دوومیدانی ایران؛ از ورزش مادر تا عمو!

احسان حدادی، رئیس فدراسیون دوومیدانی، در انتقاد شدید از وضعیت این رشته ورزشی در ایران، آن را نه تنها ورزش مادر، بلکه حتی ورزش عمو هم خطاب نکرد! به گفته حدادی، کمبود ورزشکار، مربی و امکانات، دوومیدانی ایران را به ورطه نابودی کشانده است.

رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: دوومیدانی در دنیا اهمیت زیادی دارد و ورزش مادر است اما در ایران عمو هم نیست!

به گزارش فارس، احسان حدادی در مورد شرایط دوومیدانی اظهار داشت: جامعه دوومیدانی متاسفانه کوچک است و ما در کل چیزی حدود 10 هزار نفر ورزشکار و مربی داریم. وقتی این تعداد باشند چطور می توانید چند قهرمان آسیا و جهان درست کنید. 

وی ادامه داد: در همین مسابقات قهرمانی جوانان در کردستان در مجموع 180 نفر شرکت کرده‌ بودند که خیلی کم است. در سال های آینده باید این تعداد افزایش پیدا کند.

رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: دوومیدانی در دنیا ورزش مادر است اما در ایران عمو هم نیست! در بازی‌های آسیایی و المپیک مهیج ترین مسابقات مربوط به دوومیدانی است اما در ایران توجه چندانی به آن نشده است.

وی با تاکید بر اینکه زیر ساخت‌ها مهم هستند، گفت:  در بازی های آسیایی هانگژو که بودم  در اطراف دهکده ورزشکاران حدود 30 پیست تارتان وجود داشت، اما ما در کل ایران شاید 20، یا 30 پیست نسبتا استاندارد داشته باشیم. 

حدادی در خصوص وضعیت مربیان در ایران گفت: از لحاظ مربی ما کمبودهایی داریم و اگر قرار است پیشرفت کنیم باید مربیان خوب خارجی را استخدام کنیم و در کنار آن برای مربیان داخلی هم کلاس‌های زیادی بگذاریم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر