نخست‌ وزیر مجارستان : اتحادیه اروپا در آستانه فروپاشی است

«ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان طی سخنرانی در یکی از شهرهای رومانی عنوان کرد: «اتحادیه اروپا در آستانه فروپاشی قرار دارد. اروپا هم‌چنین با پیروی بی‌قید و شرط از سیاست خارجی دموکرات‌های ایالات متحده، منافع خود را رها کرده است.»

نخست‌وزیر مجارستان امروز شنبه در تازه‌ترین سخنرانی خود هشدار داد که اتحادیه اروپا در آستانه «فروپاشی» قرار دارد.
 
به گزارش ایسنا، «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان طی سخنرانی در یکی از شهرهای رومانی عنوان کرد: «اتحادیه اروپا در آستانه فروپاشی قرار دارد. اروپا هم‌چنین با پیروی بی‌قید و شرط از سیاست خارجی دموکرات‌های ایالات متحده، منافع خود را رها کرده است.»
 
پایگاه خبری «دِودیسکورس» به نقل از نخست‌وزیر مجارستان گزارش کرد: «من از دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات 2024 ایالات متحده حمایت می‌کنم.»
 
اوربان هم‌چنین با اشاره به کشورهایی نظیر چین، هند، پاکستان و اندونزی به عنوان «مراکز مسلط در حال ظهور» از تغییر قریب‌الوقوع به سمت نظم جهانی آسیا خبر داد.
 
او در ادامه بدون ذکر جزئیاتی، آمریکا را مقصر برنامه‌ریزی برای انفجار خطوط لوله نورد استریم در سال 2022 متهم کرد.
 
نخست‌وزیر مجارستان هم‌چنین در رابطه با عضویت اوکراین در ائتلاف نظامی ناتو یا اتحادیه اروپا تردیدهایی را از خود نشان داد.
 
مجارستان برخلاف بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارسال هرگونه سلاح مرگبار به اوکراین را رد کرده و بر یک راه‌حل مسالمت‌آمیز برای این درگیری متمرکز است. این کشور هم‌چنین از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه بارها به شدت انتقاد و نخست‌وزیر آن، تحریم‌ها و محدودیت‌های مذکور را یک «شکست» توصیف کرده است که صرفا بحران انرژی را بدتر می‌کند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر