاهایی که بدرد آینده و مربیگری ام میخورد می رفتم و خداراشکر به یک باشگاه خوب و بزرگ آمدم که هواداران پرشوری هم دارد که همیشه نشان دادند یار دوازدهم تیمشان هستند.

وی گفت: دلگرمی ما همین هواداران هستند و امیدوارم سال خوبی را برای آن ها بسیاریم.امسال در سه جام خواهیم جنگید. من تمام تمرکزم را روی تمرینات گذاشتم و الان هم تنها چیزی که به آن فکر می کنم بازی با مس رفسنجان است. انشاالله بتوانیم با قدرت در مقابل آنها حاضر شویم.

سنگربان تیم ملی درباره انتقال به تراکتور ادامه داد: اتفاقی بود که افتاد. یک صحبتی از مدیرعامل پرسپولیس شنیدم که گفته بود تمام پول بیرانوند را دادیم.

سنگربان تیم ملی درباره انتقال به تراکتور ادامه داد: اتفاقی بود که افتاد. یک صحبتی از مدیرعامل پرسپولیس شنیدم که گفته بود تمام پول این فصل را به بیرانوند دادیم. امروز با آقای سلیمانی صحبت کردم که قرار بود یک شکایتی بابت مطالباتم از پرسپولیس داشته باشم. همچنین یک صحبتی در برنامه فوتبال برتر داشت که گفته بودند 20 درصدی که به بازیکنان می دهند آپشن است. به عنوان مثال اپشن به مواردی می گویند که بازیکنی اگر به جام جهانی رفت 5درصد میگیرد، رضایت سرمربی را 10 درصد میگیرد.

وی ادامه داد: پاداش چیز دیگیری است. ماساژود و تدارکات پرسپولیس به من زنگ زدند و گریه می کردند. همه آنها متاسفانه قربانی من شدند. کاری که با من کردند مجبور شدند با تدارکات پرسپولیس هم انجام دهند. پاداش یک چیز تعریف شده است. وقتی در کورس قهرمانی هستیم به عنوان مثال به ما میگویند اگر بازی فردا را بردید 20 یا 30 میلیون تومان به شما می دهیم. بچه های ما مقداری از  پاداشی که از قبل اعلام میشد را به کار خیر می‌دادند.

بیرانوند گفت: ما با پاداش ها بقیه را خوشحال می کردیم و حیف است که با پاداشی که دادند از قرارداد پایه کم کنند که کار غیر اخلاقی بود که باشگاه پرسپولیس برای اولین بار انجام داد. این یک توهین به بازیکنان باشگاه پرسپولیس بود.

وی درباره صحبت های انجام شده بازیکنان پرسپولیس پس از جدایی از تیم گفت: من سالهای خوبی با سروش گذراندم. به هرحال او هم خیلی زحمت کشیده است و شاید ناراحت شده باشد. شاید دوست داشت بیرانوند و ترابی را در تیم داشته باشد.

تمام فوتبالیست‌های دنیا تصمیماتی را می گیرند. من هم به بازیکنان پرسپولیس احترام می گذارم و از انتقادات ناراحت نمی‌شوم. شاید آنها مانند تمام هواداران که دوست داشتند من پیش آنها باشم، حرفهایی زدند.

دروازبان تراکتور ادامه داد: تصمیم من تصمیم عادلانه ای بود. اتفاقاتی از بیرون و سمت پیشکسوتان افتاد. شاید دوست نداشتم این اتفاق بیفتد اما حالا دوست دارم مردم بدانند که با این اتفاقات دوست نداشتند بیرانوند در پرسپولیس بماند. بعد از اینکه قراردادم را فسخ کردم آدم های بزرگی آمدند و واسطه شدند که برگردم اما همان ها قدم برداشتند و صدای مدیرعامل را شنیدند و چندین پیشکسوت گفتند که بیرانوند حق ندارد برگردد. اگر برگردد خودت می‌روی. صداهایی که من خودم شنیدم.

بیرانوند گفت: آخرین قراردادی که با تراکتور بستم حدود یک هفته یا 10 روز پیش بود و توافق اولیه با باشگاه تراکتور نداشتم. 

وی درباره صحبت‌های انجام شده پیرامون انتقالش به استقلال گفت: استقلال تیم بزرگی است. پارسال هم یک اتفاقاتی افتاد و دوست نداشتم بعضی از دوستان پیشنهاداتی می‌داند. اما من یه این پیشنهادات فکر نمی‌کردم. خودم هم تحت فشار بودم و دوست داشتم تصمیمی بگیرم که عادلانه باشد و به فوتبال و تیم ملی و خودم کمک کنم.

دروازبان تیم ملی در پاسخ به پرسش که آیا وکیلش دلیل جدایی او بوده است گفت: سلیمانی یکی از بهترین‌ها است و همیشه به من مشاوره خوبی داده است. مطمئن باشید هم مشاوره‌ای هم داده درست بوده است. او تلاش کرد که بمانم اما تصمیمم فوتبالی بود.

بیرانوند ادامه داد: حضور من در مراسم ختم  همسر آقای زنوزی از روی احترام بود و آن زمان تصمیم به جدایی نگرفته بودم. من سالها با او ارتباط داشتم و وظیفه خود میدیدم که به این مراسم بروم.

وی درباره تضمین حضور خود در تیم ملی با حضور در تراکتور گفت:  من دوسال در نفت بودم و آن زمان هم ملی پوش بودم. آقای قلعه نویی یکی از بهترین ها است. به جان فرزندانم برای رفتن به تراکتور نه تماسی با آقای قلعه نویی گرفتم، نه پیامی دادم و نه از نزدیک اورا دیدم‌. من کارم را میکنم و اگر بتوانم از نظر جسمانی و فنی شرایط خوبی را تجربه کنم به تیم ملی دعوت میشوم.

سنگربان تراکتور درباره احتمال محرومیت با شمایت پرسپولیس گفت: وقتی می گویم قرار است شکایت کنم معنایش چیست؟ من بابت اینکه تمام طلبم را ندادند فسخ کردم. مدیرعامل پرسپولیس نباید در شبکه تلویزیونی و جلوی هواداران مظلوم نمایی کند. 

وی گفت: می گویند چندین نفر به خاطر بیرانوند فوت کردند. اگر شما دلتان به حال هواداران میسوزد چرا این الحاقیه را در قرارداد من گذاشتید؟ خود آقای درویش این الحاقیه را گذاشت. 

بیرانوند ادامه داد: من به خاطر اینکه فشار روی باشگاه نباشد گفتم فسخ نمی کنم اما بعد مصاحبه من یک اتفاقی افتاد که مرا اذیت کردند. یک اینکه طلب مرا کامل ندادند. دوم اینکه پاداش هارا از قرارداد پایه کسب کردند که این یک بی احترامی بزرگ بود. من همانجا تصمیم به فسخ گرفتم چون فهمیدم که یک اتفاقاتی در باشگاه می افتد که یکسری درحال دخالت در کار باشگاه هستند.

دروازبان تیم ملی گفت: افرادی خارج از باشگاه درحال تصمیمگیری هستند. بیرانوند یک بازیکنی بود که اگرفینال سوپرکاپ را میبرد پرافتخارترین بازیکن باشگاه میشد و نگذاشتنداین اتفاق برایم بیفتد و من هم از تصمیمی که گرفتم خوشحالم. 

بیرانوند درباره پیشنهادات میلیون دلاری بازیکنان گفت: من میگفتم که خبرنگاران از بازیکنان بپسند تمدید چه شد؟ حس کردم صندلی و میز جای سفتی نبود دوست نداشتند تیم را سرپا نگه دارند. من به مدیرعامل گفتم مطمئنم شمارا برمیدارند. به آقای سلیمانی گفتم به گوش آقای درویش رسده که میخواهند اورا بردارند، بیا یک ریسک کنیم پیش او برویم و اگر دلسوز باشگاه باشد به ما الحاقیه نمیدهد.

وی گفت: من قراردادم پایین بود و به آقای درویش گفتم قراردادم پایین است اگر میشود یک بند فسخ در قراردادم بگذارید. او هم زنگ زد به آقای حیدری که حقوقی باشگاه است. شما اگر مدیرعامل هستی نباید همچین الحاقیه بگذاری. به گوشت رسیده بود که میخواهند فرد دیگری را بیاورند. آقای درویش شما دلت به حال تیم نسوخت و گفتی بگذار حالا که می خواهم بروم پرز بمانم. تا یکی دیگر که آمد تیم را بد ببندد.

بیرانوند گفت: مصاحبه جلوی رسانه ها و اینکه بگویند چندین نفر بخاطر بیرانون فوت کردند مظلوم نمایی و فرار رو به جلو است. همه می دانند که نخواستند من بماند و از بالا هم به ان ها فشار آوردند.

دروازبان تراکتور درباره استوری همسر خود و صحبت از بازگشت به پرسپولیس در آینده گفت: تنها چیزی که من به آن فکر میکنم حضور و موفقیت با تراکتور است که خیلی ها منتظر آن هستند. جانمان هم برای این باشگاه می دهیم. اگر این جایگاه را دارم به خاطر نان حلال است و مطمئنم اتفاق خوبی برای من و بازیکنان تراکتور خواهد افتاد.

وی دراخر گفت: اولین چیزی که به آن فکر میکنم حضور در اردوی ترکیه و اولین بازیمان است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر